Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help123abc
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Hoe komt het dat mijn Android telefoon (OnePlus 7 Pro 12 GB / 256GB opslag) met de tijd langzamer wordt?
Ik heb geen haperingen, maar het voelt elke keer toch minder snel dan bij een fresh install.

Ik heb 80% opslag cap. nog over.
van mijn 12 GB aan RAM is er 8 GB nog vrij.

Ik run alleen WhatsApp en AD (App), geen browser niks, geen andere apps, alle standaard apps zijn ge-update en alle niet relevante zaken staan uitgeschakeld. Met uitgeschakeld bedoel ik ook zaken zoals app, uitgeschakeld, (dus niet alleen gestopt).

Ik heb freshrate zo hoog mogelijk staan op 90Ghz.
Via dev. options heb ik snelheidweergave op 0.x (die annimatie dingen).

Bluetooth en NFC staan uit. Wat kan het toch zijn? Cache maak ik handmatig schoon (zonder app).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

"voelen " is subjectief. k zou zeggen: draai eens benchmarks.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Toestel regelmatig herstarten wil ook weleens helpen, anders een keer een backup maken en factory reset doen. Dan is 'ie weer helemaal fris en schoon.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Bij het eerste gebruik van het toestel waren er bepaalde versies van apps beschikbaar. In de loop van tijd krijgen apps meer opties en features. Kan natuurlijk zo zijn dat nieuwere versies van apps meer vragen van het toestel en het hierdoor trager voelt. Maar zoals bombadil aangeeft, voelen is subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Het is ook objectief wel waar te nemen. Ik heb een moto g7 vandaag na 2.5 jaar een Factory reset gegeven en van onbruikbaar traag is deze nu weer snappy.

De traagheid was nooit terug te voeren op een bepaalde app, upgrade, of configuratie.