WD Mycloud - ene keer 10mb uploadsnelheid andere keer 80mb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbrinks
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10-2023
Hallo Allemaal,

Ik heb een WD Mycloud met 8TB.
Deze heb ik netjes op mijn netwerk aangesloten.
Ik draai hier Plex op zodat mijn hele familie mee kan kijken buiten mijn netwerk.

Ik plaats dus vaak achter mijn PC grote files van de C-schijf naar de Z-schijf (WD MyCloud).
Alleen de ene dag moet ik bij 5GB file 30 minuten wachten, een andere dag is het met 3 minuten over gezet.

Herkent iemand dit probleem en kan mij hierbij helpen ?

Hartelijk dank voor jullie hulp !

Hartelijke groet van J.W. Brinks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtT2aYv3B7B9Hwv1PqsHLEky1eY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SoBFZBYvPB8Znf2QAldeJkDc.png?f=user_large

Beste antwoord (via jwbrinks op 18-12-2021 02:02)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:03
Je hebt in dit hele topic niets vermeld over je netwerk.
Ik neem aan dat je alleen gebruik maakt van bekabeld netwerk, anders is je topictitel verkeerd en had die moeten zijn: "ik heb mijn wifi niet op orde, hoe kan ik dat verbeteren en stabiel maken".

Dan ben jij bij een volledig bekabeld netwerk tussen PC en NAS nu aan zet:
- sluit de NAS netjes af en zet hem uit.
- pak de NAS op en zet die naast je PC van waaruit je de bestanden upload. Alternatief pak je een lange netwerkkabel waarmee je de PC aansluit op hetzelfde punt waarop je NAS is aangesloten (of andersom).
- test enkele dagen (= enkele uploads) uit of je netwerksnelheid nu goed en stabiel is.
- als dat inderdaad zo is, sluit je de lange netwerkkabel telkens één aansluitpunt verder aan richting de oorspronkelijke aansluiting en je test weer. Zo ga je door totdat je het stuk hebt gevonden waar de netwerksnelheid wordt beperkt. Dáár zit je fout dan in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbrinks
Dus met andere woorden de ene dat ik mijn PC opstart kan ik film met 10 mb per seconde uploaden, een andere keer kan ik met ongeveer 80mb per seconden uploaden... Op nieuw opstarten PC helpt niet, dit zelfde geld voor de WD My Cloud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Niet dat ik er veel verstand van heb. Maar je geeft wel weinig info...
Er zijn tig factoren die schrijfsnelheid beïnvloeden. Is de boel wired of wireless? Heb je al uitgesloten dat iets de schrijfsnelheid aan PC kant inneemt? Of aan de opslagkant? Of in het netwerk? Er is best wat te googelen hoe je kant controleren waar de bottle-neck zich bevind.

Is er niet gewoon iemand aan het streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbrinks
Hallo MBvB,

Hartelijk dank voor je reactie
Alle hardware zit bekabeld op mijn netwerk. Dus de PC, maar ook de WD MyCloud Home.

Ik ga zeker even checken of er iemand aan het streamen, maar het verschil in MB's is wel extreem groot.
Wat je zegt heb ik weinig info, aangezien ik geen idee heb waar dit aan kan liggen.
Laat maar weten welke info ik moet uitzoeken, dan zorg ik daarvoor.

De handelingen zijn identiek, alleen de ene keer is de schrijfsnelheid laag de andere keer hoog.
Ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, als het netwerk bepalend is dan onderzoek ik dit graag, dit geld hetzelfde voor de opslag, maar ik heb geen idee...

Super leuk dat je reageert, dank hiervoor _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is een klassiek geval van een brakke netwerkkabel of switch ergens in de keten.

10MB/s duidt erop dat een netwerkkaart onderhandeld heeft op 100Mbps en niet op gigabit. Het is dan een goed idee om een andere c.q. nieuwe netwerkkabel te proberen aan de kant van je PC en als dat het niet oplost dan moet het tussen MyCloud en switch zijn. Voor gigabit moet dit minimaal een CAT5e kabel zijn, idealiter CAT6.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renault
- ik zie nergens in de grafiek een uitschieter naar boven, dus ik denk dat er sprake is van een bandbreedte beperking ergens
- nou komt 10,4 MB/s akelig in de buurt van een 100 Mbit netwerkverbinding, terwijl die 30 vs. 3 minuten een factor 10 hoger zit, wat overeen zou kunnen komen met een 1 Gbit/s netwerkverbinding.
- als die beperking zo hard optreedt, denk ik dat die bandbreedtebeperking aan de binnenzijde van je modemrouter zit en niet aan de buitenzijde. Dit kan je eens controleren door parrallel aan bovenstaande grafiek een speedtest op te starten en te kijken wat op dat moment de kanaal-bandbreedte "buiten" is.

Ik denk dus dat het wijst naar een intern netwerkprobleem.
Wat zomaar zou kunnen is dat een interne 1 Gbit/s netwerkverbinding terugschakelt naar 100Mbit/s door kabel- of connectorproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbrinks
Hier ben ik weer, het wordt eigenlijk elke week slechter.
Heb de kabels vervangen, er zit 1 105e hub tussen de my cloud en mijn pc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtT2aYv3B7B9Hwv1PqsHLEky1eY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SoBFZBYvPB8Znf2QAldeJkDc.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbrinks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lP6V-lwmc-nmi2yDpuQBHU9xa-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4hbmGP0n3tbIrcB8dTKTMkcw.png?f=user_large

Hier de juiste foto

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Renault
Je hebt in dit hele topic niets vermeld over je netwerk.
Ik neem aan dat je alleen gebruik maakt van bekabeld netwerk, anders is je topictitel verkeerd en had die moeten zijn: "ik heb mijn wifi niet op orde, hoe kan ik dat verbeteren en stabiel maken".

Dan ben jij bij een volledig bekabeld netwerk tussen PC en NAS nu aan zet:
- sluit de NAS netjes af en zet hem uit.
- pak de NAS op en zet die naast je PC van waaruit je de bestanden upload. Alternatief pak je een lange netwerkkabel waarmee je de PC aansluit op hetzelfde punt waarop je NAS is aangesloten (of andersom).
- test enkele dagen (= enkele uploads) uit of je netwerksnelheid nu goed en stabiel is.
- als dat inderdaad zo is, sluit je de lange netwerkkabel telkens één aansluitpunt verder aan richting de oorspronkelijke aansluiting en je test weer. Zo ga je door totdat je het stuk hebt gevonden waar de netwerksnelheid wordt beperkt. Dáár zit je fout dan in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

jwbrinks schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:13:
Heb de kabels vervangen, er zit 1 105e hub tussen de my cloud en mijn pc

[Afbeelding]
Je 2e xfer is ook van een andere locatie. Maak eens dezelfde screenshots waarbij je vanaf dezelfde locatie de files kopieerd?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbrinks
Bedankt Renault en Spacecowboy voor jullie reacties.... Ik denk dat ik morgen mijn MyCloud inderdaad maar eens ga testen direct naast mijn PC, wellicht geeft dit een bult info... Ik ga proberen de resultaten te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

rvk

jwbrinks schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:13:
Heb je de NAS al eens uitgeschakeld en weer aangezet?
(Reboot in webinterface)

Ik heb hier twee van die apparaten staan (laatste update v04.05.00-353) en ik heb het idee dat af en toe samba (wat voor het delen van de bestanden daarop draait) nogal van slag raakt. Vooral bij het kopiëren van heel veel kleine bestanden (of waarschijnlijk na lang in de lucht te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

rvk

Ik ben er inmiddels achter wat het grote probleem achter mijn 2 WD My Cloud 4TB devices is.
Bij het kopiëren van heel veel bestanden (in bv een backup slag) raakt de /run partitie van dit apparaat vol met een grote samba/smbXsrv_session_global.tdb. Het kopiëren vertraagd sterk en uiteindelijk kan er helemaal niets meer gedaan worden op het ding. Dit schijnt een bekend probleem te zijn.
Zie ook https://community.wd.com/...owth-of-locking-tdb/93716

Helaas is dit in de laatste update ook niet verholpen.
Pagina: 1