Samsung portable ssd T7 probleem met afspelen mpeg4 opTV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noetnik
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
Mijn vraag
..Beste mensen, Mijn portable SSD T7 2 TB speelt MPEG4 bestanden af op tv. Deze fotoshows zijn gemaakt met Magix Video de Luxe. Geen probleem. Maar, ... video's ook in Magix gemaakt, ook in Mpeg4 formaat ziet hij wel, maar speelt hij niet af. De video's zijn niet langer of groter dan de fotoshows. En beide worden wel herkend op de pc en ook als ik de SSD T7 afspeel op de pc.
Het is een raar probleem, wie kan mij helpen?

vriendelijke groet Noetnik

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zijn het MPEG4 of MP4s?

Als we uitgaan van dezelfde codecs, dan kan het probleem eigenlijk alleen nog zitten in bitrates, resolutie etc. Zijn die hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noetnik
Het zijn allemaal MP4 bestanden.

Ik heb de films en ook de fotoshows zelf bewerkt en daarna eerst op DVD gebrand in Magix en vervolgens vanaf DVD weer in Magix gezet om MP4 van te maken.
Om uit te proberen of het probleem misschien bij Magix zit heb ik vervolgens de DVD met FreeMake Videoconverter omgezet naar MP4. Met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer het dan eens met een andere codec. MP4 is enkel een container, en daar kan van alles inzitten. Grote kans dat die fotoshows die je maakt dus een andere codec hebben dan de andere bestanden die je niet af kan spelen.

Kijk eens naar de media info van die bestanden, en dan vooral van iets dat werkt. Dan weet je wat je moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:52
Het probleem zit zeker niet in de ssd.

Samsung TV's zijn nogal kieskeurig wat ze wel en niet kunnen afspelen.
Over het algemeen alleen video's met een maximale resolutie van 1920x1080
De bitrate is bij gebruik van een mpeg4 codec slecht 8 MBps maar bij H.264 codec tot 25 Mbps.

Ze ondersteunen beperkte Audio codecs
Voor .mpv containers MP3, ADPCM, of AAC
Voor .mkv containers MP3, AC3, LPCM, ADPCM of DTS Core
Waarbij DTS core slecht een heel beperkte DTS ondersteund.

Ondertitels worden vaak heel slecht ondersteund, maar de meeste kans heb je met een .srt bestand of in de container embedded ondertitels.

Als een van deze dingen niet door je tv ondersteund wordt speelt hij de video niet af.
En alles kan per tv model verschillen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:22
Waarom stream je het niet naar de video-app in je TV?
Dan is de kans dat het wel wordt afgespeeld veel groter omdat je bestandformaat-problemen als verstorende factor uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:52
Nee hoor dan heb je weer potentieel problemen met dlna profielen.

Je hebt dan een dlna client nodig die dezelfde profielen kent als je tv en als je video daar niet inpast moet er getranscodeert worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noetnik
TERW_DAN schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:42:
Probeer het dan eens met een andere codec. MP4 is enkel een container, en daar kan van alles inzitten. Grote kans dat die fotoshows die je maakt dus een andere codec hebben dan de andere bestanden die je niet af kan spelen.

Kijk eens naar de media info van die bestanden, en dan vooral van iets dat werkt. Dan weet je wat je moet pakken.
Beste TERW-DAN
Ik ben niet zo bekend met deze termen, maar met een codec hebben we het toch o.a over MP4, Mpeg, MKV enzovoort? Ik heb een film omgezet naar MPEG, ook deze wordt niet herkent door mijn tv. Is er iets aan te passen aan een MP4 zodat die mogelijk toch af te spelen is? Ik heb speciaal deze SSD gekocht om mijn vele films op te slaan én af te spelen op TV. Mijn tv is geen Samsung, maar een Philips, model 32PFL9604H/12. Maar ik kan hiervan geen codec overzicht vinden. met vriendelijke groet en bedankt voor de ondersteuning zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Noetnik schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:18:
[...]

Beste TERW-DAN
Ik ben niet zo bekend met deze termen, maar met een codec hebben we het toch o.a over MP4, Mpeg, MKV enzovoort?
Nee, want dat zijn containers. Het gaat om wat daarin zit. Dat bepaalt uiteindelijk of het videobestand afgespeeld kan worden of niet.

Dus .mp4 is de container. H264 is de codec.
Ik heb een film omgezet naar MPEG, ook deze wordt niet herkent door mijn tv. Is er iets aan te passen aan een MP4 zodat die mogelijk toch af te spelen is? Ik heb speciaal deze SSD gekocht om mijn vele films op te slaan én af te spelen op TV. Mijn tv is geen Samsung, maar een Philips, model 32PFL9604H/12. Maar ik kan hiervan geen codec overzicht vinden. met vriendelijke groet en bedankt voor de ondersteuning zover.
Als het MPEG2 is dan zou het moeten werken. Dat is vrij basaal en werkt overaal mee. Waarmee zet je het bestand om, en welke opties heb je als je die exporteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noetnik
In het videobewerkingsprogr Magix kun je bestanden omzetten in MPEG2, MPEG4 en Windows Media Video. de kwaliteit kun je aanpassen naar DVD, of HD kwaliteit 1920x1080. Ook mogelijk zijn Quicktime Movie, Motion JPEG-Avi.
Het andere programma is Freemake VC. dat geeft ook veel mogelijkheden. Zoals omzetten naar bv mp4 in HD 1080p daar achter staat H264 19020x1080, ook HD 720p H264 1280x720, of ook DVD Quality H264 AAC 720x576 en TV Quality MPEG4 AAC 640x480.

Ik heb gebruik gemaakt van Magix Mp4 HD kwaliteit 1920x1080, waarna ik de melding "bestand kan niet worden gelezen of gevonden" zag staan.
Een poging met MKV ( dit in Freemake) geeft melding "geen leesbare bestanden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noetnik
Vandaag heb ik Mediainfo geïnstalleerd. Voor zover ik het begrijp, ...onder de noemer container en ander informatie staat bij een fotoshow die het goed doet:
MPEG4 (Base Media Version 2)
1 videostroom AVC
1 audiostroom AAC LC

Maar dit staat ook zo bij de video's die het niet doen.
Pagina: 1