Ik lees hier al even mee, maar zou jullie hulp nu wel kunnen gebruiken bij een nieuwe pc build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een werkpc waar er een boel office applicaties op gaan draaien en af en toe ook een vm. Als hobby wat fotobewerking, videobewerking en 3d rendering. En ook geregeld een game zoals COD warzone, AOE4, Ghost recon, GTA V
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs, maar zo rond de 1000€ zou fijn zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX1060 zou ik overnemen uit een oude pc aangezien de prijzen daarvoor nu wat te hoog zijn. We zullen zien of binnen een jaar de cryptomining nog steeds de prijzen van de gpu's zo beinvloeden. En eventueel hebben we dan toch even kunnen sparen voor die nieuwe RTX3080
. Of natuurlijk dromen van een founders edition/amd drop. Dromen mag toch nog?
1TB sata ssd.
keyboard en muis
monitor: g2770hsu
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet onder het bureau passen, goeie airflow. Stil als het voor het werk is. Mag wat geluid maken als het voor te gamen is. Stabiel draaien. Geen nood aan rgb of glazen wanden en dergelijke. Functionele onderdelen graag.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Past het ram? Ok, volgens crucial past het, maar is het een goede keus? Volgens de pcpartpicker was 3200mhz ram het snelste dat ondersteund werd. Ik heb hier al voor soortgelijke builds sneller ram zien aanbevolen worden. Zijn er ervaringen met deze combo?
Past de koeler? Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 staat niet op de site van bequiet, maar de Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 die er hetzelfde uit ziet wel...
Is de voeding de beste keuze als je weet dat er in de toekomst hopelijk nog een 3080 of een 3070 bij komt? Een 3090 gaat het wss niet worden.
Past alles wel in de kast en zijn er kasten met een betere airflow?
Heb ik nog extra fans nodig ergens?
Zou een i7 niet beter passen in deze build? ok, 't is 40% duurder voor 20% performance. Maar toch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een werkpc waar er een boel office applicaties op gaan draaien en af en toe ook een vm. Als hobby wat fotobewerking, videobewerking en 3d rendering. En ook geregeld een game zoals COD warzone, AOE4, Ghost recon, GTA V
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs, maar zo rond de 1000€ zou fijn zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX1060 zou ik overnemen uit een oude pc aangezien de prijzen daarvoor nu wat te hoog zijn. We zullen zien of binnen een jaar de cryptomining nog steeds de prijzen van de gpu's zo beinvloeden. En eventueel hebben we dan toch even kunnen sparen voor die nieuwe RTX3080
1TB sata ssd.
keyboard en muis
monitor: g2770hsu
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 325,90 | € 325,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 255,95 | € 255,95 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 152,01 | € 152,01 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 174,43 | € 174,43 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.197,31 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet onder het bureau passen, goeie airflow. Stil als het voor het werk is. Mag wat geluid maken als het voor te gamen is. Stabiel draaien. Geen nood aan rgb of glazen wanden en dergelijke. Functionele onderdelen graag.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Past het ram? Ok, volgens crucial past het, maar is het een goede keus? Volgens de pcpartpicker was 3200mhz ram het snelste dat ondersteund werd. Ik heb hier al voor soortgelijke builds sneller ram zien aanbevolen worden. Zijn er ervaringen met deze combo?
Past de koeler? Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 staat niet op de site van bequiet, maar de Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 die er hetzelfde uit ziet wel...
Is de voeding de beste keuze als je weet dat er in de toekomst hopelijk nog een 3080 of een 3070 bij komt? Een 3090 gaat het wss niet worden.
Past alles wel in de kast en zijn er kasten met een betere airflow?
Heb ik nog extra fans nodig ergens?
Zou een i7 niet beter passen in deze build? ok, 't is 40% duurder voor 20% performance. Maar toch.