vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
[Ziggo] Oplossing voor verdwijnen analoge TV
Ik heb geen Ziggo meer... maar in het verleden waren de SD-kanalen gratis en 'FTA' op de kabel. De HD-kanalen zaten weliswaar in alle pakketten, maar waren gecodeerd, kan dat nog het probleem zijn?
[ Voor 97% gewijzigd door Ilmar op 02-12-2021 22:51 ]
Op termijn zullen deze ook naar h.264 gaan, maar zo te lezen ondersteunt @bonzz.netninja zijn tv dat niet. Dus dat wordt dan een losse decoder (tweedehands voor een paar tientjes), een Chromecast met Ziggo Go (als dat werkt met zijn abonnement), of een nieuwe tv.guido66 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:36:
SD zenders zijn bij Ziggo mpeg2
[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 02-12-2021 23:14 . Reden: 7 december is blijkbaar alleen de npo, ik verwacht dat de rest ook wel zal volgen. ]
Uh nee. Dat ging over analoog waar ziggo mee stopte (en wat ik toch heb overleefdsambalbaj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:42:
Dit speelt al even zo te zien, je had hier al een topic over lopen
[Ziggo] Oplossing voor verdwijnen analoge TV
'Even nieuwe tv halen'. Ja natuurlijk kan ik een nieuwe tv kopen, maar het ding doet het prima en ondanks dat hij uit 2008-ish is, vind ik het vervangen van het ding niet echt lekker duurzaam. Daarnaast heb ik kleine kinderen en is dus een oude waardeloze tv in de woonkamer wel handig
Die chromecast oplossing kan, maar helaas werkt GO niet met mijn abbo. Ik kan wel npo1/2/3 streamen via de npo app naar de chromecast. En alleen met npo1/2/3 SD kanalen stopt ziggo mee en de rest niet zo te zien, dus met wat gedoe heb ik toch nog alle zender die ik wil zien, maar het wordt wel steeds meer gedoe zo
Ik vermoed idd dat mijn tv die HD streams idd niet kan decoden en dus te oud is. Op zich kan ik dat nog wel begrijpen ben ik bang. Dan zit er toch niks anders op dat een los kastje ritselen of toch maar een nieuwe tv gaan zoeken
[ Voor 17% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-12-2021 07:54 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Of een tv abonnement nemen waar je het kastje bij krijgt, of NLZiet op de Chromecast (dat laatste is het goedkoopste)? Het zou wel een beetje zonde zijn als je nu een kastje koopt voor je 'gratis' Ziggo tv zenders, en dat Ziggo toevallig morgen in jouw straat moet zijn en dan alle inactieve aansluitingen uitzet...bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:43:
[...]
Uh nee. Dat ging over analoog waar ziggo mee stopte (en wat ik toch heb overleefd). Dit gaat over het stoppen van ziggo van SD kanalen waardoor er opnieuw een probleem is.
'Even nieuwe tv halen'. Ja natuurlijk kan ik een nieuwe tv kopen, maar het ding doet het prima en ondanks dat hij uit 2008-ish is, vind ik het vervangen van het ding niet echt lekker duurzaam. Daarnaast heb ik kleine kinderen en is een oude waardeloze tv wel handig
Die chromecast oplossing kan, maar helaas werkt GO niet met mijn abbo. Ik kan wel npo1/2/3 streamen via de npo app naar de chromecast. En alleen npo1/2/3 SD kanalen stopt ziggo mee, dus met wat gedoe heb ik toch nog alle zender die ik wil zien, maar het wordt wel steeds meer gedoe zo
Ik vermoed idd dat mijn tv die HD streams idd niet kan decoden en dus te oud is. Op zich kan ik dat nog wel begrijpen ben ik bang. Dan zit er toch niks anders op dat een los kastje ritselen of toch maar een nieuwe tv gaan zoekenToch dank voor het meedenken
Oja NLziet, dat is ook nog zoiets. Is dat met streaming van live kanalen?jurjen_g schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:54:
[...]
Of een tv abonnement nemen waar je het kastje bij krijgt, of NLZiet op de Chromecast (dat laatste is het goedkoopste)? Het zou wel een beetje zonde zijn als je nu een kastje koopt voor je 'gratis' Ziggo tv zenders, en dat Ziggo toevallig morgen in jouw straat moet zijn en dan alle inactieve aansluitingen uitzet...
Ziggo zal dat niet zomaar uit gaan zetten, want dat kunnen ze niet. Tenminste, volgens het tweakers artikel.
nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder
" Ziggo bevestigt dat klanten met de nieuwe abonnementen nog wel toegang hebben tot kabeltelevisie, omdat het technisch niet mogelijk is om dat uit het abonnement te halen. De nieuwe abonnementen hebben geen toegang tot interactieve tv en Ziggo GO."
TS heeft een abonnement bij Ziggo (alleen niet voor tv), dus dat zal niet gebeuren.jurjen_g schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:54:
en dat Ziggo toevallig morgen in jouw straat moet zijn en dan alle inactieve aansluitingen uitzet...
Volgens mij heb je weinig recht van spreken. Je probeert voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Misschien gewoon betalen voor de diensten die je afneemt? Heb je ook geen gedoe.bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:43:
[...]
dus met wat gedoe heb ik toch nog alle zender die ik wil zien, maar het wordt wel steeds meer gedoe zoEn op deze manier start ik over een aantal maanden weer een topic
Tjonge, dat doet TS toch ook. Het onversleutelde pakket is gewoon onderdeel van "internet only".Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:58:
Misschien gewoon betalen voor de diensten die je afneemt?
Nou nou..ik klaag niet en ik begrijp het allemaal prima dat het zo werkt. Dat neemt niet weg dat ik alsnog advies hier kan vragen toch of ik niet gewoon iets verkeerd doe?Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:58:
[...]
Volgens mij heb je weinig recht van spreken. Je probeert voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Misschien gewoon betalen voor de diensten die je afneemt? Heb je ook geen gedoe.
(trouwens, ik betaal ook gewoon voor Ziggo en np1/2/3 horen gewoon gratis te zijn, zijn ze ook)
[ Voor 4% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-12-2021 08:26 ]
Nee dat is het niet, dat het aanstaat wil niet zeggen dat je de dienst afneemt en recht hebt op ondersteuning / servicehcQd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:04:
[...]
Tjonge, dat doet TS toch ook. Het onversleutelde pakket is gewoon onderdeel van "internet only".
uh mjah. Ik snap wat je bedoeld maar ik vind dat dit niet op gaat hier, ik vraag ook niet bij Ziggo zelf op advies. En trouwens als deed ik dat wel. Ik kan toch gewoon vragen waarom mijn tv zwart beeld geeft op HD kanalen (en blijkbaar omdat er zoiets bestaat als mpeg2 en 4 decoding wat ik niet wist).Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:07:
[...]
Nee dat is het niet, dat het aanstaat wil niet zeggen dat je de dienst afneemt en recht hebt op ondersteuning / service
Trouwens, dit is Tweakers. Creatief zijn met de mogelijkheden die je hebt, technisch maar ook met abonnementen. Dat is toch zo;n beetje de hele kern hier
[ Voor 8% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-12-2021 08:17 ]
Ok, dat wist ik niet. Je blijft natuurlijk wel kans houden dat er steeds meer zenders gecodeerd gaan worden, maar als je bijv alleen Nederland 1, 2 en 3 kijkt snap ik dat je dan geen ander tv abonnement zou willen. Ik zou dan als ik jou was (kan niet in je portemonnee kijken) dit als reden aangrijpen om een mooie nieuwe tv te kopen... (Hoewel dat al snel duurder is dan 10 jaar NLZiet afnemen)bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:56:
[...]
Oja NLziet, dat is ook nog zoiets. Is dat met streaming van live kanalen?
Ziggo zal dat niet zomaar uit gaan zetten, want dat kunnen ze niet. Tenminste, volgens het tweakers artikel.
nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder
" Ziggo bevestigt dat klanten met de nieuwe abonnementen nog wel toegang hebben tot kabeltelevisie, omdat het technisch niet mogelijk is om dat uit het abonnement te halen. De nieuwe abonnementen hebben geen toegang tot interactieve tv en Ziggo GO."
dubbel
[ Voor 94% gewijzigd door jurjen_g op 03-12-2021 08:20 ]
Er zit dus niets anders op dan een losse, goedkope DVB-C-ontvanger aan te schaffen of een nieuwe tv. Vervolgens kun je heel simpel een zenderlijst inladen die de HD- en SD-zenders waar jij recht op hebt, combineert en vooraan zet in de lijst. Kies daarvoor op deze pagina voor 'Ik wil kijken zonder kastje' en vervolgens 'Digitale tv'.
Ik begrijp uit de reacties dat het te maken heeft met een "te oude" decoder? En dat kan ook optreden bij CI-modules? In dat geval wordt het denk ik toch een nieuwe tv.
[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 03-12-2021 09:11 ]
Volgens mij ook altijd zo geweest, maar nooit werk van gemaakt omdat ik nooit naar deze kanalen kijk, maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat een geleverde dienst maar half werkt.
Hij doet het niet prima, want hij kan een moderne zender niet weergevenbonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:43:
[...]
'Even nieuwe tv halen'. Ja natuurlijk kan ik een nieuwe tv kopen, maar het ding doet het prima en ondanks dat hij uit 2008-ish is
Daarnaast is een leeftijd van ruim 13 jaar behoorlijk duurzaam hoor.
1967
Vanaf 1967 was het mogelijk voor consumenten in Nederland om een kleurentelevisie aan te schaffen. In dit jaar vond ook de eerste kleurenuitzendingen plaats en waren de eerste tv-reclames te zien.
1976
Sony vond in 1976 de Trinitron-technologie uit waardoor de televisies een stuk platter werden.
1992
Philips introduceerde in 1992 het eerste breedbeeldtoestel. Een breedbeeldtoestel heeft een beeldscherm met een schermverhouding van 16:9.
1995
In 1995 kwamen de eerste goede platte televisies op de markt. In dit jaar introduceerde Fujitsu Siemens de eerste kleurenplasmatelevisie met een beelddiagonaal van 53 centimeter.
2004
Geleidelijk aan werden er in 2004 steeds meer LCD-televisies verkocht. In Japan kwamen in dit jaar fabrieken die alleen maar LCD-schermen produceerden.
2009
In het jaar 2009 begon de publieke omroep met uitzendingen in High Definition.
2012
In 2012 waren in Nederland de eerste 4K televisies te koop. De 4K tv is de opvolger van de Full HD televisie. Een andere benaming voor 4K is 4K Ultra HD (UHD). De eerste 4K televisies waren van de merken Sony en LG.
2018
In 2018 bracht Samsung de eerste 8K televisies uit in Nederland voor consumenten. Een 8K televisietoestel heeft maar liefst 33 miljoen pixels. De goedkoopste 8K tv van Samsung in dat jaar had een beeldscherm van 65" en koste toch nog 4999 euro.
Oftewel: zowel qua levensduur als technologie loop je hopeloos achter. Dat kun je zonde vinden, dat kun je niet duurzaam vinden, maar de geschiedenis laat anders zien
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Haha je hebt ook gelijk ook. Nah ik ga wel iets nieuws kopen.Koffie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:54:
[...]
Hij doet het niet prima, want hij kan een moderne zender niet weergeven![]()
Daarnaast is een leeftijd van ruim 13 jaar behoorlijk duurzaam hoor.
1967
Vanaf 1967 was het mogelijk voor consumenten in Nederland om een kleurentelevisie aan te schaffen. In dit jaar vond ook de eerste kleurenuitzendingen plaats en waren de eerste tv-reclames te zien.
1976
Sony vond in 1976 de Trinitron-technologie uit waardoor de televisies een stuk platter werden.
1992
Philips introduceerde in 1992 het eerste breedbeeldtoestel. Een breedbeeldtoestel heeft een beeldscherm met een schermverhouding van 16:9.
1995
In 1995 kwamen de eerste goede platte televisies op de markt. In dit jaar introduceerde Fujitsu Siemens de eerste kleurenplasmatelevisie met een beelddiagonaal van 53 centimeter.
2004
Geleidelijk aan werden er in 2004 steeds meer LCD-televisies verkocht. In Japan kwamen in dit jaar fabrieken die alleen maar LCD-schermen produceerden.
2009
In het jaar 2009 begon de publieke omroep met uitzendingen in High Definition.
2012
In 2012 waren in Nederland de eerste 4K televisies te koop. De 4K tv is de opvolger van de Full HD televisie. Een andere benaming voor 4K is 4K Ultra HD (UHD). De eerste 4K televisies waren van de merken Sony en LG.
2018
In 2018 bracht Samsung de eerste 8K televisies uit in Nederland voor consumenten. Een 8K televisietoestel heeft maar liefst 33 miljoen pixels. De goedkoopste 8K tv van Samsung in dat jaar had een beeldscherm van 65" en koste toch nog 4999 euro.
Oftewel: zowel qua levensduur als technologie loop je hopeloos achter. Dat kun je zonde vinden, dat kun je niet duurzaam vinden, maar de geschiedenis laat anders zien
-TS keek altijd naar de SD kanalen (analoog)
-Ziggo stopt hiermee verwijst naar de HD kanalen (digitaal)
-TS heeft hier geen beeld
-Tevens heeft TS geen TV-abonnement
Ik denk dat hij dan wel een nieuwe TV kan gaan neerzetten, maar dat de zenders nog steeds niet gaan werken
Als je een TV abonnement bij Ziggo afneemt krijg je van hun een decoder, Wat TS nu dus niet heeft.
Het lijkt mij dus meer dat Ziggo de HD kanalen (digitaal) dus versleuteld heeft zodat je deze alleen kan zien als je bij hun een TV-abonnement afneemt (lijkt mij ook niet meer dan logisch)
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Nee klopt niet. Ik keek SD digitaal. Analoog werkt al meer dan een half jaar niet meer bij ziggo. De decoder die je bij ziggo krijgt is optioneel. Je kan ook de decoder van je eigen tv gebruiken. Voor mpeg2 ging dat dus prima goed, hd helaas niet meer.MaD_co schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:03:
Gaat een nieuwe TV het probleem van TS wel oplossen?
Ik denk dat hij dan wel een nieuwe TV kan gaan neerzetten, maar dat de zenders nog steeds niet gaan werken
Als je een TV abonnement bij Ziggo afneemt krijg je van hun een decoder, Wat TS nu dus niet heeft.
Het lijkt mij dus meer dat Ziggo de HD kanalen (digitaal) dus versleuteld heeft zodat je deze alleen kan zien als je bij hun een TV-abonnement afneemt (lijkt mij ook niet meer dan logisch)
[ Voor 8% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-12-2021 11:05 ]
denk dat ik dan maar toch een media-box moet kopen bij ze,iemand enig idee wat de beste Media-box is die ze hebben?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kijk ook eens naar je stekkers aan je Coax kabels. Zijn deze recent? Oudere kabels, maar vooral de oudere stekkers zijn onvoldoende afgeschermd tegen 4g/5g frequenties. Oplossing: goed afgeschermde bekabeling van coax contactdoos naar je TV met daarbij nieuwe afgeschermde stekkers met kabelkeur. Of van een goed merk zoals Hirschmann etc.pronkje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:32:
Best wel jammer heb nu een Samsung LE37 tv met CI+ Module.kreeg ik toch vaak storing op hd zenders vooral met slecht weer dan was het wel handig om nog annaloog te hebben dan had je toch minder storing
denk dat ik dan maar toch een media-box moet kopen bij ze,iemand enig idee wat de beste Media-box is die ze hebben?
En lees je dan ook meteen even in in de discussies online of je de buitenmantel (aluminium folie) van je kabel al of niet contact moet laten maken met je kabelstekkers....
[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 03-12-2021 14:56 ]
Er zijn ook HD-zenders die niet versleutelt op de kabel staan. Als je netwerk-id 4444 gebruikt krijg je netjes de onversleutelde zenderlijst, met NPO in HD.MaD_co schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:03:
Gaat een nieuwe TV het probleem van TS wel oplossen?
De SD zenders worden omgezet van mpeg2 naar h.264, waarbij de zenders die ook in HD gratis te ontvangen zijn nu sneuvelen.De redenatie zal zijn dat als de ontvanger h.264 ondersteunt, deze ook HD aankan, waardoor het dus nutteloos is de SD zenders te blijven uitzenden.
Dus in dit geval gaat het vervangen van de TV (door een met een ingebouwde ontvanger die h.264 ondersteunt) zeker wel helpen.
Maar kennelijk is het met jouw tv dus wél mogelijk om de ongecodeerde HD-zenders te ontvangen. Een mediabox bestellen is dan niet per se nodig. Probeer het inderdaad eerst met de tips van @ucsdcom. Als je bovendien de beste mediabox wilt hebben, ga je maandelijks ook stukken meer betalen. Terwijl dat voor jou misschien helemaal niet nodig is als je tevreden bent met je huidige zenderpakket.pronkje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:32:
Best wel jammer heb nu een Samsung LE37 tv met CI+ Module.kreeg ik toch vaak storing op hd zenders vooral met slecht weer dan was het wel handig om nog annaloog te hebben dan had je toch minder storing
Bij de overgang van analoog naar digitaal was het in bepaalde gevallen mogelijk gratis een simpele Humax IRHD 5500c aan te vragen. Wellicht lukt dat met een beetje moeite via de klantenservice nu nog steeds, al is het dus niet zeker of dat in jouw situatie gaat helpen. Overigens vind je ze ook op Marktplaats voor weinig.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 03-12-2021 12:08 ]
Ja, maar ik wil dus eigenlijk kosten wat het kost geen los kastje bij de tv. Het is er toch al zo'n troepTexMex schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:06:
[...]
Maar kennelijk is het met jouw tv dus wél mogelijk om de ongecodeerde HD-zenders te ontvangen. Een mediabox bestellen is dan niet per se nodig. Probeer het inderdaad eerst met de tips van @ucsdcom. Als je bovendien de beste mediabox wilt hebben, ga je maandelijks ook stukken meer betalen. Terwijl dat voor jou misschien helemaal niet nodig is als je tevreden bent met je huidige zenderpakket.
Bij de overgang van analoog naar digitaal was het in bepaalde gevallen mogelijk gratis een simpele Humax IRHD 5500c aan te vragen. Wellicht lukt dat met een beetje moeite via de klantenservice nu nog steeds, al is het dus niet zeker of dat in jouw situatie gaat helpen. Overigens vind je ze ook op Marktplaats voor weinig.
Snap ik. Nieuw tv'tje scoren dus!bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:30:
[...]
Ja, maar ik wil dus eigenlijk kosten wat het kost geen los kastje bij de tv. Het is er toch al zo'n troep
Ja of een nlziet abbo en de chromecast gebruiken
Opties:
1) Abbo ziggo + decoder
2) Nvidia shield + nlziet + andere streamingdiensten
3) Smart TV + NLziet + andere streamingdiensten
Mjah zoals je in het topic hebt kunnen lezen vraag ik ook niet om recht op hun digitale tv. Maar ook het digitale signaal blijft gewoon ongecodeerd op hun kabel, zoals je ook kon terug lezen in o.a het aangehaalde nieuwsartikel van tweakers. Dat werkte dus ook gewoon, alleen het HD signaal ondersteund mijn tv niet, wat dus het echte probleem is. Een nieuwe tv die de mpeg4 stream wel ondersteund is een goede oplossing.mcsluis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:51:
Je hebt geen TV abbo van ziggo, waarom zou je dan recht hebben op hun digitale dienst? Het analoge signaal viel simpelweg niet te blokkeren voor niet abonnees.
Opties:
1) Abbo ziggo + decoder
2) Nvidia shield + nlziet + andere streamingdiensten
3) Smart TV + NLziet + andere streamingdiensten
[ Voor 4% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-12-2021 13:32 ]
Een internet only abbo geeft je niet de dienst 'tv'. Dat deze wel je huis binnenkomt is omdat het technisch niet mogelijk is dat signaal te blokkeren. Hetzelfde geld voor de ongecodeerde HD kanalen.bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:26:
[...]
Mjah zoals je in het topic hebt kunnen lezen vraag ik ook niet om recht op hun digitale tv. Maar ook het digitale signaal blijft gewoon ongecodeerd op hun kabel, zoals je ook kon terug lezen in o.a het aangehaalde nieuwsartikel van tweakers. Dat werkte dus ook gewoon, alleen het HD signaal ondersteund mijn tv niet, wat dus het echte probleem is. Een nieuwe tv die de mpeg4 stream wel ondersteund is een goede oplossing.
Je hebt een internet only abbo, maar wil wel gebruik maken van de TV van ziggo. Is het dan niet gewoon de conclusie dat het netter is om te gaan betalen voor een dienst die ziggo jou levert (tv)?
Als je vervolgens betaalt voor de dienst krijg je er een decoder bij waarmee je me je huidig TV ziggo tv kan bekijken. Jij blij, want je hebt TV van ziggo op je huidige TV, ziggo blij want ze hebben een klant die betaalt voor een dienst die ze leveren.
Dat zal allemaal best maar is wel offtopic. Ik vind helemaal niet dat ik recht heb om dat te bekijken, maar het werkt en laten we niet roomser gaan doen dan de paus. Ziggo geeft de ongecodeerde kanalen door op de kabel en iedereen met een ziggo abbonement kan die gebruiken. Daar is niks illegaals of raars aan. Maar daar ging het mij allemaal niet om.mcsluis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:38:
[...]
Een internet only abbo geeft je niet de dienst 'tv'. Dat deze wel je huis binnenkomt is omdat het technisch niet mogelijk is dat signaal te blokkeren. Hetzelfde geld voor de ongecodeerde HD kanalen.
Je hebt een internet only abbo, maar wil wel gebruik maken van de TV van ziggo. Is het dan niet gewoon de conclusie dat het netter is om te gaan betalen voor een dienst die ziggo jou levert (tv)?
Als je vervolgens betaalt voor de dienst krijg je er een decoder bij waarmee je me je huidig TV ziggo tv kan bekijken. Jij blij, want je hebt TV van ziggo op je huidige TV, ziggo blij want ze hebben een klant die betaalt voor een dienst die ze leveren.
De vraag is/was waarom mijn tv de gratis HD kanalen (npo1/2/3 zijn sowieso gratis en horen gratis imho) van ziggo niet goed door geeft, maar de SD kanalen wel. Dat blijkt door de encoding te liggen en het verschil tussen SD en HD.
[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-12-2021 13:48 ]
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Dat is totaal niet het onderwerp van dit topic. @bonzz.netninja kan de ongecodeerde HD-zenders niet ontvangen, omdat zijn tv te oud is. Daar zoekt hij een oplossing voor. That's all.mcsluis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:38:
[...]
Een internet only abbo geeft je niet de dienst 'tv'. Dat deze wel je huis binnenkomt is omdat het technisch niet mogelijk is dat signaal te blokkeren. Hetzelfde geld voor de ongecodeerde HD kanalen.
Ziggo biedt al vele jaren een ongecodeerd digitaal basispakket aan dat voor alle betalende klanten beschikbaar is. Écht 'internet-only' biedt Ziggo simpelweg niet aan. Het geeft wel die naam aan enkele pakketten, puur omdat daar vraag naar is en om duidelijk te maken dat daarmee geen extra's mogelijk zijn op tv-gebied. Ziggo GO is bij deze pakketten bijvoorbeeld niet aan te vragen en je kunt ook niet naar gecodeerde zenders kijken.
Maar Ziggo geeft zelf vaak genoeg aan dat 'Kabel TV' (dus de ongecodeerde digitale zenders) gewoon beschikbaar is voor klanten met internet-only. En dat je het volste recht hebt dat te gebruiken. Daar is werkelijk niets illegaals, fouts of raars aan: 'Kabel TV' is simpelweg een dienst waar elke Ziggo-klant voor betaalt en die dus deel uitmaakt van élk pakket. Internet-only is bij Ziggo niet voor niets behoorlijk aan de prijs vergeleken met goedkope DSL-aanbieders. Een deel van de prijs zit hem gewoon in de tv-afdrachten aan de rechtenhouders.
In hun marketing-uitingen noemt Ziggo uiteraard niet dat de ongecodeerde basiszenders zijn inbegrepen in de 'internet-only'-pakketten, omdat ze liever zien dat je een duurder interactief tv-pakket afneemt. Maar als Ziggo ooit zou willen dat internet-only-klanten het ongecodeerde pakket niet meer kunnen ontvangen, kunnen ze het gewoon versleutelen. Ze kiezen er zelf voor om dat niet te doen en deze zenders voor alle klanten beschikbaar te houden.
Dus voor iedereen die internet met een simpel basispakket aan digitale tv-zenders wil prima vindt, maak vooral gebruik van Internet Only! En vergeet ook dit verborgen pareltje niet: https://www.ziggo.nl/internet/basic.
Hmm. dit is volgens mij idd waar. Negeer mijn bovenstaande posts dan maar ..GarBaGe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:17:
Is Ziggo vanuit de overheid niet verplicht om de publieke zenders gratis door te geven?

Bedank kabels zijn goed met kabelkeur optie 2 zal ik inlezen.ucsdcom schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:52:
[...]
Kijk ook eens naar je stekkers aan je Coax kabels. Zijn deze recent? Oudere kabels, maar vooral de oudere stekkers zijn onvoldoende afgeschermd tegen 4g/5g frequenties. Oplossing: goed afgeschermde bekabeling van coax contactdoos naar je TV met daarbij nieuwe afgeschermde stekkers met kabelkeur. Of van een goed merk zoals Hirschmann etc.
En lees je dan ook meteen even in in de discussies online of je de buitenmantel (aluminium folie) van je kabel al of niet contact moet laten maken met je kabelstekkers....
Wellicht om de pijn te verzachten: Door het afschakelen van MPEG2 wordt het aantal ongecodeerde HD-zenders bij Ziggo fors uitgebreid. Dat zal niet bij iedere zender zo zijn: Bij de Nederlandse commerciële omroepen speelt, omdat ze veel Amerikaans spul uitzenden, een rechtenkwestie en kan Ziggo die niet zo maar ongecodeerd in HD aanbieden. Die zenders worden straks nog steeds dubbel uitgezonden in SD en HD.bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:47:
De vraag is/was waarom mijn tv de gratis HD kanalen (npo1/2/3 zijn sowieso gratis en horen gratis imho) van ziggo niet goed door geeft, maar de SD kanalen wel. Dat blijkt door de encoding te liggen en het verschil tussen SD en HD.
Alle Belgen, Britten en Duitsers daarentegen en alle regionale omroepen zijn straks wél ongecodeerd in HD te bekijken en dat betekent dat straks van het ongecodeerde basispakket het merendeel van de zenders in HD is.
Kost wat geld, maar je gaat erop vooruit. En een ontvangertje is echt wel te betalen.
Nee hoor. In een basispakket: ja. Maar niet voor klanten die officieel geen tv-abonnement hebben. De NPO zenders zijn 100% gratis via HD te ontvangen via DVB-T. Dat is wel verplicht.GarBaGe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:17:
Is Ziggo vanuit de overheid niet verplicht om de publieke zenders gratis door te geven?
EP
Ga eens langs een kringloopwinkel, daar liggen meestal wel een aantal ziggodecoders van Humax, Cisco of Samsung. Voor tussen de €5 en €20 ben je klaar. Werkt prima. Alleen bij netwerk ID geen 5555 invullen, maar 4444.bonzz.netninja schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:01:
[...]
Haha je hebt ook gelijk ook. Nah ik ga wel iets nieuws kopen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"