Toon posts:

asusA7V 266 ddrram problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Hoor steeds vaker het gerucht dat op het Asus A7V266 mb,het DDR ram geheugen niet zou lopen.

Echter bewijzen heb ik hier niet voor,maar Vrijdag krijg ik dit MB met 256 DDR Ram en ik begin het me toch af te vragen.
(je zou dit gelijk merken omdat je geen beeld krijgt)
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Btw in de search is hierover niets te vinden.

Bvd ;)

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Heb hier net een a7v266 met 2 * 256DDR geinstaleerd geen problemen hier.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ook een ASUS A7V266 met DDR-RAM en het draait gewoon goed. Diverse benchmarks geven aan dat de throughput van het geheugen op niveau ligt, dus er is helemaal niets aan de hand.

Trouwens, ik kan alleen maar positieve dingen vinden over de A7V266. Waar haal jij die negatieve geruchten vandaan?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:11 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb ook een ASUS A7V266 met DDR-RAM en het draait gewoon goed. Diverse benchmarks geven aan dat de throughput van het geheugen op niveau ligt, dus er is helemaal niets aan de hand.

Trouwens, ik kan alleen maar positieve dingen vinden over de A7V266. Waar haal jij die negatieve geruchten vandaan?
Toen ik bij de pc boer vertelde(wat ik elders besteld had)dat ik dit mobo besteld had,kwan deze reactie.

Maar ik ben alweer gerust gesteld,bij jullie loopt het toppie

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Wat voor geheugen wou je dan op dat bord prikken, voor zover ik weet gaat er niks anders op dan DDR SDRAM.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Wildfire

Joy to the world!

Klopt, Wannapuf, het is namelijk een DDR-only mobo. Dus het zou nogal raar zijn als de A7V266 geen of slechte support voor DDR-RAM zou hebben.

Weer een duidelijk geval van een PC-boer die er de ballen verstand van heeft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

D eoudere revisies hadden ook SDR.

Ik heb em zelf ook geprobeerd, maar weer teruggestuurd, ik hou het bij m'n AsusA7M266

De A7V266 was nauwelijks sneller dan de A7M met gelijke geheugentimings, maar dat was niet de voornaamste reden.
IK kreeg het bord gewoon niet stabiel met 2x256 mb Corsair PC2400 DDR op cas 2T-2T-2T, dus overklokken zat er helemaal niet in, dat terwijl de A7M rocksolid op 145x10 Cas2-2-2 draait.

Kan een exemplarische probleem zijn, of geheugen kieskeurigheid
Verder valt het me op dat er in games veel meer HD activiteit is met Via266DDR chips en met AMD 760 oplossingen.

Voor mij nog steeds geen ViaDDR..misschien na de rivisie..

Niet op voorraad.

Pagina: 1