Footer toevoegen aan uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Okay, volgende dilema:

Befdrijf werkt met Groupwise. Ze willen nu aan alle uitgaande internet mail een footer (disclamair) hangen. Groupwise kan dit wel, maar alleen maar op de client zijde. Deze kunnen de gebruikers dus heel makkelijk zelf weer aanpassen/wissen.
Alle internetmail gaat via een relay (onze Borderware firewall mailserver) het internet op. Helaas kan deze dat ook niet doen.
Nu dacht ik dat het met een andere MTA ertussen kan zetten welke dat wel kan.

Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft (sendmail, postfix, qmail, enz) ? En wie kan mij zeggen op welke MTA dit goeg werkt ? Ik lees dat sendmail het kan, maar dan wel zo'n beetje alle MIME en PGP mailtjes vernaggeld.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft (sendmail, postfix, qmail, enz) ? En wie kan mij zeggen op welke MTA dit goeg werkt ? Ik lees dat sendmail het kan, maar dan wel zo'n beetje alle MIME en PGP mailtjes vernaggeld.
Excuseer ? MIME is hier dagelijkse kost voor 60 domeinen, PGP voor 20 gebruikers, en er word niks vernaggeld met sendmail.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op dinsdag 21 augustus 2001 18:14 schreef igmar het volgende:

[..]

Excuseer ? MIME is hier dagelijkse kost voor 60 domeinen, PGP voor 20 gebruikers, en er word niks vernaggeld met sendmail.
Waarom zegt sendmail dan zelf van wel ???

Maar als jij het wel goed werkend hebt vertel dan maar eens hoe....

Verwijderd

Het kan nagenoeg met elke MTA volgens mij...

De meeste opties heeft volgens mij Postfix, ik zelf gebruik Qmail, daarmee is het ook mogelijk.

Ik weet alleen nog niet of ik het zo'n goed idee vind om overal vanzelf een footer/header aan toe te voegen, ik weet alleen nog niet waarom ;)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 01:27 schreef griebels het volgende:
Ik weet alleen nog niet of ik het zo'n goed idee vind om overal vanzelf een footer/header aan toe te voegen, ik weet alleen nog niet waarom ;)
omdat het zwaaaaar irritant is :)