HUE automatisering werkt niet voor Sonoff ZBMIN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdPerfors
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-03-2024
Mijn vraag

Ik heb een Philips HUE bridge, HUE lampen, HUE schakelaars, HUE iOS app en 2x Sonoff ZBMINI.

Alles werkt prima behalve de automatisering van de Sonoff ZBMINI. Alles handmatig bedienen werkt wel prima zoals ook de Sonoff ZBMINI.

Ik wil graag dat de Carport verlichting wat via de Sonoff ZBMINI loopt automatisch aangaat als het donker wordt. Maar de lampen via Snoof ZBMINI reageren niet op een automatisch programma.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 15 Philips Hue app
Philips Hue bridge (updated)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb test automatisering programma's gemaakt waarbij 1 HUE lamp en 1 Sonoff ZBMini moesten schakelen na 1 minuut. De lamp werkt maar de Sonoff ZBMINI niet. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H45n6BvNz5Dh9itJj5n0aiRYpcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4SncfPVECmknwfWqQAXEkcO.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

pling

Lekker Kepjoeteren

Voor wat het waard is. Ik heb zelf 2x Sonoff ZBMINI met Hue op een automatisering met zonsondergang en zonsopkomst en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.draayers
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 20:29
Ik heb helaas geen oplossing maar wel een vergelijkbaar probleem en vergelijkbare hardware als @SjoerdPerfors.

Ik heb een geupdate Philips HUE bridge, meerdere Philips HUE lampen en schakelaars, HUE IOS app op IOS 15, gledopto zigbee ledstrip controllers, INNR GU10 spots, 2 Zigbee stekkers en Zigbee kerstboom verlichting van de LIDL en 1 Sonoff ZBMINI.

De INNR spots, gledopto ledstrip contollers en de Philips HUE lampen werken zonder problemen met allerlei ingestelde automatiseringen.

Met de stekkers van de lidl en de Sonoff ZBMINI heb ik het probleem dat ze niet uitschakelen op de ingestelde tijd van 1:00 uur 's nachts. Ze gaan wel allemaal netjes aan bij zonsondergang.

Ik hoop dat iemand een oplossingsrichting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Als je zon sonoff switch midden in je woonkamer gebruikt, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheccy92
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-04-2024
Hoi ik heb nu bijna exact hetzelfde probleem. Mijn sonoff zbmini is alleen te schakelen handmatig in de hue app. Via google of automatiseringen werkt niet, ook als de hele ruimte handmatig schakel doet de zb mini niets.

Heb je hier een oplossing voor gevonden?