Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postvak_Eric
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-08-2023
Goedemorgen tweakers,

Ik heb een vraag over aansluiting laptop > Docking station. Misschien hebben anderen het ook als ergens de vraag gesteld alleen zie ik niet het juiste antwoord op mijn soortgelijke vraag.

Ik heb een zakelijke laptop (HP Probook 450 G6) die ik zonder problemen kan aansluiten via een usb-C kabel aan een dockingstation (HP usb-C Dock G5) waar dan 2 beeldschermen (Iiyama G-Master Gxx40HSU-B1), 1x via hdmi en 1x displayport) zijn aangesloten. Ook een toetsenboord (usb) en speakers (plug3.5mm) zijn aangesloten eraan.

Nu heb ik ook een privé laptop (Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05) en die zou ik ook graag aan willen sluiten aan de HP Dock via de usb-C kabel
Want de Lenovo heeft ook een usb-C, alleen als ik die aansluit, krijg ik geen beeld op m'n 2 beeldschermen en de laptop laadt ook niet op via de usb-C kabel, wat ie bij de HP laptop wel doet.
Wel doen de speakers het en het internet via UTP-netwerk.

Heeft iemand hier een verklaring voor en hoe ik het eventueel op kan lossen?
Misschien via een instelling of iets dergelijks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
De kans is groot dat het alleen maar een USB-C poort is en dat deze geen video ondersteund (DP-Alt mode)
Staat er nog een symbool naast de usb-c poort, zie foto

Afbeeldingslocatie: https://www.axagon.eu/upload/eshop/products/1291/1482252081_rvc-dp-08-type-600.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Equazor_ op 03-12-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postvak_Eric
idd. Equazor_

Het is een 'gewone' usb-C port op m'n laptop.

Nu vroeg is me wel af.
Ik heb een keertje de Lenovo laptop aangesloten op een dock (HP 3005pr USB 3.0 port replicator) alleen had die een usb 3.2 aansluiting die in mijn laptop deed waarbij dus wel de schermen het deden.

Mijn gedachte: (voordat ik iets aanschaft)
Aan de HP usb-C Dock G5 zit een usb-C aansluiting , als ik daar een adapter tussen zou zetten van USB C (female) naar usb 3.2 (male)
zou dat een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Nee. De dock verwacht een videosignaal, dat kan alleen door usb-c met Alternate Mode (of Thunderbolt).

Een dock die werkt zonder dat deze ondersteuning aanwezig is, zal gebruik moeten maken van een Displaylink-chip, waarbij er in een usb-signaal video-data gestuurd wordt en dan door de dock weer ingezet wordt naar het videosignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postvak_Eric
Bedankt tweakers,

Weer wat wijzer geworden. Jammer dat het niet mogelijk lijkt te zijn.

gr. Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Even voor de duidelijkheid: USB A, B, C gaat over de stekker, als er getallen bij staan gaat het over de implementatie. USB C stekker kan prima USB 2 vervoeren, maar ook 3.2 met power delivery en DP ALT (bijvoorbeeld)
Pagina: 1