Adobe op een Macbook air 2017

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkeroog
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste Tweakers,

via mijn werk heb ik de mogelijkheid om een macbook in gebruik te nemen. Echter, de enige laptops die momenteel beschikbaar zijn, zijn twee macbook air 13 inch modellen. Ik vroeg mij af of het mogelijk hier om programma's als Photoshop, Illustrator en InDesign op te draaien, of dat hiervoor een nieuwer model nodig is.

Ter referentie: ik run mijn programma's momenteel op een Lenovo Thinkpad met 8gb ram, een ssd en een Intel i7-7500U 2.7ghz en loop hierin nog niet tegen problemen aan. De reden dat ik graag een nieuwe laptop zou willen is een defecte webcam en een touchpad die het niet meer doet.

Alvast heel erg bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat jij op een 2017 model wilt draaien, draaien veel mensen nog op een ouder model, dus dat kan prima. Wat je helaas niet vertelt zijn de specificaties: hoeveel geheugen, harde schijf/SSD opslag en eventueel CPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-05 14:30
Ja hoor dat werkt. Ik heb ze vroeger er ook wel op gehad. (Dat was het basis model van de air 2017).
Mijn vriendin heeft nu die MacBook en draait ook gewoon indesign er op voor haar werk. Gaat prima heb ik de indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 14:37
ik hang momenteel achter een 2015 versie van de Air. die dingen zijn potiger dan je zou denken!
gaat dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Linkeroog Draaien moet geen probleem zijn. Of je er blij van wordt is wat anders en totaal afhankelijk van hoe intensief je gebruik maakt van deze programma’s.

Adobe houdt van RAM, maar aangezien je nu ook al met slechts 8GB werkt denk ik niet dat je hele spannende doet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Jahoor, dat kan prima zoals hierboven al aangegeven. Ik heb hier zelf een MacBook Pro uit 2015 (met praktisch dezelfde specs) die zonder problemen Première, After effects, Photoshop en Illustrator draait. Editten kan gerust in 4K, mits het materiaal gedraaid is in een codec die première fijn vindt.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Maar probeer geen 4K-video op Youtube af te spelen, want dat kunnen ze echt niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Commendatore op 05-12-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28
Commendatore schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:25:
Maar probeer geen 4K-video op Youtube af te spelen, want dat kunnen ze echt niet aan.
Waarom zou je dat willen op een 1440*900 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
De compressie bij 1080p en lager is bij Youtube veel te agressief, waardoor video's met een combinatie van veel details en veel beweging vaak niet om aan te zien zijn. Als je de video dan op 1440p of 2160p zet krijg je veel en veel beter beeld, ook bij lagere beeldschermresoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42
Het draait vast wel. Echter verwacht geen hoge performance. De vraag is ook of je met dit soort tools wel happy word om te werken met een TN LCD paneel met 1440x900 pixels.
Ik zou het afraden iig.

Nog al off-topic: maar praat me je werkgever en vraag om fatsoenlijke hardware. Als je huidige laptop kapot is moet je gewoon een nieuwe krijgen imo, en geen 2017 model met hardware (zoals het scherm) wat er verre van geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Daarbij: eigenlijk is dit ook helemaal geen hardware uit 2017, maar uit 2014/2015. De 2017-modellen zijn identiek aan die uit 2015, met uitzondering van de snellere i5 en een andere basisconfiguratie. Ik typ dit nu op een 2017 Air met een i7 en die is echt volledig identiek aan eentje uit 2015 met dezelfde configuratie.

Het zijn betrouwbare machines, maar nieuw moet je dit echt niet meer in gebruik willen nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Commendatore op 05-12-2021 14:48 ]

Pagina: 1