TI 84+ Decimaal vóór de komma weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 08:13
Mijn vraag:

Hoe kan op mijn TI 84 Plus een decimaal vóór de komma weergeven?

Voorbeeldje: Als ik 0,1+0,2 intoets op mijn GR krijg ik " .3 " terug.
Voorbeeldje 2: Als ik 0,002 x 100 intoets, krijg ik " .2 " terug.

Maar ik wil graag 0.3 of 0,2 terug krijgen van mijn rekenmachine.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Texas Instruments TI 84 Plus (Silver Edition)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Gezocht in mijn GR, gekeken op internet.
Echter kan ik alleen "Floating Points" vinden, maar dat zijn de decimalen ACHTER de komma...

Ik heb voorheen een TI 83+ gehad en kan mij niet herinneren dat ik hier hetzelfde probleem had...
Wie kan mij verder op weg helpen, want ik kan het maar niet vinden.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niets te maken met computerhardware. Schopje naar AZ.

Overigens kan ik me zo voorstellen dat het helemaal niet kan. Volgens mij is het niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Excuses voor het verkeerd plaatsen, ik wist niet goed waar ik het moest categoriseren.

Maar niet gebruikelijk vind ik een beetje raar, want als ik het op elk ander rekenmachine uitreken krijg ik wel 0,2 of 0,3 terug? Dat vond ik dus zo vreemd...

EDIT:
Nog een voorbeeld:

Als ik 0,4 / 1000 intoets krijg ik op mijn GR als uitkomst: " 4e -4 "
Maar als ik dit op een normaal rekenmachine doe, krijg ik gewoon 0,0004 terug.

Het lijkt me toch dat je dit moet kunnen instellen dat ie dat "normaal" weergeeft?

[ Voor 37% gewijzigd door Milo44 op 03-12-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:40
Het heeft mogelijk iets te maken met het weergeven als "scientific". Probeer ergens in het menu weer normaal of als getal/nummer te vinden.
Kijk hier even https://www.google.com/ur...Vaw2OrxgAzeKKQo2CP1UnDRlL

[ Voor 44% gewijzigd door mvanzelst1 op 03-12-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Dat gaat alleen over het aantal cijfers achter de komma. Volgens mij kan het ook helemaal niet, wat TS wil. Gebruikelijk is het inderdaad ook niet. Er worden normaal zo min mogelijk nullen weergegeven. De enige plek waar meer nullen wenselijk zouden kunnen zijn is achter de komma, en daar is die functie uit je filmpje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

als je de knop 'Mode' indrukt, staan alle instellingen dan zoals onderstaand, dus alle meest linker opties geselecteerd? (behalve de radialen/degree, die boeit niet) En dan vooral de bovenste die belangrijk is.

Afbeeldingslocatie: https://www.wikihow.com/images/thumb/b/b7/Use-a-TI-83-Plus-Graphing-Calculator-Step-6.jpg/aid185802-v4-728px-Use-a-TI-83-Plus-Graphing-Calculator-Step-6.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 03-12-2021 14:30 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
mvanzelst1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:01:
Het heeft mogelijk iets te maken met het weergeven als "scientific". Probeer ergens in het menu weer normaal of als getal/nummer te vinden.
Kijk hier even https://www.google.com/ur...Vaw2OrxgAzeKKQo2CP1UnDRlL
Deze staat op "Normal" en ik heb al geprobeerd op het te wisselen naar Scientific/ENG, maar dan komt er helemaal een andere berekening uit.
DataGhost schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:09:
[...]

Dat gaat alleen over het aantal cijfers achter de komma. Volgens mij kan het ook helemaal niet, wat TS wil. Gebruikelijk is het inderdaad ook niet. Er worden normaal zo min mogelijk nullen weergegeven. De enige plek waar meer nullen wenselijk zouden kunnen zijn is achter de komma, en daar is die functie uit je filmpje voor.
Helaas idd niet nee, deze had ik ook al gevonden. Maar verklaar mij "niet gebruikelijk" eens nader aub?
Op een "normaal rekenmachine" (oude Casio bijv) of op je telefoon/computer komt er toch ook gewoon uit wat ik als uitkomst zoek?
Enkel en alleen op mijn TI 84+ wordt het anders weergegeven, tenzij je natuurlijk bedoeld dat het niet gebruikelijk is op de TI 84+ (of een andere GR), dan snap ik je.
Theo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:29:
als je de knop 'Mode' indrukt, staan alle instellingen dan zoals onderstaand, dus alle meest linker opties geselecteerd? (behalve de radialen/degree, die boeit niet) En dan vooral de bovenste die belangrijk is.

[Afbeelding]
Alle instellingen zoals op het plaatje staan gelijk aan mijn instellingen op mijn TI 84+, behalve Radian/Degree idd).

Dus ik ben het spoor bijster :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Milo44 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:37:
[...]

Deze staat op "Normal" en ik heb al geprobeerd op het te wisselen naar Scientific/ENG, maar dan komt er helemaal een andere berekening uit.

[...]

Helaas idd niet nee, deze had ik ook al gevonden. Maar verklaar mij "niet gebruikelijk" eens nader aub?
Op een "normaal rekenmachine" (oude Casio bijv) of op je telefoon/computer komt er toch ook gewoon uit wat ik als uitkomst zoek?
Enkel en alleen op mijn TI 84+ wordt het anders weergegeven, tenzij je natuurlijk bedoeld dat het niet gebruikelijk is op de TI 84+ (of een andere GR), dan snap ik je.

[...]

Alle instellingen zoals op het plaatje staan gelijk aan mijn instellingen op mijn TI 84+, behalve Radian/Degree idd).

Dus ik ben het spoor bijster :F
Op TI GRs is het niet gebruikelijk inderdaad. Je hoeft het gelukkig bij de invoer ook niet te doen, .2+.3 werkt prima :) Die manier van invoeren zonder "voorloopnul" is dan wel weer vrijwel universeel.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 03-12-2021 18:07 ]

Pagina: 1