Advies gevraagd om inruil auto Aygo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:34
Dit is advies en vrijblijvend aan dit topic. Ik denk erover na om een inruil te doen. Met een Toyota Aygo of een Yaris. Ik ben aan het oriënteren. Mijn eigen auto een Toyota Aygo bouwjaar Mei 2010 met een kilometerstand van 187.200KM metallic blauw met lichtmetalen velgen en Airco 5 deurs de dealer neemt hem in voor €2.000,-. Mijn neef beweerd dat ik via Marktplaats meer kan krijgen, zeker €3.000 tot €3.500,- maximaal mijn neef zegt zelfs €4.000 is mogelijk. Hij zegt de dealer geeft je €2.000 en €1.000 voor de dealer en verkopen ze jouw auto voor €3.000

Ik heb nu de verklaring van mijn werkgever dat ik per 1 januari 2022 onbepaalde tijd contract heb. Wat heb ik nog meer nodig om een auto in te ruilen en ik wil zelf mogelijk €5.000 inzetten en de rest op termijnen per maand.

Ik wil geen lease, daar begin ik niet aan. Maar dat het mijn eigen auto wordt.

Is alleen een verklaring van mijn werkgever voldoende? De dealer heeft mij verteld dan kan je in 5 jaar afbetalen. Ik mag ook extra aflossen.

De auto dat ik in gedachten heb is rond de €11.000

Ik heb geen haast of dat het direct moet gebeuren.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou nooit geld lenen voor een auto. Rij nog even door in je oude en spaar ondertussen voor een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

gewoon doorrijden tot er grote problemen komen iig
Ieder jaar levert je nu gewoon geld op zonder wissel
zeker als het je eigen auto is en je weet wat er mee gedaan is

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:06:
Ik zou nooit geld lenen voor een auto. Rij nog even door in je oude en spaar ondertussen voor een nieuwe.
Eens met deze stelling, vaak is het rentepercentage dusdanig hoog bij de financier waar de garage mee zal komen.

[ Voor 7% gewijzigd door artharpe op 03-12-2021 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Veel aannames; heleboel dealers zijn geen financier. Ik zou eerst eens de kleine letters van het voorstel opvragen alvorens te gaan doorrekenen. En daar kan je ook exact in vinden hoe jij mag/moet bewijzen dat je een lening aangaat en terugbetaalt.

Maar als jouw neef (en andere verkopers blijkbaar) op MP er bijna het dubbele voor kunnen krijgen, wat houdt jou tegen om dat te proberen? Of laat je neef die auto verkopen?

Maar even vreemde vraag; 5000 eigen geld. 3000 tot 4000 op Marktplaats. Hou ik 3000 tot 4000 over aan "rest" voor een auto van 11K. Dat is, maximaal, zonder rente, 66 Euro per maand afbetalen. Vind ik weinig om mee te rekenen. En doet beetje vermoeden dat de rest/uitgaven hierdoor in de knoei kunnen komen.

Zoals @Sethro aangeeft, en zeker voor een auto van deze bedragen: doorsparen. Want vergeet niet; elke lening is een BKR-registratie. En dat kan (nadruk) nog wel eens nadelig uitpakken als je over 2 jaar ook een nieuwe smartphone wil leasen/afbetalen. Of een ander huisje wil betrekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31
artharpe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:10:
[...]

Eens met deze stelling, vaak is het rentepercentage dusdanig hoog.
Buiten dat, voor hetzelfde geld heb je de auto op afbetaling WA verzekerd. Rij je hem zelfstanding in puin. En dan? Nog even x jaar afbetalen en een nieuwe afbetaling voor een andere auto... Nooit gesnapt dat mensen zoiets op afbetaling doen.

De enige lening is een hypotheek tenzij je niet anders kan, want het is immers een luxe probleem.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zeker geen geld lenen voor een auto, terwijl je er al een hebt.
Verder kun je meer afdingen als je geld hebt, en niets in te ruilen. €11.900 en €2000,- voor jouw auto is €9.900. Terwijl als je niets inruilt, je vaak kunt afdingen tot €10.750.
Dus krijg je effectief nog minder voor je huidige auto. Op Autotrack, autoscout24 kun je beter je auto aanbieden. Je kunt zelf opzoeken wat een gelijkwaardige auto waard is(wat men ervoor vraagt) net Aygootje verkoop ik allday voor €4000,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Bedankt tot dusver. Mijn huidige Aygo is nog steeds All-Risk verzekerd inclusief inzittenden en dit wil ik bij mijn toekomstige auto ook behouden.

Mijn huidige Toyota Aygo kocht ik 7 jaar geleden (12 december 2014) bij officieel dealer van Toyota. €7.000,- in een keer afbetaald. Deze had mijn neef gevonden: toen had mijn Aygo nog maar 30.000 KM op de teller (inmiddels 187.175 KM) -- bouwjaar mei 2010 4 jaar oud en 1 eigenaar en altijd dealer onderhouden. Mijn neef en mijn ouders waren er ook bij en mijn vrouw, we waren net een paar dagen samen net alles nieuw. Er ging nog na onderhandelen €800,- van de prijs af en een nieuwe voorruit zat erbij. Ik reed de garage uit met €6.200,- (dit is mijn eerste auto in mijn bezit)

[ Voor 75% gewijzigd door Van der Berg op 04-12-2021 01:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
MAX3400 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:11:
Veel aannames; heleboel dealers zijn geen financier. Ik zou eerst eens de kleine letters van het voorstel opvragen alvorens te gaan doorrekenen. En daar kan je ook exact in vinden hoe jij mag/moet bewijzen dat je een lening aangaat en terugbetaalt.

Maar als jouw neef (en andere verkopers blijkbaar) op MP er bijna het dubbele voor kunnen krijgen, wat houdt jou tegen om dat te proberen? Of laat je neef die auto verkopen?

Maar even vreemde vraag; 5000 eigen geld. 3000 tot 4000 op Marktplaats. Hou ik 3000 tot 4000 over aan "rest" voor een auto van 11K. Dat is, maximaal, zonder rente, 66 Euro per maand afbetalen. Vind ik weinig om mee te rekenen. En doet beetje vermoeden dat de rest/uitgaven hierdoor in de knoei kunnen komen.

Zoals @Sethro aangeeft, en zeker voor een auto van deze bedragen: doorsparen. Want vergeet niet; elke lening is een BKR-registratie. En dat kan (nadruk) nog wel eens nadelig uitpakken als je over 2 jaar ook een nieuwe smartphone wil leasen/afbetalen. Of een ander huisje wil betrekken.
Mijn neef zegt tegen mij dat het zonde is om die €2.000 te accepteren. Maar aan de andere kant is het enorm veilig via de dealer dan via Marktplaats of een site

Ik moet via de dealer er meer voor neertellen.

Nu heb ik huur dus ik ga geen hypotheek nemen en ben net klaar met het afbetalen van mijn Galaxy S20 Ultra ook BKR afgelopen 2 jaar. Ik sta wel positief bij BKR. Verder heb ik geen andere schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen hun auto inruilen. Je bent spaargeld kwijt (of, nog erger, gaat er geld voor lenen) en je schrijft daarna veel meer af. Waarom niet doorrijden in je huidige auto? Als deze nog goed is, dan is dat de goedkoopste manier om te blijven rijden. Afschrijving is veel minder (want restwaarde lager) en je komt netzogoed van A naar B.

Als je een andere reden hebt, je bent bijvoorbeeld op zoek naar meer ruimte, comfort of opties, dan begrijp ik het wel, maar dat noem je niet in de startpost (en dat gaan dan wel erg dure ruimte/comfort/opties worden), maar als je huidige auto goed bevalt zou ik er altijd in blijven rijden. Zelfs als je dure reparaties verwacht. Mensen roepen vaak dat je er niet meer geld in moet steken als in de dagwaarde, maar dat is onzin. Pas als de reparaties structureel meer kosten dan de afschrijving die je zou hebben met een andere auto, dan kan het uit om de auto weg te doen. Maar met een Aygo uit 2010 kun je makkelijk nog een paar jaar rijden. Tot ie onder je kont vandaan roest.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 04-12-2021 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Jouw verhaal lezende zou ik zeggen: Zelf die auto verkopen en niet lenen.

Waarom heb je geleend voor een telefoon? Lenen voor een telefoon is financieel mismanagement en lijkt op Amerikaanse toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Je kunt gratis je auto aanbieden op Autotrack, AutoScout24 etc. Maar zo vanzelfsprekend is het niet dat je auto snel verkocht wordt hoor, ook voor welk bedrag. Want je gaat allemaal particulieren aan je deur krijgen, die echt geen € 4000 willen betalen.

Enige geluk momenteel is dat er gebruikte auto's meer waard geworden zijn, doordat er minder nieuwe auto's geproduceerd en geleverd worden. Maar dan nog wilt dat niet zeggen dat het verkopen van een auto er makkelijker op geworden is.

Ik zie het namelijk zo: zolang mijn auto meer dan € 2000 waard is, dan heb ik ook minder potentiële kopers. Dus daarom verkoop ik mijn auto liever niet op moment dat hij nog meer dan € 4000 waard is, want het is goedkoper om de auto nog meer af te schrijven!

Per km zul je uiteindelijk goedkoper gereden hebben: maar ook kun je bijvoorbeeld je Allrisk ( waarom heb je die auto überhaupt nog all-risk verzekerd? ) omzetten naar WA+ of WA.

Dat scheelt je ook een aardige cent en als je dan nog eventjes wacht met inruilen/verkopen, dan kun je daarna wanneer de automarkt zich weer herstelt en keuze in bijvoorbeeld tweedehands elektrische auto's groter is. Alsnog je auto inruilen en verkopen: ja hij zal minder waard zijn, maar er zijn meer mensen die € 2000 kunnen missen dan € 4000 bijvoorbeeld.

Oh kleine schades worden dan ook minder waard, wanneer de auto ouder en niet meer zoveel waard is. Want ik heb een klein lullig deukje en tig krasjes in de deuren, de meeste veroorzaakt door derden op de parkeerplaats... opslaande deuren..

Het herstel van pietluttig schades is echt peperduur, terwijl je het nooit en never terug verdiend bij inruil/verkoop. Alleen daarom al zou ik een auto zolang mogelijk rijden, dan hoef je ook niet zo druk te maken over al te kleine schades. Welke je waarschijnlijk binnen de eerste week ook op je nieuwe tweedehands krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Ik zie op marktplaats de eerste auto's bij handelaren beginnen bij ~3000 met rond de 170k, 5 deurs en airco.
Als jij hem particulier verkoopt, zonder garantie etc zul je max bij deze koers uitkomen, misschien iets lager, maar zeker meer dan die 2000 euro. Het kost je alleen wat werk.

Ik verkoop altijd mijn oude auto's particulier. Ik vraag wel om inruilprijs, maar de meeste garages zijn eerlijk en zeggen; ik kan je een korting geven zonder inruil, of geen korting en wel inruil waarbij de inruilprijs lager is dan de MP prijs. Wij doen dus beiden: korting pakken en vaak nog eer geld pakken via MP

Wil je je auto verkopen via marktplaats, let dan even op het volgende

- Maak goede foto's, vanuit alle hoeken, interieur vanaf de achterbank naar voren zodat alles goed zichtbaar is etc.
- Benoem onderhoudshistorie en maak daar evt foto's van
- Omschrijf opties op de auto, maar maak er geen heel 'verhaal' van. Uitleg dat je iets groters wilt, altijd goed ermee omgegaan bent en hem dagelijks gebruikt is veelal voldoende
- Selecteer een prijs die overeenkomt met wat een deel marktplaats gebruikers vraagt. Dat een dealer er een voor 4,5k te koop heeft, is niet realistisch dat jij dat ook doet (die is vaak dealeronderhouden, garantie, etc). Dus als er een deel voor 3k te koop staat, pak dan max 3350 tot 3499. En als je er snel vanaf wilt, ga dan op 2899 zitten oid.

Verder is lenen voor een auto nooit een goed plan, je moet daarna ook onderhoud etc. aan een duurdere auto betalen. Kortom, ga je financien eens na: waar kun je besparen. Bijv. een all-risk verzekering op een 11 jaar oude aygo.. en leg het geld opzij dat je bespaart door abbonementen die je niet gebruikt op te zeggen, verzekeringen te controleren etc. En zorg dat je altijd geld achter de hand hebt voor achterstallig onderhoud (nu weet je wat je hebt, bij een nieuwe auto van 5k kan er zomaar voor 1,5k aan kosten aanzitten)

Oja, en orienteer je goed op je volgende auto. De gemiddelde aziaat is een stuk degelijker dan een volkswagen van dit geld bijv. (grosso modo, maar daarvoor is inlezen belangrijk; kan je een hoop geld/leed besparen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van der Berg schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:48:
Bedankt tot dusver. Mijn huidige Aygo is nog steeds All-Risk verzekerd inclusief inzittenden en dit wil ik bij mijn toekomstige auto ook behouden.

Mijn huidige Toyota Aygo kocht ik 7 jaar geleden (12 december 2014) bij officieel dealer van Toyota. €7.000,- in een keer afbetaald. Deze had mijn neef gevonden: toen had mijn Aygo nog maar 30.000 KM op de teller (inmiddels 187.175 KM) -- bouwjaar mei 2010 4 jaar oud en 1 eigenaar en altijd dealer onderhouden. Mijn neef en mijn ouders waren er ook bij en mijn vrouw, we waren net een paar dagen samen net alles nieuw. Er ging nog na onderhandelen €800,- van de prijs af en een nieuwe voorruit zat erbij. Ik reed de garage uit met €6.200,- (dit is mijn eerste auto in mijn bezit)
Indien er nu niets aan de Aygo mankeert zou ik hem lekker houden, je weet wat je nu hebt.

All-Risk op een oudere auto zou ik niet doen. Informeer eens naar WA+ in die geest

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb nog steeds All-Risk wegens de goede dekking en bij Total loss zit ik niet met lege handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Die inruilprijs lijkt me prima, zelf verkopen levert altijd meer op, maar kost ook tijd en geld om te adverteren.
Met die kilometerstand zou ik 'm gewoon inruilen, of 'm je neef laten verkopen en de meeropbrengst boven de €2000 met hem delen.

Als de nieuwe auto 11k kost en je hebt 2k inruil, zou ik de resterende 9 in zijn geheel financieren.
Het kan zelfs zo zijn dat het voordeliger is om bijvoorbeeld 10k te financieren, hoe groter het bedrag des te lager de kosten en rente zijn.

Die €5000 kun je beter in je zak houden, de rente is laag en de inflatie is hoog. Geld nu is meer waard dan geld in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:27
Ik weet niet of al deze auto nog hebt.

Ik zat van de zomer ook beetje in dezelfde situatie als jij.
Mij huidige auto had wat onderhoud nodig en kwamen wat problemen naar boven. Waardoor ik op zoek ben gegaan naar een occasion. Wat het probleem was de auto die ik op het oog had. Was te duur een lening was de optie.

Ik had gekozen voor auto op te knapen zodat ik weer goed kan mee rijden. Het is wel een investering maar ik weet nu heb. Bij een andere auto is dat maar de vraag.

Nog geen spijt van wat ik kwijt was aan de lening voor de afbetaling heb ik leuke dingen voor kunnen kopen en de rest heb ik kunnen sparen.

Maar advies spaar even door. En als toch wil lenen doet dit bij een bank of andere lening bedrijf. Dealers vragen hier extra kosten voor.
Pagina: 1