Is dit een potentiële scam?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:08
Ik heb mijn camera vorige week verkocht via marktplaats.
Koper is na ontvangst van het toestel niet tevreden omdat het product in 'belabberde staat' zou zijn (hij verwachtte blijkbaar een grondige schoonmaak etc. etc. vooraf aan verzending) en hij vertelde dat er een krasje op zat die ik niet vooraf had gemeld.

Nouja, ik ben de ergste niet en kan er vast wel een ander blij mee maken, dus ben akkoord gegaan om het toestel te laten retourneren.Inmiddels mijn camera terug in ontvangst genomen. Krasje zit er inderdaad wel op, maar is echt minimaal en enkel onder een bepaalde hoek terug. Bovendien vind ik 'm persoonlijk echt in super staat met enkel wat stofjes her en der.

Ik sta op het punt het aankoopbedrag terug te boeken, maar vraag me af, zit er hier een potentiële scam? Betaling is aanvankelijk gedaan via marktplaats gelijk oversteken. Het geld staat overigens wel op mijn rekening.

Beste antwoord (via Pepper92 op 03-12-2021 16:06)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Pepper92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:56:
[...]

Dat laatste was inderdaad mijn vraag. Kan de koper nu nog wat met claims bij de gelijk oversteken service.
Serienummer komt inderdaad overeen.

Maar mooi, dan boek ik het geld terug.
Koper heeft product gekregen, jij hebt geld gekregen, daar houdt het bij op wat betreft Marktplaats' betrokkenheid. Alles wat daarna gebeurt hebben zij niks mee te maken.

(Zou zelf overigens nooit gelijk oversteken gebruiken, maar dat ter zijde :P)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Als je het serienummer checkt, weet je zeker dat je zeker dat het jouw camera is.

Voor de volgende keer, laten ophalen en inspecteren. Bij verzending is de koop o.b.v. de advertentie en risico koper. Daarnaast zorg ik er altijd voor dat een product er altijd netjes bij staat en alle dozen en toebehoren aanwezig zijn. Een gebruikt product hoeft natuurlijk niet oud en smerig te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Lumics op 03-12-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Je hebt je camera terug, en als die het gewoon doet zoals jij verwacht, en je maakt het geld handmatig over naar zijn rekening, dan zie ik niet hoe dit een scam zou kunnen zijn.

Enige voorzichtigheid is goed, maar bij alles argwaan hebben kan ook doorslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Staat de track trace van de gelijkoversteken actie ook als succesvol afgeleverd?
Anders kan hij zeggen dat het pakketje nooit is aangekomen en dan krijgt hij dubbel geld.

Maar al met al denk ik niet dat dit scam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Cheesy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:53:
Staat de track trace van de gelijkoversteken actie ook als succesvol afgeleverd?
Anders kan hij zeggen dat het pakketje nooit is aangekomen en dan krijgt hij dubbel geld.

Maar al met al denk ik niet dat dit scam is.
Hij heeft het over terugboeken, en het geld staat op zijn rekening, dus volgens mij is er niks meer te doen met 'gelijk oversteken' van Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Hahn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:54:
[...]

Hij heeft het over terugboeken, en het geld staat op zijn rekening, dus volgens mij is er niks meer te doen met 'gelijk oversteken' van Marktplaats?
Dat laatste was inderdaad mijn vraag. Kan de koper nu nog wat met claims bij de gelijk oversteken service.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Pepper92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:56:
[...]

Koper heeft product gekregen, jij hebt geld gekregen, daar houdt het bij op wat betreft Marktplaats' betrokkenheid. Alles wat daarna gebeurt hebben zij niks mee te maken.

(Zou zelf overigens nooit gelijk oversteken gebruiken, maar dat ter zijde :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Lumics schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:49:
Als je het serienummer checkt, weet je zeker dat je zeker dat het jouw camera is.

Voor de volgende keer, laten ophalen en inspecteren. Bij verzending is de koop o.b.v. de advertentie en risico koper. Daarnaast zorg ik er altijd voor dat een product er altijd netjes bij staat en alle dozen en toebehoren aanwezig zijn. Een gebruikt product hoeft natuurlijk niet oud en smerig te zijn.
Ja het punt is dus dat de camera er netjes en schoon uitziet (als ik 'm zo tweedehands zou ontvangen zou ik erg blij zijn). Vandaar dat ik het me afvroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pepper92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:46:

Ik sta op het punt het aankoopbedrag terug te boeken, maar vraag me af, zit er hier een potentiële scam?
Heb je 'm grondig uitgeprobeerd? Je kan natuurlijk niet uitsluiten dat ie een goeie accu voor een slechte heeft omgewisseld of dat iets anders is omgeruild. Maar misschien is hij gewoon wat veeleisender dan jij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Pepper92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ja het punt is dus dat de camera er netjes en schoon uitziet (als ik 'm zo tweedehands zou ontvangen zou ik erg blij zijn). Vandaar dat ik het me afvroeg.
Hmm. dan is het wel een vreemd verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23
misschien heeft ie van z'n partner op z'n flikker gekregen dat ie alweer iets had gekocht, en niet eerlijk durft te zeggen dat ie het geld eigenlijk ergens anders voor wil/moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
downtime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:08:
[...]

Heb je 'm grondig uitgeprobeerd? Je kan natuurlijk niet uitsluiten dat ie een goeie accu voor een slechte heeft omgewisseld of dat iets anders is omgeruild. Maar misschien is hij gewoon wat veeleisender dan jij bent.
Dat laatste zal het zijn, want hij gaat er 30 euro mee het schip in i.v.m. kosten van de gelijk oversteken service. Om 'm schoner te krijgen dan nu moet ik met een wattenstaafje met alcohol te werk gaan 8)7

Maar goed geld is teruggeboekt. Zal er een ander blij mee maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepper92 op 03-12-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt het dat het een camera is van zo'n €650? Die zou ik toch liever op een andere manier verkopen en verschepen dan via "Gelijk Oversteken". Maar goed, dat is mijn mening uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@sypie Klopt. Was er ook geen voorstander van, maar dacht een beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad. Het is ook goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pepper92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:46:
Ik heb mijn camera vorige week verkocht via marktplaats.
Koper is na ontvangst van het toestel niet tevreden omdat het product in 'belabberde staat' zou zijn (hij verwachtte blijkbaar een grondige schoonmaak etc. etc. vooraf aan verzending) en hij vertelde dat er een krasje op zat die ik niet vooraf had gemeld.

Nouja, ik ben de ergste niet en kan er vast wel een ander blij mee maken, dus ben akkoord gegaan om het toestel te laten retourneren.Inmiddels mijn camera terug in ontvangst genomen. Krasje zit er inderdaad wel op, maar is echt minimaal en enkel onder een bepaalde hoek terug. Bovendien vind ik 'm persoonlijk echt in super staat met enkel wat stofjes her en der.

Ik sta op het punt het aankoopbedrag terug te boeken, maar vraag me af, zit er hier een potentiële scam? Betaling is aanvankelijk gedaan via marktplaats gelijk oversteken. Het geld staat overigens wel op mijn rekening.
Vraag aan de koper zijn iban-gegevens en vergelijk die met(of heb je betaling via/van MP ontvangen ?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1