Aangezien hdmi 1.4 moeite begint te krijgen met de resolutie, en ik die graag behoud (ik heb hem nodig), vroeg ik mij af of het mogelijk is om de 2 hdmi poorten op de videokaart te verbinden met de 2 hdmi poorten op de monitor, zodat ik wellicht wat meer hz kan krijgen. Of moet ik dan toch echt overstappen op displayport, wat betekent dat ik een videokaart aan moet schaffen.
In dat laatste geval (de nieuwe videokaart aanschaffen), betekent het dat het een videokaart moet zijn die in de kleine xc-780 moet passen.
Voor alle duidelijkheid: Ik kan geen hogere refresh rate instellen dan 30hz (tenzij ik terug ga naar een lagere resolutie (voor een beetje een normaal leven wil ik toch minimaal 60hz).
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer aspire xc-780 (intel uhd 630, 2x hdmi)
Philips 345e2 widescreen (3440x1440).
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers installeren (dat is wel zo handig)
- Philips tooltje installeren, dat helpt met de monitor (nutteloos).
...
Ik gebruik mijn computer niet om te gamen, dus de hz heb ik nodig om mijn ogen blij te maken.
In dat laatste geval (de nieuwe videokaart aanschaffen), betekent het dat het een videokaart moet zijn die in de kleine xc-780 moet passen.
Voor alle duidelijkheid: Ik kan geen hogere refresh rate instellen dan 30hz (tenzij ik terug ga naar een lagere resolutie (voor een beetje een normaal leven wil ik toch minimaal 60hz).
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer aspire xc-780 (intel uhd 630, 2x hdmi)
Philips 345e2 widescreen (3440x1440).
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers installeren (dat is wel zo handig)
- Philips tooltje installeren, dat helpt met de monitor (nutteloos).
...
Ik gebruik mijn computer niet om te gamen, dus de hz heb ik nodig om mijn ogen blij te maken.