Netflix met één knop opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Beste allen,

Kan ik de Netflix app met één knop opstarten als deze niet op de afstandsbediening zit? Dat is de vraag waar ik tegenaan loop.

Ik heb op mijn afstandsbediening van de TV op mijn slaapkamer wel een Netflix app maar niet de knop op mijn remote. Betreft de Samsung UE49KS7502U.
Op mijn nieuwe TV heb ik wel een Nelflix knop en kan ik de app dus in één keer opstarten zonder het Smarthub menu te openen. betreft de Samsung 55QN95A.

Ik gebruik de Logitec Harmony Hub i.c.m. Domoticz en Google Home en ik kan eigenlijk allerlei verschillende knoppen inzetten die ik zou willen.
Ik weet echter niet of een één-knop-actie op mijn oudere TV überhaupt bestaat, gemaakt is of gemaakt kan worden.
Een optie die ik al geprobeert heb is om alle losse acties achter elkaar (als macro/scene) te zetten maar die werkt nogal lastig.

Is er bijvoorbeeld een Infrarood-code? Heb ik de betreffende knop wel, maar is deze 'verstopt' in mijn Smart control? Is er een andere oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing. Kwam zo ook hier terecht, maar ben nog niet geholpen tot dusver.

Alvast bedankt voor de reactie! Zie de verschillende afstandsbedieningen hieronder.

JP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phrZDyojf-mgjVhXG6gtpCONZxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUN5ShG7WcbGPBSRI8l3jEGp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6BdA53vfY9ZTrkdtN6NZwmTOA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SF2TH6y2MP8wlaFwLIPBMvcH.jpg?f=user_large

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06 07:26
Logitech harmony evt. Maar wel wat overkill voor 1 specifieke functie.

Edit. Niet goed gelezen. Die heb je zelfs al. Dan is het toch simpel?

[ Voor 34% gewijzigd door Blackouts op 03-12-2021 17:28 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat gebeurt er als je met de afstandsbediening van de nieuwe tv Netflix op probeert te starten?

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 16:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als je een harmony hebt, waarom maak je dan geen activity? Doet exact wat je wil.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Sparhawk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:28:
Als je een harmony hebt, waarom maak je dan geen activity? Doet exact wat je wil.
Dit heb ik dus al eens geprobeerd maar dan zit je met zoveel gedoe.
De aan:
  • Smarthub openen
  • pijl naar rechts
  • vertraging toevoegen
  • nog een pijl naar rechts
  • vertraging toevoegen
  • selecteren
Daarbijheb je dan ook wel eens (zoals nu) dat er een reclame icoon getoond, of de nieuwe privacy voorwaarden en dan blijkt dat 2 pijltjes niet meer voldoende zijn waardoor het niet werkt.
Uiteraard wil je de acties bij het afsluiten ook weer teerug draaien. Overigens wil ik het niet alleen voor Netflix, dat was een voorbeeld. Hetzelfde geldt voor Prime Video maar het kan ook spotify zijn of zo.
Omdat er tegenwoordig op de meeste afstandsbedieningen al een harde Netflix en/of Prime knop aanwezig is, dacht ik dat het misschien een vaste Samsung IR code zou zijn.

Ik deze vraag ook daar op het Forum gezet maar heb simpelweg meer vertrouwen in dit forum omdat hier verder gekeken wordt dan mogelijkheden die Samsung heeft. Er wordt wel vaker getweaked, zeg maar _/-\o_

Bedsnkt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
nielsicq schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:27:
Wat gebeurt er als je met de afstandsbediening van de nieuwe tv Netflix op probeert te starten?
Goeie vraag natuurlijk en dat was ook mijn eerste gang.
De nieuwe afstandsbediening doet het niet op de oude blijkbaar. Het probleem had zich misschien dan al opgelost.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Met een Harmony Hub moet je een activiteit kunnen maken: TV aan, doe Netflix.

edit: dat heb je dus gedaan.

het lijkt er op dat de oude TV nooit geprogrammeerd is voor "direct Netflix" en dan is er dus ook geen directe code voor.

Wat je misschien kunt doen is kijken of er TVs uit dezelfde serie/zelfde jaar, met hetzelfde OS zijn uitgebracht die het wel hebben en dan proberen de Harmony Hub in stellen als de AB van een dergelijke TV en hopen dat alle functies blijven werken.

[ Voor 80% gewijzigd door Hann1BaL op 03-12-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je hebt toch harmony en Google Home?
Dan idd activities aanmaken en via Google bv hey Google, start Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:13
Ik weet het niet :+

[ Voor 11% gewijzigd door DonJunior op 03-12-2021 16:50 . Reden: grapje naar aanleiding van handtekening TS ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Blackouts schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:24:
Logitech harmony evt. Maar wel wat overkill voor 1 specifieke functie.
Ik heb de hub die minstens zoveel kan als de andere afstandsbedieningen van Logitec.
Ook de Harmony (diverse modellen) hebben programeerbare knoppen maar het probleem is dus dat ik niet weet met wat 8)7

Bedankt voor je reactie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
dragon2 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:50:
Je hebt toch harmony en Google Home?
Dan idd activities aanmaken en via Google bv hey Google, start Netflix?
Dan moet Google wel weten welke acties er doorgevoerd moeten worden.
'Zet de TV aan' is dan niet zo moeilijk want ik heb de juiste afstandsbediening. Maar 1 knop voor het opstarten van een app (zoals Netflix of Prime) ontbreekt. Ook op de huidige afstandsbediening van Samsung.

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 13:46
weet niet of ik spuit 11 ben maar er zit een voice command knop op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Hann1BaL schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:49:
Met een Harmony Hub moet je een activiteit kunnen maken: TV aan, doe Netflix.

edit: dat heb je dus gedaan.

het lijkt er op dat de oude TV nooit geprogrammeerd is voor "direct Netflix" en dan is er dus ook geen directe code voor.

Wat je misschien kunt doen is kijken of er TVs uit dezelfde serie/zelfde jaar, met hetzelfde OS zijn uitgebracht die het wel hebben en dan proberen de Harmony Hub in stellen als de AB van een dergelijke TV en hopen dat alle functies blijven werken.
Dat is best een slimme en zal ik eens verder onderzoeken. Ik zal de vraag ook eens bij bijvoorbeeld https://123afstandsbediening.nl/ neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
7Sins schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:56:
weet niet of ik spuit 11 ben maar er zit een voice command knop op?
Ja zit erop. Zal ik zo even proberen. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb joh... Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jpvaneijk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:54:
[...]

Dan moet Google wel weten welke acties er doorgevoerd moeten worden.
'Zet de TV aan' is dan niet zo moeilijk want ik heb de juiste afstandsbediening. Maar 1 knop voor het opstarten van een app (zoals Netflix of Prime) ontbreekt. Ook op de huidige afstandsbediening van Samsung.

Merci!
Heh?
Je maakt dus activiteiten aan in je Harmony.
zet Netflix aan
Zet prime aan
Zet Disney aan
Zet plex aan
Enz
Hoe je dat doet verschilt per tv. Bij de mijne (philips met Android TV, of via m'n nvidia shield) is dat 'home, 2 naar rechts (voor Netflix), OK'.

En dan Hey Google, zet netflix aan.

Er komt echt geen knop aan te pas 🤷
Pagina: 1