Quookert repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njiua
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-10-2023
Ha forumgenoten,

Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben wij onze keuken verbouwd en daarbij hebben we een quooker geïnstalleerd. Heel fijn om direct kokend water te hebben.. alleen hebben we er wat wat opmerkingen over, daar mee zal ik jullie echter niet hinderen.

Vanmorgen toen ik beneden kwam en mijn dagelijkse kop koffie wilde maken merkte ik op dat de kraan raar deed.. of eigenlijk hij deed eigenlijk vrij weinig. Er was een storing geconstateerd. Volgens Quooker zelf zou dit eenvoudig op te lossen zijn. Helaas was het geen storing.. maar het waren muizen die de kabel door geknabbeld hebben. (muizen hebben we eerder gehad, we wonen naast het platteland, dus is een vrij voorkomend probleem rond deze tijd van het jaar hier)

Nu heb ik even zitten googlen.. Voor de zekerheid, het gaat hier om een verlengkabel. De kabel is van Quooker, voor zover als ik kan zien, niet los te verkrijgen... het lijkt me echter dat het hier om een gewone jack kabel gaat.

heeft iemand hier ervaring mee? is deze kabel gewoon te vervangen voor een (4-polige) jack verlengkabel?

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 16:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Eerste hit op Google geeft een winkel waar deze te koop is:
https://kokendwaterkranen.com/verlengset150cme/

Als ik naar de foto kijk is dit inderdaad een standaard jack verlengkabel

Edit: Quooker verkoopt de kabels zelf ook vanaf €15:
https://www.quooker.nl/extension-hose-verlengset-1.html

[ Voor 23% gewijzigd door E-Vix op 03-12-2021 10:33 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njiua
Klopt, dit is de zelfde verlengset als dat er nu tussen zit. Het is echter alleen de jack-kabel die kapot is, dus het zou een beetje zonde zijn als we ook het verlengstuk van de buis er bij zouden moeten aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:13
Njiua schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:26:
heeft iemand hier ervaring mee? is deze kabel gewoon te vervangen voor een (4-polige) jack verlengkabel?
Geen ervaring, maar gezien, terecht punt, mij gewezen werd op jouw bericht dat het om een verlenging gaat van quooker die bij jouw doorgebeten is, zal je voorstel moeten werken.

Laat je je bevinding weten in je eigen topic als je geen reactie krijgt en het wel wilt proberen?

[ Voor 45% gewijzigd door mgizmo op 03-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
mgizmo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:04:
(en hopen dat er niet meer kapot gaat, omdat de volgorde afwijkt.
Die volgorde zal gewoon 1 op 1 zijn, anders kun je hem niet als verlengkabel gebruiken. Elke 4 polige verlengkabel met de juiste (3.5mm?) jackplug eraan moet dus gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:13
AllesKan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:04:
[...]

Die volgorde zal gewoon 1 op 1 zijn, anders kun je hem niet als verlengkabel gebruiken. Elke 4 polige verlengkabel met de juiste (3.5mm?) jackplug eraan moet dus gewoon werken.
Ja op die manier wel ja inderdaad, maar ik interpreteerde de verlenging als vervanging van die ene kabel. Ik heb namelijk ook maar 1 kabeltje hangen zonder verlenging. Ik heb dat stukje gemist in het eerste bericht. Door de berichten daarop dacht ik dat het een creatieve oplossing was.

Fair point. Ik pas mijn bericht aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njiua
ik heb een "normale" 4-polige jack kabel besteld.. Ik hoop hem morgen binnen te krijgen.
met een beetje mazzel weet ik van het weekeinde nog of het werkt.

ik laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had ze even gebeld / gemaild, tot nu toe kreeg ik alle kleine onderdelen gewoon opgestuurd (rubbertjes en een plakkertje met hun merk).

Alleen het revisie en onderhoudssetje heb ik helemaal moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Njiua schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:32:
ik heb een "normale" 4-polige jack kabel besteld.. Ik hoop hem morgen binnen te krijgen.
met een beetje mazzel weet ik van het weekeinde nog of het werkt.

ik laat het jullie weten!
En? Hoe is het afgelopen?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 12:13

Floor-is

5.2

Als dat nog niet gewerkt heeft kan je wellicht Jerry van hetekraan.nl een berichtje sturen. Die heeft vast wel iets voor je liggen. :)

Hij heeft van de week onze Quooker ook weer aan de praat gekregen. Bleek het verwarmingselement.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njiua
Ha Iedereen,

Het heeft even geduurd... er bleek helaas wat meer mee mis te zijn.

De aansluiting van het vat naar de kraan was zodanig versleten dat dit vervangen moest worden (garantie). om antwoord te geven op de vraag van het topic.

JA, het werkt! we hebben er een gewone (ondertussen de 2e al omdat de eerste was gesmolten) Jack kabel tussen gezet. wel een 4 polige en een van 2 meter lang.

we merkte na het vervangen geen verschil.

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschaaper
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-05 19:54
Waarschijnlijk is de vraag simpel, maar ik hoop dat iemand me kan helpen. het begon met dat mijn quooker niet altijd meer aanging. Dit eufel heb ik gevonden. Dit was de magneet in de kraan. Maar met dit gebeuren brak mijn jack af in de quooker. Nu dacht ik, dat kan ik eenvoudig oplossen door gewoon bij Quooker de orginerele verlengset te kopen. Knip daar de draad door en ze hebben vast dezelfde kleuren zodat je het kan solderen. Hoe moeilijk kan het zijn. Helaas niet het geval. Uit de quooker komen 3 aders zwart, blauw, wit. De verlengjack had ook 3 aders en een omhulsel aluminium met draad. Helaas komen de kleuren niet overeen en ik denk dat de kleur rood die correspondeerd met het 2de deel van de jack niet gebruikt moet worden. Ik gebruik al de volgende info die al op het forum is geschreven.

Dre in "Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie"

Heeft iemand in een keer de oplossing? Alvast bedankt voor het antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8Gurr1TyBN0hV4tgdUXIpESxqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrSqv3ElbybVn2lXCjgs6fj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HannesF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:00
Even meten met de multimeter (continuïteit)

Ieder stukje tussen 2 zwarte ringen op de stekker correspondeert met een van de draden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschaaper
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-05 19:54
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik denk dat u bedoelt welke draad op welk deel van de jack. Dat is inderdaad niet moeilijk. Wit is 1 rood 2 zwart 3 en buitendraad 4. Maar het probleem is dat je niet kan zien waar de Blauw wit en zwart eindigen in de quooker. Ik heb wel gemeten tussen zwart en wit 2.4ohm, zwart-blauw 1.7ohm, blauw wit 1ohm. Ik heb een foto toegevoegd van het binnenwerk. Je kan het niet meten helaas omdat de hele printplaat gesealed is. Ik durf het ook net trail en error te proberen omdat ik dan bang ben mij quookerflex boiller te mollen. Ik hoop dat iemand dit misschien al eens gedaan heeft of een oplossing heeft om dit op te lossen. Alvast hartelijk dakn voor het antwoord.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtJb5EP5DtqHsxhTQlFlJdVYRSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxwihHlJ6jxQYYtN7bbS87Bm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1