IPTV instellingen Caiway

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:22
Beste Tweakers,

Ben onlangs gaan hobby’en aan mijn netwerk.
Nu hangt mijn tv setup-box rechtstreeks aan mijn modem. Wil nu graag deze in mijn LAN hangen.

Hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig om dit te kunnen bewerkstelligen, namelijk:
Netwerk subnet van caiway voor iptv
Eventueel dns servers voor iptv

Voor mijn firewalling gebruik ik OPNSense en hier wil ik graag een igmp-proxy instellen.
...

Helaas ben ik nog niet zo bekend met iptv over LAN. Multicast, igmp ed. dus elke tip of hulp is mooi meegenomen.

Hoor graag van jullie!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik heb alleen IGMP snooping aangezet in mijn UniFi setup. Wan interface staat op vlan 100, voor de rest niks aangepast, tv werkt gewoon.

Heb je dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
gastje01 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:45:
Ik heb alleen IGMP snooping aangezet in mijn UniFi setup. Wan interface staat op vlan 100, voor de rest niks aangepast, tv werkt gewoon.

Heb je dat al getest?
Op de Opnsense is er niet direct een optie voor igmp, dit moet via een igmp-proxy plugin. Deze moet je wel configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09

lier

MikroTik nerd

IPTV werkt (voor zover ik weet) gewoon routed, je hoeft dus echt helemaal niets aan te passen of in te stellen. IGMP snooping is alleen nodig bij Multicast en daar is geen sprake van. Waarom wil je een IGMP proxy draaien?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
lier schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:55:
IPTV werkt (voor zover ik weet) gewoon routed, je hoeft dus echt helemaal niets aan te passen of in te stellen. IGMP snooping is alleen nodig bij Multicast en daar is geen sprake van. Waarom wil je een IGMP proxy draaien?
Heb m'n setup-box rechtsreeks in m'n lan gepropt. Met een Any Any regel om te testen. Helaas geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shmp schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:09:
[...]

Heb m'n setup-box rechtsreeks in m'n lan gepropt. Met een Any Any regel om te testen. Helaas geen beeld.
Ligt een beetje aan welke router je hebt.

IPTV komt aan op VLAN 101.
Internet komt aan op VLAN 100.

Om multicast efficient te gebruiken heb je switches nodig met IGMP snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09

lier

MikroTik nerd

Ik meen dat Caiway en Delta helemaal van VLAN 101 afgestapt was. Blijkbaar zijn er nog plekken waar dat niet zo is. En dan moet je precies doen wat @Verwijderd zegt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
Zal dit moeten nalopen. In de huidige setup is poort1 wan en poort2 iptv. Modem staat in bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C. Blonk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-09 02:07
Ik heb dit gedaan en het werkt perfect. Nadat ik de IGMP aanzet op het netwerk waar de setop box opzit.
gastje01 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:45:

Heb je dat al getest?
Achteraf gezien ook super logisch, anders had het genexis modem wel een specifieke TV poort gehad. Want het lijkt me niet dat ze met tagged poort's aan de LAN kant gaan werken.

[ Voor 18% gewijzigd door C. Blonk op 09-08-2022 15:53 . Reden: helder moment ]

Pagina: 1