Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Game PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Vraag

• Feedback01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-01-2022
Mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een game computer voor mijn 14 jarige zoon. Deze moet nog geheel samengesteld worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk zal deze gebruikt worden om te gamen, maar eventuele opdrachten voor school dienen er ook mee gemaakt te kunnen worden.
Hij speelt o.a. Fortnite

Wat mag het systeem kosten?
Tussen de € 1.500 - € 2.000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Nee, ook geen merk voorkeur.

Heb je bepaalde eisen/wensen?
Indien hij 'zwaardere' spelletjes wil afspelen dan moet dit ook mogelijk zijn.

Ik ben wel op zoek naar nieuwe componenten.
Het liefst ook componenten die binnen een niet al te lange periode leverbaar zijn, dat wil zeggen binnen max 3 maanden.

Bij voorbaat alvast dank voor jullie advies.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Game computer ?
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2021 ?

Mis een beetje wat je de afgelopen tijd jaar zelf hebt uitgezocht & nagevraagd ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Nog steeds 14 jaar?

• Feedback01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-01-2022
Inderdaad goed opgemerkt, vorig jaar was hij op 1 week na 14 jaar en nu dus bijna 15 jaar!

Echter navraag destijds leverde het probleem op dat meerdere componenten niet of gedurende langere tijd moeilijk leverbaar waren. De aankoop is dan ook met een jaartje uitgesteld.
Ik stel de vraag dan ook opnieuw gezien de ontwikkelingen zeer snel gaan op dit gebied.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
@Feedback01 Ik zou kijken naar iets op basis van een 12600K / 32 GB ddr4 / 1+ TB ssd en een videokaart die er qua overblijvend budget in past.

Handig is om zelf een samenstelling voor te leggen, daar krijg je dan wat gerichter advies op.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Feedback01 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:26:

Ik stel de vraag dan ook opnieuw gezien de ontwikkelingen zeer snel gaan op dit gebied.
Maar, en allicht geef ik nog steeds geen antwoord op de vraag, maar het is toch alleen maar erger geworden? Aanname, je komt met enige regelmaat op Tweakers maar bepaalde onderdelen kosten (minstens) 10% meer dan een jaar geleden. Sowieso GPU's zijn amper / niet verkrijgbaar tenzij je er absoluut je nier & hypotheek voor wil opgeven.

Maar constructief: welke onderdelen had je zelf al bij elkaar gedacht om een PC te kunnen gaan samenstellen voor de jarige volgende week?

Overigens, en met enige aanpassing uit de post van @DanDGT , kan je ook nog even bekijken of reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2021 een vorm van PC kan opleveren :)

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2021 08:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:53
Uitgaande van de Intel best buy en dan omschakelen naar een 3060ti ipv 3070ti.
Een nieuwe i5 ipv i7.
500GB m2 disk.
Wellicht 16GB ipv 32GB. Dan kan je redelijk op je budget komen.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.