Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 16:58
Ik zoek een?
Een mediaspeler MET gigabit verbinding waar ik ook apps zoals VRT.nu VTM.go Plex e.d. kan installeren

Wat is je budget?
Ik veronderstel dat dit onder de 100€ moet lukken? Ik heb nog een Rpi 3B+ en Rpi 4 liggen (weliswaar in gebruik)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
aangezien met het streamen (vrt.nu, vtm.go, plex) naar de chromecast regelmatig de kwaliteit wordt teruggeschroefd of gebufferd moet worden wil een mediaspeler bekabeld aan een 1gbit connectie die rechtstreeks via HDMI afspeelt. Zou ook handig zijn om andere apps te hebben (weer, nieuws, ...)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb Lineage OS reeds getest op mijn Rpi 3B+ maar dat ging tergend traag. Wat ik lees is dat dit op de Rpi 4 beter zou gaan, maar hier draait momenteel mijn plex server op. Ik denk dat lineage OS en plex server ook niet samen kunnen draaien. Anderzijds lees ik dat een Mi Box of Shield veel wordt aangeraden. De Mi box is daar mijn voorkeur omdat Shield te duur is. Begin niet over apple TV, dat komt er niet in

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou mijn RPi 4 voldoende zijn?
Zijn er goedkopere alternatieven dan een nieuwe Rpi 4?
Wat zijn de voordelen van de duurdere alternatieven tov Rpi 4

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Op marktplaats staan nvidia shields 2017 voor om en nabij € 100. Heb zelf al 4 jaar een 2017 shield, werkt nog steeds als de brandweer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Shield zou volgens mij moeten kunnen.
Pi met Kodi, Plex plugin en Retrospect kan ook denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
The Eagle schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:47:
Shield zou volgens mij moeten kunnen.
Pi met Kodi, Plex plugin en Retrospect kan ook denk ik.
Ik zie niet meteen hoe ik hier de apps op krijg (toch zeker voor de video on demand...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 16:14
Revo_Fx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:07:
[...]

Ik zie niet meteen hoe ik hier de apps op krijg (toch zeker voor de video on demand...)
Via de appstore installeren, net zoals op een tablet / telefoon / ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Revo_Fx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:07:
[...]

Kodi heeft zijn eigen repositories die je ook zelf kunt toevoegen.
Als je lui bent of jezelf onkundig acht zou ik voor de Shield gaan :+

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2021 13:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 13:30
Zoek je een hobby of een werkende oplossing?

Als je een hobby zoekt => RPi

Als je een werkende mediaspeler zoekt:
- Xiaomi Mi Box S
- Nokia Streaming Box 8000
- Chromecast met Google TV
- Nvidia Shield TV 2017
- Nvidia Shield TV Pro 2019

De Nvidia Shield apparaten zou mijn keuze zijn, tweedehands best binnen budget te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieT op 07-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Alle drie de Apps die je noemt werken ook op een Sony Android TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HereIsTom schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:25:
Alle drie de Apps die je noemt werken ook op een Sony Android TV.
Welke Sony tv? Ik lees zelfs nergens dat @Revo_Fx een tv heeft; wie weet staat er een goede monitor met speakers...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
Sparkiee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:10:
[...]

Via de appstore installeren, net zoals op een tablet / telefoon / ........
Met de Shield ja. Maar met de Pi? Heeft Kodi dan een appstore? Retrospect is volgens mij enkel voor livestreams... De repositories voor kodi waar je de vrt.nu en vtm.go kan vinden zijn gebruikersversies en niet de officieel ondersteunde vrees ik. Als ik voor de Pi ga zou ik graag de officiele google play appstore erop krijgen.

Heb inderdaad geen Sony tv, maar een oude Samsung smart tv die vandaag de dag niet zo smart meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Revo_Fx schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:56:
[...]

Met de Shield ja. Maar met de Pi? Heeft Kodi dan een appstore? Retrospect is volgens mij enkel voor livestreams... De repositories voor kodi waar je de vrt.nu en vtm.go kan vinden zijn gebruikersversies en niet de officieel ondersteunde vrees ik. Als ik voor de Pi ga zou ik graag de officiele google play appstore erop krijgen.

Heb inderdaad geen Sony tv, maar een oude Samsung smart tv die vandaag de dag niet zo smart meer is.
Dan zou ik gewoon voor een Xiaomi of vergelijkbaar Android TV-kastje gaan. Die hebben de Play store en alles, ondersteunen ook gewoon sideloaden van een APK als het nodig is, en doen qua snelheid niks af aan een Pi 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:50
Zijn er geen netwerkadapters die je aan die Chromecast kunt koppelen die het probleem oplossen?
Pagina: 1