Kan geen bestanden vinden op externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05 21:56
Ik heb van mijn digibete buurman een externe HDD gekregen (3 TB) waar ik überhaupt al over verbaasd was.

Hij vroeg mij eens te kijken of ik iets kon met de HDD want het werkte niet goed (doorvragen had geen zin).

Ik plug het net in, en zie wonder boven wonder 3 bestanden staan. Te weten "{" en "5" en "D". Het type bestand dat windows weergeeft is... 'bestand'. Ze zijn respectievelijk 3329 kB, 3457 kB en 0 kB.
Tevens zijn de bestanden voor het laatst gewijzigd op 3-2-1980 om 0:02, om 19-1-1980 om 0:01, en D heeft geen datum.

Vreemd, er wordt ook weergegeven dat er nog maar 2,18 TB van de 2,72 TB beschikbaar is.

Uiteraard heb ik verborgen bestanden weergeven aangezet, maar daar kwam niets naar voren.
Ook heb ik de beveiligde bestuurssysteembestanden laten weergeven (Prullenbak, die leeg is. En System Volume Information, met de bestanden IndexerVolumeGuid van 1 kB en WPSettings.dat van eveneens 1 kB. Beide zijn gewijzigd op 16-11-2021 om 17:31).

Hoe kan ik de andere bestanden tevoorschijn toveren?

Beste antwoord (via Aardappel op 04-12-2021 22:04)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

Aardappel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:07:
Gebruik op z'n minst iets als photorec: https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Vrij eenvoudig programma dat al veel soorten bestanden kan terugvinden.

edit: en uiteraard de externe HDD alleen gebruiken om van te lezen.
het schrijven (terughalen van de data) doe je dan naar een van je eigen schijven.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 04-12-2021 00:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Teruggeven en als er belangrijke bestanden opstonden hem het adres van een professioneel data recovery bedrijf geven.
Alles wat je nu gaat doen verkleint de kans dat er ooit nog iets vanaf te halen valt, klinkt namelijk niet alsof er een simpele oplossing voor gaat zijn.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:25

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens met een recovery tool gekeken?

Bijv. Recuva, photorec etc.

Wat hoort erop te staan?
Schijf nog wel gezond (SMART waarden)?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MaD_co schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:33:
Teruggeven en als er belangrijke bestanden opstonden hem het adres van een professioneel data recovery bedrijf geven.
Alles wat je nu gaat doen verkleint de kans dat er ooit nog iets vanaf te halen valt, klinkt namelijk niet alsof er een simpele oplossing voor gaat zijn.
Wat hij zegt.

Vraag aan je buurman hoe belangrijk de bestanden zijn voor je gaat lopen klooien.
Als het een hobby projectje kan worden zijn er genoeg opties. staat er waardevolle data op zou ik meteen dat ding loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
nelizmastr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:34:
Al eens met een recovery tool gekeken?

Bijv. Recuva, photorec etc.

Wat hoort erop te staan?
Schijf nog wel gezond (SMART waarden)?
Nee, heb hier de software niet voor en zoek die ook niet te downloaden.
Geen idee wat erop hoort te staan, niet naar gevraagd. De vraag was of de schijf het bij mij wel deed.
MaD_co schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:33:
Ik zal 'm sowieso teruggeven. Maar zocht dus inderdaad wel naar die makkelijke oplossing, en veel verder dan de dingen die ik had geprobeerd rijkt mijn kennis niet, en ook geen zin me daarin heel ver te verdiepen.
Data-recovery zal wel niet gebeuren geloof ik.
fm77 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:37:
[...]

Wat hij zegt.

Vraag aan je buurman hoe belangrijk de bestanden zijn voor je gaat lopen klooien.
Als het een hobby projectje kan worden zijn er genoeg opties. staat er waardevolle data op zou ik meteen dat ding loshalen.
Zal hooguit emotionele waarden hebben (foto's, filmpjes, muziek) en/of een heleboel werk het opnieuw te verzamelen.

Bedankt voor jullie antwoorden, zoals het er naar uitziet is het niet elders een vinkje 'supergeheime verborgen bestanden weergeven' aanvinken.
Ik ga 'm teruggeven met de boodschap dat hij het wel doet, maar ik er niets op kan lezen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is dus wat je eerst duidelijk moet krijgen. Verwacht hij dat je al z'n data terug krijgt of dat je de schijf werkend terug geeft.
Als het het laatste is is het redelijk snel gedaan.
Wil hij zijn data terug gaat dat lastig, en/of duur worden.
Mooi moment ook om het belang van een back-up uit te leggen :)
Aardappel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor jullie antwoorden, zoals het er naar uitziet is het niet elders een vinkje 'supergeheime verborgen bestanden weergeven' aanvinken.
Dat is misschien wel mogelijk, maar wel met risico dat je alsnog alles kwijt bent.

[ Voor 36% gewijzigd door fm77 op 03-12-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
fm77 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:14:
Dat is dus wat je eerst duidelijk moet krijgen. Verwacht hij dat je al z'n data terug krijgt of dat je de schijf werkend terug geeft.
Je geeft hem nog teveel credit.
Dat hij een schijf heeft verbaasd me erg. Hij doet namelijk helemaal niks met internet op youtube, en het weerbericht. Verder speelt hij alleen hartenjagen, en misschien nog iets anders. Ik denk zelfs niet dat er ooit een briefje oid getypt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
fm77 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:14:
Dat hij een schijf heeft verbaasd me erg. Hij doet namelijk helemaal niks met internet op youtube, en het weerbericht. Verder speelt hij alleen hartenjagen, en misschien nog iets anders. Ik denk zelfs niet dat er ooit een briefje oid getypt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Waarschijnlijk filesysteem/partitie informatie beschadigd geraakt door plotseling verwijderen?
Hele disk (deep) scannen met freeware/payware tools als je data wilt terughalen of wil nagaan of er wat op staat,

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

Aardappel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:07:
Gebruik op z'n minst iets als photorec: https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

het schrijven (terughalen van de data) doe je dan naar een van je eigen schijven.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 04-12-2021 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Aardappel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:20:
[...]

Toch moet je even gaan vragen wat er van jou verwacht wordt. Als de buurman nou juist geprobeerd heeft om z'n pr0n stash te verwijderen en sindsdien kan hij de schijf niet meer gebruiken, dan is het niet leuk als jij verloren bestanden terugtovert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
job schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:50:
[...]

Hiermee toch maar bezig gegaan en veel/alles teruggevonden.
Pagina: 1