[Edge] Start met Bing bullshitpagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Ik gebruik Edge voor een paar pagina's, bijv. Youtube spelen terwijl ik op Chrome op andere pagina's zit.

Edge startte altijd op met de Homey.app pagina, maar sinds kort krijg ik weer de Bing bullshit bingo (allerlei onzinnige berichten).

In de settings staat gewoon dezelfde pagina ingesteld om op te starten (Homery dus) maar die wordt niet geopend.

Nu bedenk ik me, ik heb onlangs dezelfde Bing meuk uitgeschakeld die op mijn taakbalk naast de notificationtry stond. Kan het daardoor zijn dat ik nu toch op Bing gepushed wordt?

Heb Edge ook al gereset via de settings, maar dat maakt ook niks uit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Je weet dat je in Chrome ook net zo makkelijk meerdere tabbladen, of zelfs meerdere windows (schermen), kunt gebruiken? Waarom gebruik je 2 browsers tegelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 03-12-2021 15:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zomaar, omdat Edge wel lekker snel werkt. Daarbij, als ik in Chrome een tweede Chrome ernaast zet dan sluit ik wel eens de verkeerde als laatste en ben ik al mijn geopende tabbladen kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Stefke schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:32:
Zomaar, omdat Edge wel lekker snel werkt. Daarbij, als ik in Chrome een tweede Chrome ernaast zet dan sluit ik wel eens de verkeerde als laatste en ben ik al mijn geopende tabbladen kwijt
Met CTRL + Shift + T kan je altijd weer gesloten tabbladen terughalen. (Of rechtermuis op Chrome scherm en dan 'Reopen closed tab'.)

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 03-12-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ken ik, maar als ik dat elke keer moet doen...

Tnx, maar is ook niet echt een oplossing voor mijn probleem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Klikken in Edge op:
Privacy, zoeken en services: onderaan Adresbalk en zoeken.
Uiterlijk: Werkbalk aanpassen dan Home-knop + Browser aanpassen
Tabbladen start, home en nieuw: Wanneer Edge wordt gestart + Home-knop.

[ Voor 18% gewijzigd door brommer1 op 04-12-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
tnx, heb alles geprobeerd in te stellen, maar de laatste (wanneer Edge wordt gestart), bij Edge starten krijg ik nog steeds de MS pagina. Die heb ik dan wel volledig uitgekleed voor zover mogelijk, dus ik zie een zoekbar met daaronder wat icons, niet meer die vreselijke pagina met al die roddelcrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stefke schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:32:
tnx, heb alles geprobeerd in te stellen, maar de laatste (wanneer Edge wordt gestart), bij Edge starten krijg ik nog steeds de MS pagina. Die heb ik dan wel volledig uitgekleed voor zover mogelijk, dus ik zie een zoekbar met daaronder wat icons, niet meer die vreselijke pagina met al die roddelcrap.
:? Je kan bij 'Wanneer Edge wordt gestart' toch gewoon 'Deze pagina's openen:' selecteren, en dan wat je maar wilt, bijvoorbeeld Google.nl, instellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kJ5aCpZGeEqUfXY1khDrKBmdX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtcyGRxDYiHIb6aPSTBxPqSW.png?f=fotoalbum_large

Als ik Edge opstart krijg ik dan alleen maar google.nl te zien, en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat staat zo ingesteld bij mij (locale pagina van mijn Homey), desondanks krijg ik dus MS...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaotIT4qZAdx9zYdMfBKrWPLVbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYh9AeJQfnNc94QEMJuZCcEN.jpg?f=fotoalbum_large

Het is sinds kort...ik denk enkele weken, en ik heb niet zo lang geleden MS in de taksbar dus afgesloten, zouden ze zo toch die shit pushen? Niet op de taskbar, dan maar in de browser??

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 04-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als dat zo ingesteld staat, dan zou het moeten werken, ja. Maar ik denk niet dat Microsoft iets expres aan het pushen is.

Je zou nog even kunnen proberen het opnieuw in te stellen door 'De nieuwe tabbladpagina openen' te selecteren, browser te sluiten, en daarna weer 'Deze pagina's openen' te selecteren en jouw eigen link in te stellen. Mogelijk dat dat het reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Heeft U misschien Synchroniseren in geschakeld?
Onder Profielen kan U onder Profiel aanklikken wat de instelling van Synchroniseren is.
Anders kan U onder Privacy, zoeken en services: Browsegegevens wissen/Browsegegevens nu wissen/kiezen wat u wilt wissen, aan vinken wat u wilt wissen van Edge, daaronder staat Selecteer wat u wilt wissen telkens wanneer u de browser sluit, die kan u ook gebruiken om de wissen.
Onder Zoekprogramma's beheren kan U Bing als zoek programma wissen.
Onder Uiterlijk: heeft u de home-knop/Knop URL inschakelen activeert? anders werkt het niet.

Microsoft Edge - Wijzig de startpagina van uw browser
Microsoft Edge
U kunt als volgt uw startpagina wijzigen in de nieuwe Microsoft Edge :

Open Microsoft Edge, selecteer***> Instellingen .
Selecteer Uiterlijk.
Schakel Show home button in.
U kunt een nieuwe tabbladpagina kiezen of URL invoeren selecteren voor een pagina die u als uw startpagina wilt gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door brommer1 op 04-12-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het maakt niks uit, geen van drie opties 'Wanneer Edge start" maakt iets uit, ook als ik instel "tabbladen van de vorige sessie" krijg ik die klote pagina van MS

Heb ook mijn profiel afgemeld, aangemeld, gegevens gewist, Bing verwijderd, die home button uit en aan gezet, maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Als ik de eerste woorden intyp op Edge kom ik op https://my.homey.app/login, bij Firefox heb ik het ook, ik kan alleen openen op login, niet verder, de kopeling onthoud niet het wachtwoord, als ik de cookies niet verwijderd gaat het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door brommer1 op 04-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is t ook niet. Ik heb nu bing.com en youtube als te openen pagina's, twee tabs dus, maar als ik edge open krijg ik maar één tab, die van MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik gebruik ook Edge als start pagina duckduckgo, dat lukt alleen als ik Tabbladen Start, Home en Nieuw: Wanneer Edge wordt gestart: rondje aanvink Deze pagina's openen: Een nieuwe pagina toevoegen, ook het zelfde invoeren in Home-Knop, als ik dat niet doet klik ik op Home gaat het naar Google bij mij(ingesteld), ook bij Privacy, zoeken en services
Uiterlijk: Zoekprogramma dat in de adresbalk wordt gebruikt zelfde invullen.
Bij Zoekprogramma's beheren alle zoekmachine verwijder, zo werkt het bij mij.
Bij mij is 1x DuckDuckGo opstart pagina, Home-knop Google.nl nogmaals Google voor de 3e voorkeur.
Nieuwe tabbladpagina: De nieuwe tabbladpagina vooraf laden voor een snellere ervaring
Hiermee wordt de nieuwe tabbladpagina van Microsoft op de achtergrond geladen, voor een snellere ervaring. De inhoud die is geladen, bevat mogelijk cookies, als u cookies toestaat op uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Helaas, ik heb alle instellingen nagelopen zoals jij ze omschrijft, maar het werkt niet. Ik blijf die MS pagina houden. In ieder geval is het nu niet meer dat overzicht met alle die roddeltroep maar een lege zoekpagina met wat icoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Voor mij was dit de oplossing:

Open een nieuw tabblad
Je komt dan op de Microsoft Start Pagina ("bullshitpagina")
Rechts boven tandwiel, instellingen (niet de instellingen van Edge)
Pagina-indeling: aangepast
Snelkoppelingen: uit
begroeting: uit
achtergrond: uit
inhoud: uit
als je nu nieuwe tab klikt, heb je een lege pagina, behalve dan de zoekbalk van Bing.

verder,
Instellingen in Edge ...
Instellingen
Privacy, zoeken en services, onderaan adresbalk en zoeken
zoekbalk: wijzig naar: DDG of Google

Edge-balk: kan je ook nog eea uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Tnx, dat heb ik ook al gedaan, dus die pagina is nu volledig uitgekleed tot een zoekbalk inderdaad. Maar hij start nog steeds als enige op.

Maar goed, ik laat t er bij. Die Egde-balk (ik neem aan dat dat die taakbalk optie is) heb ik enkele weken geleden al uitgezet (via de taakbalk dan)
Pagina: 1