Volgend jaar wordt er gestart met de verbouwing van ons jaren 30 huis. Nu gaan we er een stuk aanbouwen en de keuken bij de woonkamer betrekken: één grote leefruimte. Daarnaast wordt de houten balkenvloer vervangen voor een betonvloer met vloerverwarming en wordt alles goed geïsoleerd. Ik heb zo meteen op de begane grond (op 1 raam na in de bijkeuken na) geen te openen ramen. Ook krijg ik een recirculatie kookplaat en zal het vochtgehalte op momenten toenemen. Ik wil dus graag toe en afvoer ventilatie gaan toepassen, maar twijfel over wat slim is om te doen. Centrale of decentrale WTW?
Mijn voorkeur gaat uit naar een centrale WTW voor alleen de begane grond. WTW unit kan in de onverwarmde gang onder het huis hangen met daarbij luchttoevoer via een dakpijp en luchtafvoer via de gevel aan de achterzijde. Vervolgens kunnen er kanalen de woning in lopen met diverse toevoer- en afvoerroosters. Ik zou dan graag de woonkamer met keuken, wc, gang en bijkeuken/speelkamer bij het systeem betrekken. Wat is jullie advies in deze?
Zie plaatje voor de situatie (oranje deel kent een plat dak).
Mijn voorkeur gaat uit naar een centrale WTW voor alleen de begane grond. WTW unit kan in de onverwarmde gang onder het huis hangen met daarbij luchttoevoer via een dakpijp en luchtafvoer via de gevel aan de achterzijde. Vervolgens kunnen er kanalen de woning in lopen met diverse toevoer- en afvoerroosters. Ik zou dan graag de woonkamer met keuken, wc, gang en bijkeuken/speelkamer bij het systeem betrekken. Wat is jullie advies in deze?
Zie plaatje voor de situatie (oranje deel kent een plat dak).
:strip_exif()/f/image/iTixabojrcaLKNQEwuxMxvaD.jpg?f=fotoalbum_large)