Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 13:15
Momenteel ben ik opzoek naar een flexibele bijbaan en gaat dat blijkbaar toch minder gemakkelijk dan gedacht als ICT'er, toen kwam ik op youngones terrecht(https://youngones.com/nl/) en uurtarieven liggen hoog want ja zzp.

Als ik alles zo beetje doorlees qua starten met onderneming kom ik op het volgende uit om inkomstenbelasting te betalen in percentage.

Als ik overal minimaal verdien en maximaal kan aftrekken zit ik dus standaard op de 37,10% daar gaat dan nog 14% mkb vrijstelling af en 2,812% arbeidsinkomen af

Daarnaast kan je als het goed is ook nog 2.711 heffingkorting krijgen maar ja dat ben je snel doorheen

Dus over de 17 euro gemiddeld moet ik dan nog 20,288% betalen en komt het gemiddeld ~€13,60 per uur

Klopt dit of zit ik er helemaal naast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

rekensom is wel iets complexer dan dat. je hebt ook te maken met het aantal uren dat je maakt in het jaar voor de startersregelingen.

Persoonlijk is 17 euro not done als ZZP tarief zelfs niet voor een student, normaal is de regel dat ZZP dubbele is van regulier uurloon. Dat dus neerkomt op 8,50 per uur.
Ik zou toch minimaal inzetten voor 25 euro per uur in jouw geval, want je moet ook een hele administratie bij gaan houden ,btw afdracht, boekhouder inhuren etc etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Geen idee hoe oud je bent. Maar als je ouder bent dan 21 dan is dit sowieso een matige deal ten opzichte van een bijbaan met minimumloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De ondernemer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01 20:23
Ik raad het zeker aan om als ZZPer aan de slag te gaan. In mijn jeugd heb ik ook diverse kleine zaakjes naast mijn studie gehad. Van het boekhouden etc. leer je ontzettend veel en het betaalt beter dan in loondienst.

Ja, je moet bijv. administratie voeren, maar daar leer je echt veel van en dit is een mooie basis voor de rest van je leven. Bekijk het daarom niet alleen vanuit het financiële perspectief, maar ook vanuit het lerende perspectief.

Voor een berekening van je inkomsten verwijs ik je naar: https://www.berekenhet.nl...asting-box1-verschil.html
Het ligt er namelijk aan hoeveel uren jij per jaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
De ondernemer schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:48:
Ik raad het zeker aan om als ZZPer aan de slag te gaan. In mijn jeugd heb ik ook diverse kleine zaakjes naast mijn studie gehad. Van het boekhouden etc. leer je ontzettend veel en het betaalt beter dan in loondienst.

Ja, je moet bijv. administratie voeren, maar daar leer je echt veel van en dit is een mooie basis voor de rest van je leven. Bekijk het daarom niet alleen vanuit het financiële perspectief, maar ook vanuit het lerende perspectief.

Voor een berekening van je inkomsten verwijs ik je naar: https://www.berekenhet.nl...asting-box1-verschil.html
Het ligt er namelijk aan hoeveel uren jij per jaar maakt.
Volgens de gegeven Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKHkOIFP9wNDBpULmgk7YcHgnpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OOyCVQ5dAogGTi9jSh7EFF9r.png?f=fotoalbum_largelink hoef ik maar %5 inkomstenbelasting te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 14:53
Wat heeft bovenstaande met BTW te maken? Dat is inkomstenbelasting.

BTW factureer je gewoon bovenop je uurtarief, dat is standaard 21%. En die draag je even hard weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
t_captain schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:17:
Wat heeft bovenstaande met BTW te maken? Dat is inkomstenbelasting.

BTW factureer je gewoon bovenop je uurtarief, dat is standaard 21%. En die draag je even hard weer af.
Ik bedoelde idd inkomstenbelasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vanwege algemene heffingskorting en arbeidskortig zijn de eerste 6k aan inkomsten bijna gratis qua IB. Als IB-ondernemer ligt dat iets hoger (MKB winstvrijstelling schuift dat punt ongeveer 1000 euro op; als je het urencriterium haalt nog een heel stuk verder vanwege zelfstandigenaftrek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
t_captain schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:23:
Vanwege algemene heffingskorting en arbeidskortig zijn de eerste 6k aan inkomsten bijna gratis qua IB. Als IB-ondernemer ligt dat iets hoger (MKB winstvrijstelling schuift dat punt ongeveer 1000 euro op; als je het urencriterium haalt nog een heel stuk verder vanwege zelfstandigenaftrek).
Dus eigenlijk is het wel heel erg voordelig om zoals dit als bijbaan te doen? Aangezien de rest (meeste) zegt van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nee, dat is niet mijn mening.

Die lage belastingdruk over de eerste 6 of 7 k bruto, die heb je ook in loondienst. De MKB winstvrijstelling vind ik niet zo’n heel grote factor. Vooral de algemene heffingskorting is hier van belang.

De reden dat ik niet positief ben over het aanbod, is dat de verhouding tussen uurtarief en gangbaar uurloon voor vergelijkbaar werk veel te laag is.

Als ZZP’er moet je tarief tenminste 2.5x het bruto uurloon van een vergelijkbare functie in loondienst zijn. En dat is wel heel minimaal.

Het gaat dus niet om de belastingdruk, maar om de hoogte van de beloning voor belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De ondernemer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01 20:23
RaiderZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:57:
[...]

Volgens de gegeven [Afbeelding]link hoef ik maar %5 inkomstenbelasting te betalen?
Klopt. Zie onderbouwing van bovenstaande; dit heb je ook als je in loondienst bent.

[ Voor 6% gewijzigd door De ondernemer op 06-12-2021 21:46 ]

Pagina: 1