Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Hoi,

Ik sta op het punt om een nieuwe baan aan te nemen binnen mijn bedrijf, echter twijfel ik over het financiele plaatje en zoals ik het zie ga ik er financieel op achteruit. Vandaar mijn vraag hier, wellicht maak ik een fout in mijn berekening en aanname.
In mijn huidige baan heb ik een auto van de zaak, in de nieuwe baan niet. En hier gaat het volgens mij fors in mijn nadeel werken.

Ik krijg in mijn nieuwe baan 280 euro bruto per maand meer. Maar geen auto van de zaak, hiervoor betaal ik nu de fiscale bijtelling en die is 740 euro per maand. Zoals ik het zie maakt deze 740 euro nu uit van het totale plaatje aan belasting dat ik betaal, als ik van dat bedrag 740 euro afhaal dan zou in de toekomst 270 euro minder aan belasting hoeven te betalen. Dus is het fair om te zeggen dat ik 280 euro bruto meer krijg en daarnaast 270 euro minder belasting hoef te betalen. Klopt dit?

Dat betekent dat ik in totaal 550 euro bruto "meer" over hou, dat is dan ongeveer 275 euro netto (zit in de hoogste belastingschaal).

Wanneer ik vervolgens naar mijn huidige auto van de zaak kijk en dezelfde auto daarlijk prive zou willen rijden dan kom ik uit op 620 euro aan kosten per maand (dit is inclusief alle kosten aan de auto zoals afschrijving, benzine, belastingen etc).

Dan kom ik uit op een negatief eindbedrag voor mezelf van 345 euro per maand (+275 euro van de nieuwe baan - 620 euro van een prive auto). Ga ik ergens de mist in met mijn berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Leaseauto gaat weg en wat krijg je daarvoor terug?

En volgens mij doe jij in de berekening het ene deel bruto en andere deel netto en daarna doe je weer netto over hetgeen jij bruto acht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 21:42
Ik zou HRM vragen om een voorbeeld loonstrook met het netto bedrag dat je gaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
xminator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:39:
Leaseauto gaat weg en wat krijg je daarvoor terug?

En volgens mij doe jij in de berekening het ene deel bruto en andere deel netto en daarna doe je weer netto over hetgeen jij bruto acht.
Ik krijg er niks voor terug, behalve dat er vaag wordt gezegd dat ik wel een compensatie krijg voor een prive auto. Maar werd al gezegd dat deze nooit 100% is aan hetgeen ze nu kwijt zijn aan de lease auto. Dus ik mag de auto nog 1 jaar houden, dan is het leasecontract voorbij en dan treedt de compensatie in.
Ik wil alleen voorkomen dat het vaag blijft en ik daarlijk alsnog achteruit ga of blijf steken op hetzelfde als waar ik nu zit.

Ik begrijp idd niet zo goed of het goed gaat met die bruto netto berekening met de auto. Dus als iemand hier mij kan helpen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel HR en doe eens een pro-forma berekening opvragen?

Of ik zeg het anders: jij betaalt nu netto 190 Euro per maand aan de auto af. Je bijtelling. Die hou je zometeen in eigen zak. En je krijgt 280 bruto meer. Bij geen hele bizarre belastingschijf, is dat ongeveer 160 netto.

Dus 190+160 is wat je extra overhoudt.

Maar dat is heeeeeel simpel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
tweedebas schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:42:
Ik zou HRM vragen om een voorbeeld loonstrook met het netto bedrag dat je gaat ontvangen.
Dat is een goeie, dan is de hele berekening van de auto erin verwerkt en is het overzichtelijk. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:43:
[...]

Ik krijg er niks voor terug, behalve dat er vaag wordt gezegd dat ik wel een compensatie krijg voor een prive auto. Maar werd al gezegd dat deze nooit 100% is aan hetgeen ze nu kwijt zijn aan de lease auto. Dus ik mag de auto nog 1 jaar houden, dan is het leasecontract voorbij en dan treedt de compensatie in.
Zolang je niet weet waar je nu precies voor tekent, kun je toch nog niet akkoord gaan? Laat je werkgever eerst maar een inzichtelijk maken, hoe die compensatie eruit komt te zien. Dan pas kun je gaan rekenen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Question Mark schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:45:
[...]

Zolang je niet weet waar je nu precies voor tekent, kun je toch nog niet akkoord gaan? Laat je werkgever eerst maar een inzichtelijk maken, hoe die compensatie eruit komt te zien. Dan pas kun je gaan rekenen...
Ja dat is het hele punt, ze begonnen met 8% verhoging, echter zat hier al 2% inflatiecorrectie in en 1% standaard groei vanuit je beoordeling zeg maar, dus die krijg ik in principe ook op mijn huidige salaris dus er blijft maar 5% max over. Vervolgens werd er vaag gesproken over compensatie van de auto maar niet 100% en waarschijnlijk een promotie naar een nieuwe schaal na 1j, maar ook hier geen concreet bedrag of percentage wat erbij hoort. Oftewel erg vaag en heb het gevoel dat alles verpakt wordt onder promotie maar ik het uiteindelijk "zelf" betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:49:
[...]

Ja dat is het hele punt, ze begonnen met 8% verhoging, echter zat hier al 2% inflatiecorrectie in en 1% standaard groei vanuit je beoordeling zeg maar, dus die krijg ik in principe ook op mijn huidige salaris dus er blijft maar 5% max over. Vervolgens werd er vaag gesproken over compensatie van de auto maar niet 100% en waarschijnlijk een promotie naar een nieuwe schaal na 1j, maar ook hier geen concreet bedrag of percentage wat erbij hoort. Oftewel erg vaag en heb het gevoel dat alles verpakt wordt onder promotie maar ik het uiteindelijk "zelf" betaal.
Geef het telefoonnummer van je baas maar, dan zal ik wel even bellen...

Zonder dollen, zonder het complete plaatje kunnen wij ook niets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vraag je werkgever om een compleet overzicht van de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Daarbij vermelden dat zaken concreet omschreven moeten worden. En geef als laatste aan, dat je dan pas kunt gaan rekenen en een beeld kunt gaan vormen bij het aanbod als je die info compleet hebt ontvangen...

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 03-12-2021 14:56 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Croga

The Unreasonable Man

monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:36:
Wanneer ik vervolgens naar mijn huidige auto van de zaak kijk en dezelfde auto daarlijk prive zou willen rijden dan kom ik uit op 620 euro aan kosten per maand (dit is inclusief alle kosten aan de auto zoals afschrijving, benzine, belastingen etc).
Als je persé exact dezelfde, gloednieuwe, auto wilt rijden ga je nooit uit komen. Die vergelijking is ook niet helemaal eerlijk; je kreeg een auto van de zaak omdat je veel zakelijke kilometers zou moeten maken. Krijg je die auto niet meer dan is het duidelijk ook niet de bedoeling dat je die zakelijke kilometers nog maakt.

Vergelijk het nu eens met wanneer je een normale tweedehands auto zou gaan rijden. Kijk dan eens wat de kosten nog zouden zijn. En ga er dan vanuit dat je woon/werk verkeer tegen 19 cent per kilometer vergoed zult krijgen (zoals bij 90% van de nederlandse bedrijven). Dan ben je al een stuk eerlijker aan het vergelijken.

Hecht je echt veel waarde aan die gloednieuwe auto dan moet je zorgen dat je een lease auto houdt.

Dan nog een overweging: Is de nieuwe baan leuker? Zo ja dan maken de financiën al een stuk minder uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Croga schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:56:
[...]
Die vergelijking is ook niet helemaal eerlijk; je kreeg een auto van de zaak omdat je veel zakelijke kilometers zou moeten maken.
Dat weet je niet... Het toekennen van een leaseauto kan ook een arbeidsvoorwaardelijk karakter hebben.

Kan best zijn dat het huidig salaris iets "lager" ligt dan gebruikelijk, omdat TS een leaseauto ter beschikking heeft die hij privé mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
[...]

Als je persé exact dezelfde, gloednieuwe, auto wilt rijden ga je nooit uit komen. Die vergelijking is ook niet helemaal eerlijk; je kreeg een auto van de zaak omdat je veel zakelijke kilometers zou moeten maken. Krijg je die auto niet meer dan is het duidelijk ook niet de bedoeling dat je die zakelijke kilometers nog maakt.

Vergelijk het nu eens met wanneer je een normale tweedehands auto zou gaan rijden. Kijk dan eens wat de kosten nog zouden zijn. En ga er dan vanuit dat je woon/werk verkeer tegen 19 cent per kilometer vergoed zult krijgen (zoals bij 90% van de nederlandse bedrijven). Dan ben je al een stuk eerlijker aan het vergelijken.

Hecht je echt veel waarde aan die gloednieuwe auto dan moet je zorgen dat je een lease auto houdt.

Dan nog een overweging: Is de nieuwe baan leuker? Zo ja dan maken de financiën al een stuk minder uit......
Ik probeer de vergelijking idd het best mogelijk te maken. Ik woon op 10km van het kantoor dus die vergoeding zal het verschil niet maken. Het gaat mij er momenteel om, wanneer ik in mijn huidige baan blijf dan heb ik in in 2.5j hetzelfde salaris als in de nieuwe baan, maar dan heb ik ook een auto van de zaak. Sterker nog dan is de tijd aangebroken om weer een nieuwe auto van de zaak te kiezen dus dan heb ik weer een gloednieuwe auto.
Het is niet per se dat ik een nieuwe auto nodig heb, maar vind het ook niet fair om een auto van de zaak met alles erop en eraan te vergelijken met een 5j oude tweede handse bak daarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
rij je nu prive met de lease auto?
je gaat er 190+160 (- eventele dadelijk zelf betalen voor auto) op voor of acheruit

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:43:
Ik wil alleen voorkomen dat het vaag blijft…
Dus laat je afspraken op papier zetten. Hoe aardig de werkgever ook is of lijkt, op het moment dat het om (grof) geld gaat veranderen sommigen in (geld)wolven. Dan hebben ze ineens "geen actieve herinnering" meer aan de mondelinge afspraken.

Dus: proefberekening laten maken door HR, tegenbod doen wanneer het bod je niet aanstaat en alle afspraken vast laten leggen op papier.

Kijk op je papier ook goed of er "ineens" wijzigingen zijn in relatiebeding en concurrentiebeding, die tweede wil je er niet in hebben. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Driek schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:06:
rij je nu prive met de lease auto?
je gaat er 190+160 (- eventele dadelijk zelf betalen voor auto) op voor of acheruit
Prive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
dan reken je even globaal uit wat je dat kost. Bij meer dan 350 ga je er op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Driek schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:11:
[...]

dan reken je even globaal uit wat je dat kost. Bij meer dan 350 ga je er op achteruit.
Ja dan kom ik uit op 620 uit om dezelfde type auto te behouden. In mijn berekening kwam ik ook telkens uit op +/- 325 euro in de min.

Ik heb een netto voorbeeld gevraagd zonder auto van de zaak in de nieuwe situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:44
is de auto die rijd volwaardig onderdeel van je huidige arbeidsvoorwaarden of heb je tijdelijk toegewezen gekregen voor de huidige functie die je bekleed?
in sommige gevallen wordt een auto tijdelijk (kan ook voor 3-4 jaar) aan je toegewezen maar is het geen formeel onderdeel van je arbeidsvoorwaarden.

Ik zou vooral in de onderhandelingen het bruto leasebudget meenemen. alleen is het lastig beoordelen. Ga je qua functie ook wat rustigers doen of krijg je meer verantwoordelijkheden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
koentjuh1987 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:15:
is de auto die rijd volwaardig onderdeel van je huidige arbeidsvoorwaarden of heb je tijdelijk toegewezen gekregen voor de huidige functie die je bekleed?
in sommige gevallen wordt een auto tijdelijk (kan ook voor 3-4 jaar) aan je toegewezen maar is het geen formeel onderdeel van je arbeidsvoorwaarden.

Ik zou vooral in de onderhandelingen het bruto leasebudget meenemen. alleen is het lastig beoordelen. Ga je qua functie ook wat rustigers doen of krijg je meer verantwoordelijkheden?
Auto hoort bij de huidige functie, elke 5j mag je een nieuwe uitkiezen voor een X budget. De nieuwe functie vereist geen klantbezoeken en daardoor ook geen auto van de zaak. Huidige functie is lokaal, nieuwe fucntie is op Europees niveau. Het is echter een nieuwe functie die nog gevormd moet worden, vandaar ook de waarschijnlijkheid om na 1j in schaal omhoog te gaan. Echter wordt dit ook vaag gehouden aan welk bedrag/percentage je moet denken.
Als ik er netto 350 euro op achteruit ga, wat bruto toch fors is, zie ik ze geen stappen maken na 1j de functie ineens tussen 5-10% te verhogen zodat die 350 euro netto wordt gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:14:
[...]

Ja dan kom ik uit op 620 uit om dezelfde type auto te behouden. In mijn berekening kwam ik ook telkens uit op +/- 325 euro in de min.

Ik heb een netto voorbeeld gevraagd zonder auto van de zaak in de nieuwe situatie.
Heb je daarin de eventuele km-vergoeding voor woon/werkverkeer en/of zakelijk reizen verrekend? Indien van toepassing uiteraard.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:00
Europees niveau klinkt alsof je een hoop tijd van huis bent om te reizen. Los van de auto zou ik kijken hoe je werkgever daar mee om gaat en of dat plaatje uit kan.
De +1 schaal na een jaar kan interessant zijn, in een nieuwe schaal kun je vaak grotere stappen maken. Ik zou dat wel vast laten leggen, of afspreken dat de leasebak komt te vervallen zodra de nieuwe schaal er is. Op die manier heb je een stok achter de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:54
Samengevat:
- Je krijgt een hogere functie
- Je moet je leaseauto inleveren
- Je krijgt 8 procent verhoging twv 280euro bruto verhoging waarvan je 3 procent sowieso al krijgt. Dus eigenlijk krijg je er dus 175euro bruto bij.
- Je krijgt allemaal compensaties en verhogingen in de toekomst. Niet bekend hoe hoog, wanneer en niets zwart op wit. (heb je dus helemaal niets aan, ik ken genoeg mensen waar zaken beloofd zijn maar later keihard werd ontkend door HR).

Dus onderaan de streep krijg je er (geschat) rond de 115 euro netto bij, moet je je leaseauto inleveren en krijg je meer verantwoordelijkheden.

* Dat hele verhaal over bijtelling negeer ik even. Als je per 1 januari besluit om je leaseauto niet prive meer te rijden betaal je ook geen bijtelling meer.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 03-12-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
jongetje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:29:
Samengevat:
- Je krijgt een hogere functie
- Je moet je leaseauto inleveren
- Je krijgt 8 procent verhoging twv 280euro bruto verhoging waarvan je 3 procent sowieso al krijgt. Dus eigenlijk krijg je er dus 175euro bruto bij.
- Je krijgt allemaal compensaties en verhogingen in de toekomst. Niet bekend hoe hoog, wanneer en niets zwart op wit. (heb je dus helemaal niets aan, ik ken genoeg mensen waar zaken beloofd zijn maar later keihard werd ontkend door HR).

Dus onderaan de streep krijg je er (geschat) rond de 115 euro netto bij, moet je je leaseauto inleveren en krijg je meer verantwoordelijkheden.

* Dat hele verhaal over bijtelling negeer ik even. Als je per 1 januari besluit om je leaseauto niet prive meer te rijden betaal je ook geen bijtelling meer.
Daar komt het idd op neer, al met al word ik er niet enthousiast van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
T_knoop schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:29:
Europees niveau klinkt alsof je een hoop tijd van huis bent om te reizen. Los van de auto zou ik kijken hoe je werkgever daar mee om gaat en of dat plaatje uit kan.
De +1 schaal na een jaar kan interessant zijn, in een nieuwe schaal kun je vaak grotere stappen maken. Ik zou dat wel vast laten leggen, of afspreken dat de leasebak komt te vervallen zodra de nieuwe schaal er is. Op die manier heb je een stok achter de deur.
Veel reizen zal er niet bij zitten, het is een functie die geen vaste plek heeft en zeker nu met covid hebben we geleerd dat we remote evenveel kunnen doen als lokaal.
Grotere stappen in de nieuwe schaal werden idd benoemd, maar zolang dit niet concreet is dan heb ik er weinig aan. Het klinkt leuk dat een plafond miss 20% hoger ligt in de nieuwe functie, maar als ik die pas over 15j bereik dan heb ik er nu niet veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nummer 1 tip: vraag die proforma berekening :).

Nummer 2 tip: er zijn veel scenario's waarin lease helemaal niet zo goedkoop is. Heb je nog 14% bijtelling en val je niet in de hoogste salarisschaal, dan kan je dat nooit privé goedkoper rijden, maar met 22% en hoogste belastingschijf wordt het al anders, zeker met een aparte bijdrage voor privé gebruik.

Nummer 3 tip: vaak betekent een lease auto ook een automatische reistijd. Dat stelselmatig niet meer hebben is heel fijn en dat kan je ook meenemen. Nu 40 uur werken + elke dag 2 uur reistijd is dus eigenlijk 50 uur. Dat wordt, met 10 km enkele reis, misschien 44 uur (oid). Maar dat hangt ook van je levensfase ed af (qua belangrijkheid).

Ik heb jaren geleden ook mijn leaseauto ingeleverd bij een baanwissel. Onder de streep was ik toen financieel al beter uit (zonder de bijbehorende loonsverhoging) maar vooral dat gebrek aan reistijd is enorm fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:34:
[...]

al met al word ik er niet enthousiast van.
Lijkt mij een goede reactie naar je nieuwe werkgever. Daarna aangeven wat je verwacht te gaan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@ZieMaar! Die leaseauto kost je werkgever ook gewoon rond 700 - 1000 euro per maand. Dat zullen ze toch op een of andere manier moeten compenseren (in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
jongetje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:39:
@ZieMaar! Die leaseauto kost je werkgever ook gewoon rond 700 - 1000 euro per maand. Dat zullen ze toch op een of andere manier moeten compenseren (in mijn ogen).
Ja ik verwacht ook niet de wereld maar het leek mij vrij normaal om te mogen verwachten dat je huidige situatie + 5% salarisverhoging mogelijk moet zijn. Maar nu gaat het de kant op van -5% in netto bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou ervan uitgaan als de som:
oude bruto + leasebudget = nieuwe bruto

Niet uitkomt, dat je er idd op achteruit zal gaan.

Maargoed, als je meer plezier uit je nieuwe baan gaat halen, kan dat best de moeite waard zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 03-12-2021 15:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
ik ben ook ooit gewisseld, daar heb ik toen mijn leasebudget bij mijn brutoloon opgeteld, en toen begon pas mijn onderhandeling over verhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
YakuzA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:42:
Ik zou ervan uitgaan als de som:
oude bruto + leasebudget = nieuwe bruto

Niet uitkomt, dat je er idd op achteruit zal gaan.
Nou, dat is wel wat kort door de bocht...

De werkgever betaalt nog van alles over het brutoloon (bijvoorbeeld vakantiegeld, pensioenpremies werkgever, premies werknemersverzekeringen en ZVW, eventuele 13e maand, etc.), waardoor een werkgever wel een stuk meer kwijt is dan alleen het brutoloon dat op de loonstrook verschijnt. Bij een leaseauto worden al die kosten niet gemaakt.

Dus het leasebudget 1 op 1 overnemen als brutoloon is voor de werkgever wel een kostbare exercitie. Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja, door je (veel) minder lang onderweg te laten zijn naar klanten en/of werk. Of trainingen. Of reiskosten vergoedingen.

Daarbij zou ik eigenlijk kijken naar wat je onder de streep hebt. Niet naar wat het de baas kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 09:43
Sdreeg schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:58:
[...]

De werkgever betaalt nog van alles over het brutoloon (bijvoorbeeld vakantiegeld, pensioenpremies werkgever, premies werknemersverzekeringen en ZVW, eventuele 13e maand, etc.), waardoor een werkgever wel een stuk meer kwijt is dan alleen het brutoloon dat op de loonstrook verschijnt. Bij een leaseauto worden al die kosten niet gemaakt.

Dus het leasebudget 1 op 1 overnemen als brutoloon is voor de werkgever wel een kostbare exercitie. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Mobiliteitsbudget kan dan een alternatief zijn. Maar dan praat je met een leaseauto en brandstof ook algauw over 800-1000 euro per maand wat je dan aan budget moet ontvangen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sdreeg schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:58:
[...]

Normaal komt dat idd als een mobiliteitsbudget oid, waardoor het niet pensioengevend is idd.
Was idd iets te kort door de bocht :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

monaldo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:02:
Ik probeer de vergelijking idd het best mogelijk te maken. Ik woon op 10km van het kantoor dus die vergoeding zal het verschil niet maken.
Nog sterker; binnen 25km is er meestal geen vergoeding.
Het is niet per se dat ik een nieuwe auto nodig heb, maar vind het ook niet fair om een auto van de zaak met alles erop en eraan te vergelijken met een 5j oude tweede handse bak daarlijk.
Waarom niet?

Op dit moment betaald je baas voor een nieuwe auto omdat je die nodig hebt om je werk te kunnen doen en omdat je representatief over moet komen bij de klant. Dat hoeft straks niet meer. Waarom zou je baas dan alsnog betalen voor een gloednieuwe auto? Het is een stuk gereedschap, niet meer en niet minder.
Straks hoef je voor je werk niet meer naar de klant, hebt dus geen auto van de baas nodig laat staan een gloednieuwe. Het is dan dus je eigen keuze wat voor auto je wilt rijden.

Een 5 jaar oude tweedehandse auto (ga het gerust "bak" noemen als je jezelf een vooroordeel aan wilt praten) is helemaal niks mis mee. Voor een euro of 5000 heb je een leuke auto die je gerust 5 jaar kunt rijden en alsnog de helft voor terug krijgen. Verzekering en wegenbelasting bij elkaar voor een euro of 100 per maand en voor de brandstof ben je voor 180 euro per maand klaar. Da's al een heel stuk anders dan die 620 waar je het over hebt.

Bottom line: Als het een leuke functie is dan is het financieel echt wel te doen. Als je financiën als enige obstakel ziet dan moet je je baas gewoon zeggen dat je het niet gaat doen; blijkbaar is de functie dan niet interessant genoeg voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Deze link is nog niet geplaatst? Werkt perfect, echt op de cent precies met mijn eigen loonstrook.
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/
Alles netjes invullen met wat je nu hebt en dan wat je gaat krijgen.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Heb je de auto bij je huidige functie als secundaire arbeidsvoorwaarde of omdat je mobiel moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
Misschien een rare vraag tussen al het meer en minder salaris of wel en geen auto “geweld” maar waarom een nieuwe baan?

Is de oude niet leuk meer?
Nieuwe toekomst kansen (betere doorgroei)?
Meer opleidings kansen?
Etc etc.

Ja het is belangrijk om te weten wat je krijgt maar soms een beetje inleveren voor een leukere baan kan ook zeker niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
5 jaar oude auto een bak noemen, dat klinkt eerder Ik ben verwend en wil en zal een nieuwe auto moeten hebben. Zou jij een gloednieuwe auto gekocht hebben als je het volledig zelf betaald zou hebben?

Een lease auto is bedoeld om het jou zo comfortabel te maken voor de vele reizen tijden werk. Dat je er Privé mee kan rijden ( zonder brandstof voor te betalen behalve bijtelling ) is daarmee een extra en keuze. En behoord bij de functie die je beoefend.

Zoals iedereen aangeeft ga in gesprek met de werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Waarom, die hoorde bij de functie.
Als er iemand van buiten op z'n nieuwe baan solliciteert zeggen ze toch ook niet: "OK chef, je krijgt er ook nog even 900 euro extra bij want de andere kandidaat had een lease auto" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

[...]

Ja tot je gewoon financiele verplichtingen hebt, die rekeningen betaal je niet met je leuke werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Dan is die baan dus niet voor jou.
Sowieso vreemd om een lease auto mee te nemen in je maandelijkse lasten.
Tenzij je verplicht tot aan je pensioen/dood een baan met lease auto wilt hebben omdat je anders je rekening niet kunt betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
matthijst schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:30:
[...]

Als er iemand van buiten op z'n nieuwe baan solliciteert zeggen ze toch ook niet: "OK chef, je krijgt er ook nog even 900 euro extra bij want de andere kandidaat had een lease auto" 8)7
Een lease auto is gewoon een waarde binnen je arbeidsoveeenkomst. Als ik mijn leaseauto inlever dan krijg ik dat bruto leasebedrag bij mijn salaris. Dus is helemaal niet zo gek dat je dat gecompenseerd wilt zien.
Dat jij dat niet zou doen moet je zelf weten maar ik zou het niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 04-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:51:
Ja tot je gewoon financiele verplichtingen hebt, die rekeningen betaal je niet met je leuke werk.
Als die 100 euro netto dat verschil gaat maken heb je al een hele andere uitdaging... En als dat daadwerkelijk zo is dan zou er ook geen enkele moeite moeten zijn om een goedkopere auto te gaan rijden.

Gezien het feit dat TS vast houdt aan een vergelijking met een zelf gekochte gloednieuwe dure auto denk ik dat dit niet gaat over het kunnen betalen van rekeningen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
[...]

Nee dat is zeker zo, echter in mijn geval ga ik er dan op achteruit. Dat kan, maar goed om te beseffen bij het maken van de keuze. Prima als blijkt dus dat die baan toch niks voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
jongetje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:49:
[...]

Een lease auto is gewoon een waarde binnen je arbeidsoveeenkomst. Als ik mijn leaseauto inlever dan krijg ik dat bruto leasebedrag bij mijn salaris. Dus is helemaal niet zo gek dat je dat gecompenseerd wilt zien.
Dat jij dat niet zou doen moet je zelf weten maar ik zou het niet doen.
Dat verschilt per bedrijf, niet iedereen werkt bij een detacheerder.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 04-12-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
corporalnl schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:30:
5 jaar oude auto een bak noemen, dat klinkt eerder Ik ben verwend en wil en zal een nieuwe auto moeten hebben. Zou jij een gloednieuwe auto gekocht hebben als je het volledig zelf betaald zou hebben?

Een lease auto is bedoeld om het jou zo comfortabel te maken voor de vele reizen tijden werk. Dat je er Privé mee kan rijden ( zonder brandstof voor te betalen behalve bijtelling ) is daarmee een extra en keuze. En behoord bij de functie die je beoefend.

Zoals iedereen aangeeft ga in gesprek met de werkgever.
Ik zeg het miss kort door de bocht maar feitelijk gaat het mij erom dat wanneer ik mijn huidige baan blijf uitoefenen dan hou ik €300 euro netto meer over en rijd ik over een jaar weer in een gloednieuwe lease auto. Dan lijkt het mij niet fair om te zeggen in de nieuwe functie moet ik maar een tweede hands auto aanschaffen, dan vergelijk je appels met peren.
En ja ik heb om het verleden een nieuwe auto gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
monaldo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:56:
[...]

Nee dat is zeker zo, echter in mijn geval ga ik er dan op achteruit. Dat kan, maar goed om te beseffen bij het maken van de keuze. Prima als blijkt dus dat die baan toch niks voor mij is.
Eens.
Maar je moet vooral werk doen dat je leuk vindt lijkt me.
Bij een detacheerder is het idd een budget, als je bij een ander type bedrijf werkt hangt de auto samen met je functie. Verandert de functie dan ben je de auto kwijt.
Als jij een nieuwe collega krijgt die altijd op de fiets naar kantoor is gekomen dan zou het raar zijn als jij 300-400 netto meer verdient omdat je ooit een lease auto had.
Tenzij je een mobiliteitsbudget hebt. Die je collega dan nu volledig al fietsend in de zak zou steken.

[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 04-12-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Dracula schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:27:
Misschien een rare vraag tussen al het meer en minder salaris of wel en geen auto “geweld” maar waarom een nieuwe baan?

Is de oude niet leuk meer?
Nieuwe toekomst kansen (betere doorgroei)?
Meer opleidings kansen?
Etc etc.

Ja het is belangrijk om te weten wat je krijgt maar soms een beetje inleveren voor een leukere baan kan ook zeker niet verkeerd zijn.
Oude baan ben ik uitgekeken en krijg ik geen energie meer van. Het kost me ook geen moeite maar ben 37j dus nog te jong om het werk maar te blijven doen. Nieuwe baan heeft op termijn meer mogelijkheden maar dat is op termijn. Blijft een onzekerheid en als ik de eerste drie jaar er financieel op achteruit ga dan is het minder interessant. Eerste drie jaar zijn meer een zekerheid dan de toekomst zeg maar. En ja leuke baan betaalt niet de rekeningen, zeker gezien ik in de huidige baan heus nog mijn ei in kwijt kan, maar liever heb ik wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
matthijst schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:02:
[...]

Eens.
Maar je moet vooral werk doen dat je leuk vindt lijkt me.
Bij een detacheerder is het idd een budget, als je bij een ander type bedrijf werkt hangt de auto samen met je functie. Verandert de functie dan ben je de auto kwijt.
Als jij een nieuwe collega krijgt die altijd op de fiets naar kantoor is gekomen dan zou het raar zijn als jij 300-400 netto meer verdient omdat je ooit een lease auto had.
Tenzij je een mobiliteitsbudget hebt. Die je collega dan nu volledig al fietsend in de zak zou steken.
Dat is zeker vanuit de werkgever, maar ik kijk vanuit mijn situatie. Lijkt me logisch dan doen zij ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 22:51
In principe is de bijtelling het bedrag wat je "extra" ontvangt doordat je de zakelijke auto privé mag gebruiken. Dus ik zou het echt niet vreemd vinden als je dat meeneemt in je salaris onderhandelingen als dat wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@K0L3N Wat een rare beredenatie. De bijtelling ontvang je niet, die moet je betalen. Wordt op je loonstrook bij je inkomen geteld maar zie je alleen een belasting betaling van.

Verder blijf ik bij mijn standpunt, ben benieuwd hoe en wat de TS naar zijn werkgever gaat communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 04:46
[...]

Maar andersom, denk jij dat iemand van buitenaf, die nu een auto van de zaak heeft, en hetzelfde salaris als TS, akkoord gaat met €150,- netto meer, geen auto van de zaak en allerlei vage beloftes voor de toekomst? 8)7
jongetje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:07:
@K0L3N Wat een rare beredenatie. De bijtelling ontvang je niet, die moet je betalen. Wordt op je loonstrook bij je inkomen geteld maar zie je alleen een belasting betaling van.

Verder blijf ik bij mijn standpunt, ben benieuwd hoe en wat de TS naar zijn werkgever gaat communiceren.
De bijtelling is de waarde die de belastingdienst toekent aan het privégebruik van je leaseauto. Zij zien het als loon in natura, waar je belasting over moet betalen. Het is dus helemaal niet zo gek om dat als uitgangspunt voor je onderhandeling te nemen.

Zo heb ik zelf onlangs op een baan gesolliciteerd (met leaseauto), waarvoor ik niet geselecteerd werd. Vervolgens werd ik door hetzelfde bedrijf benaderd voor een andere functie zonder leaseauto. Daar heb ik ook gewoon aangegeven, dat ik dan een 2e auto moest gaan aanschaffen (ik ging op de fiets naar mijn vorige werk), en dat mijn salarisindicatie dus omhoog zou gaan ten opzichte van de vorige vacature. Daar werd door hun recruiter begripvol op gereageerd, uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je erop vooruit gaat bij een nieuwe baan...

Natuurlijk moet je in de eerste plaats voor een toffe baan gaan, en komt geld niet op de eerste plaats. Maar het is wel erg schraal van een werkgever om niet te erkennen dat de nieuwe baan meer kosten voor de werknemer meebrengt, en die niet te willen compenseren.

[ Voor 56% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-12-2021 16:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wild Chocolate schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:52:
Maar andersom, denk jij dat iemand van buitenaf, die nu een auto van de zaak heeft, en hetzelfde salaris als TS, akkoord gaat met €150,- netto meer, geen auto van de zaak en allerlei vage beloftes voor de toekomst? 8)7
Ligt aan meer dingen, zoals iemand al aangaf: als je er bv 10 uur per week minder voor in de auto hoeft te zitten wel :9
En ik snap het vanuit TS bekeken helemaal, maar sommige reageerders hebben schijnbaar nog nooit bij een "normaal" bedrijf, waar maar een paar procent een lease auto heeft, gewerkt ofzo. Waar de auto bij de functie hoort. Functie weg, of minder dan x km per jaar, is auto weg.
Maar het is wel erg schraal van een werkgever om niet te erkennen dat de nieuwe baan meer kosten voor de werknemer meebrengt, en die niet te willen compenseren.
TS heeft nog niet vermeld (of ik lees eroverheen) waar ie werkt, dat zal geen detacheerder zijn waar 90% een mobiliteit budget heeft zo te zien.
Schraal, mja, afhankelijk van de werkgever en de beloningsmethoden die ze hanteren. Zit TS nu ergens bovenin een schaal en is de nw functie in eenzelfde schaal dan wordt het al een stuk lastiger.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 04-12-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
matthijst schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:15:
[...]

En ik snap het vanuit TS bekeken helemaal, maar sommige reageerders hebben schijnbaar nog nooit bij een "normaal" bedrijf, waar maar een paar procent een lease auto heeft, gewerkt ofzo. Waar de auto bij de functie hoort. Functie weg, of minder dan x km per jaar, is auto weg.
Er is natuurlijk een verschil tussen een auto die alleen zakelijk mag worden gebruikt, en een waarbij je genoeg privegebruik hebt om bijtelling te moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
K0L3N schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:03:
[...]

Er is natuurlijk een verschil tussen een auto die alleen zakelijk mag worden gebruikt, en een waarbij je genoeg privegebruik hebt om bijtelling te moeten betalen.
:?
Je krijgt bij een hoop bedrijven een leaseauto omdat je genoeg bedrijfskilometers maakt?
Prive kilometers maken kan iedereen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
Maar dat is dus het punt, als jij een auto van de zaak krijgt en daarmee prive mag rijden, wat niet altijd het geval is, dan is dat een extratje, en ziet de belastingdienst dat als extra loon, waardoor je dus die bijtelling moet betalen.

Als jij dus gewend bent om dat extra "loon" te krijgen en het valt weg, dan is het niet vreemd om hier compensatie voor te vragen in een onderhandeling over een andere functie warabij dat wegvalt.
Uit het verhaal lijkt het er ook op dat ze dat wel willen doen, maar niet concreet maken hoe of wat. Het is dus zaak om een daadwerkelijk voorstel op papier en in zijn contract te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monopoly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-08-2022
Misschien heb je het ergens al gezegd, maar zou in je huidige functie de lease-auto niet ook vervallen over een jaar? Ik ken veel bedrijven die nu de lease-auto's overwegen vanwege covid en veranderde aard van diverse functies. Verder zou ik vooral de toezeggingen over een jaar op papier willen. Als in 'bij goed functioneren naar schaal X', 'na een half jaar een evaluatie waarbij o.a. salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden worden besproken' is ook al meer een toezegging dan je nu mondeling hebt. Succes! Lijkt het je wel echt een leukere baan? Want je hebt ook weer niet voor niks gesolliciteerd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

matthijst schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:00:
[...]

Dat verschilt per bedrijf, niet iedereen werkt bij een detacheerder.
Correct. Het kan ook gewoon een arbeidsvoorwaarde zijn.

Ik heb twee collegas die exact dezelfde functie hebben als ik. Met leasebak. Oud verworven recht enzo. Ik krijg er geen.

Overigens vind ik het geen arbeidsvoorwaarde van deze tijd meer. Ik hoef ook niet perse een leasebak, maar het steekt soms wel dat anderen in dezelfde functie er wel 1 hebben. In principe hebben we ook hetzelfde salaris. Of in ieder geval hetzelfde qua Max in de schaal. Alleen zij hebben er dan nog een auto bovenop. Ergens klopt dat niet…

Anyways, een lease-auto betekent niet altijd automatisch dat je MOET reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
matthijst schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:15:
[...]

Ligt aan meer dingen, zoals iemand al aangaf: als je er bv 10 uur per week minder voor in de auto hoeft te zitten wel :9

[...]

TS heeft nog niet vermeld (of ik lees eroverheen) waar ie werkt, dat zal geen detacheerder zijn waar 90% een mobiliteit budget heeft zo te zien.
Schraal, mja, afhankelijk van de werkgever en de beloningsmethoden die ze hanteren. Zit TS nu ergens bovenin een schaal en is de nw functie in eenzelfde schaal dan wordt het al een stuk lastiger.
Ik werk in een commercieel bedrijf in de fmcg markt. Ik zit redelijk hoog in mijn huidige schaal maar kan nog 3j doorgroeien. De nieuwe functie begint in dezelfde schaal en verwachting is dat deze na 1j een schaal omhoog gaat. Met een hoger plafond, maar niet concreet wat de stap % na 1j is.
Het wordt allemaal vaag gehouden, mijn huidige top en hoe ver ik daarvan zit wordt niet vermeld, de hogere stap na 1j wordt niet concreet gemaakt. De vergoeding bij het wegvallen van de lease auto wordt niet concreet gemaakt, wel al vermeld dat dit niet 100% vergoed wordt ( sprak even uit de hoge hoed over 200-300 euro). Bruto of netto niet vermeld.
Al met al heb ik gewoon sterk het gevoel dat de hele "promotie" uit mijn eigen zak wordt betaald om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Monopoly schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:42:
Misschien heb je het ergens al gezegd, maar zou in je huidige functie de lease-auto niet ook vervallen over een jaar? Ik ken veel bedrijven die nu de lease-auto's overwegen vanwege covid en veranderde aard van diverse functies. Verder zou ik vooral de toezeggingen over een jaar op papier willen. Als in 'bij goed functioneren naar schaal X', 'na een half jaar een evaluatie waarbij o.a. salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden worden besproken' is ook al meer een toezegging dan je nu mondeling hebt. Succes! Lijkt het je wel echt een leukere baan? Want je hebt ook weer niet voor niks gesolliciteerd lijkt me?
Nee dat is ook het punt. Als ik in mijn huidige functie blijf dan zal ik gemiddeld gezien 3% jaarlijks er op vooruit gaan en behoud ik de auto. Leasecontract loopt over een jaar af en dan mag ik weer een nieuwe auto kiezen. Lease budget zit op iets meer dan 40k euro voor de lease auto. Daarom vind ik het ook niet fair om ervan uit te gaan dat ik daarlijk zelf een tweedehands auto moet aanschaffen van 5j oud terwijl ik ook in een nieuwe auto van 40k kan rijden. Of ik nou een auto aan schaf van 2j oud en rekening moet houden met forse afschrijving of een auto van 5j en meer rekening moet houden met onderhoud en APK etc, ik ben wanneer ik dezelfde type auto wil rijden ong €600 per maand netto extra kwijt.

De baan lijkt me zeker leuk, maar niet zo leuk als blijkt dat ik €300 per maand netto minder over hou. Uiteindelijk is dat een fors bedrag waar je leuke dingen mee kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door monaldo op 05-12-2021 08:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
monaldo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:05:
[...]

Oude baan ben ik uitgekeken en krijg ik geen energie meer van. Het kost me ook geen moeite maar ben 37j dus nog te jong om het werk maar te blijven doen. Nieuwe baan heeft op termijn meer mogelijkheden maar dat is op termijn. Blijft een onzekerheid en als ik de eerste drie jaar er financieel op achteruit ga dan is het minder interessant. Eerste drie jaar zijn meer een zekerheid dan de toekomst zeg maar. En ja leuke baan betaalt niet de rekeningen, zeker gezien ik in de huidige baan heus nog mijn ei in kwijt kan, maar liever heb ik wat anders.
Als je uitgekeken bent op je oude baan is het simpel idd —> nieuwe zoeken

Als de nieuwe baan die je nu gevonden hebt de rekeningen niet betaald —> Andere baan zoeken

Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar dat zijn je opties lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Ik zou even goed gaan rekenen wat het zou moeten opleveren om er netto op vooruit te gaan, of worst case netto gelijk, maar direct in een hogere schaal, en dat als voorstel neerleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
Bedankt allen voor jullie hulp. Ik ben er inmiddels uit, er is een proforma berekening gemaakt en deze heb ik ook kunnen nakijken via de website die hier werd gepost.
Ik ga er uiteindelijk iets meer dan 600 euro netto op vooruit bij het wegvallen van de auto van de zaak, wanneer de functie na 1j in een hogere schaal komt dan volgt er nog een +% salarisverhoging en ik krijg een vergoeding voor het wegvallen de auto.
Ondanks dat die laatste twee zaken niet concreet zijn gemaakt heb ik er vertrouwen in, ik werk er inmiddels 6j en dit wordt mijn derde nieuwe contract, tot nu toe is het altijd goed en eerlijk verlopen dus geen reden om te twijfelen.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp hier!
Pagina: 1