Nieuwe laptop herkent oud USB C dock niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Tot voor kort gebruikte ik aldoor het Microsoft Display Dock HD-500 dat ik ooit bij een oude Lumia kreeg als dockje voor mijn thuiswerkplek. Beeldscherm, muis en toetsenbord konden worden aangesloten op het kleine blokje, en viade USB-C kabel sloot ik 'm dan aan op mijn werklaptop (Dell) of prive laptop (Surface Book 2). Nu heb ik met Black Friday een Surface Book 3 gekocht en... gek genoeg weigert die het USB C dockje te herkennen.

De USB C poort van de nieuwe Book 3 werkt wel gewoon. Een ander USB C hubje werkt wel, en ook verbinden met mn telefoon gaat prima. Maar het dock weigert 'ie te herkennen. Het lampje op de dock blijft ook rood, terwijl die normaal als ik mijn andere apparaten aansluit (zelfs m'n samsung telefoon werkt) wit wordt.

Ook opvallend: als ik de dock met een USB C naar USB A kabel verbindt, werkt 'ie wél met de Book 3. Hij werkt dan wel alleen als USB-hubje, waardoor de externe monitor bijvoorbeeld niet werkt.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik kan ook niets vinden in de settings om via USB C te 'scannen' voor aangesloten apparaten, o.i.d. Het Display Dock is zeker niet de beste USB C dock/hub, maar vanwege z'n compacte formaat en lange USB C-kabel vond ik 'm toch wel erg handig en zou 'm graag blijven gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een rood ledje doet mij denken aan een power issue. Ik vermoed dat het dock te weinig stroom krijgt van de USB-C poort, maar wél genoeg van de USB-A poort, waarschijnlijk is die dan ook geschikt om bijvoorbeeld een telefoon mee op te laden dus kan die meer (m)Ampère leveren.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
De dock heeft zelf een eigen (USB C) stroomtoevoer, dus hij is niet afhankelijk van wat de laptop teruglevert. Dat rode lampje brandt dan ook altijd zolang er geen laptop of telefoon is aangesloten, meer als een soort standby lampje. En aangezien mijn Book 2 het wél doet, lijkt het me meer iets te zijn aan de kant van de Book 3. Maar... wat?

[ Voor 21% gewijzigd door LarsCor op 03-12-2021 17:32 ]