calormatic 350 stookt door ondanks te hoge temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
Mijn CV blijft stoke zelfs al is het te warm.

ik heb recent een calormatic 350 geinstalleerd aan een vaillant HRpro ketel.
Nu valt me elke keer dat de ketel blijft doorstoken zelfs al geeft de temperatuur te hoog aan.

Zie foto, bijv. de gevraagde temperatuur is 19.5 en de eigenlijke temperatuur is 20 dan blijft hij toch doorstoken en niet eventjes maar nog een hele tijd waardoor ik het gewoon te warm vind.

Ik zie dit pas sinds de nieuwe thermostaat, zou het daar door kunnen komen?
Ik heb regel strategie op analoog gezet (modulerend dus).

Ik geloof best dat als de temp te hoog is dat soms de CV toch nog even bij stookt, maar dit lijkt me veel te veel.

Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7kDy9nY_YMJGb3ja3jKrgMCif4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99DYSCAG2pOt2A2ujmubMDTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:14

JdM

Humbled

Dit is niet echt te zeggen zonder het juiste type van de ketel te weten en wat er verder nog meer op is ingesteld door jezelf. Als het een hrPRO VHR ketel is, staat de calormatic 350 in elk geval niet genoemd als geschikte thermostaat. Mogelijk omdat er geen modulatie plaatsvindt in de ketel op aanvoer-retour verschil en de thermostaat dat wel verwacht in zijn overshoot anticipatie.

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 02-12-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
Dank voor je suggestie. Ik heb de HRpro CW4. Volgens mij zijn het beide ebus dus dat zou moeten werken.
Het lijkt ook wel te praten, ik kan de CV aanvoer en retour temperatuur zien op de thermostaat bijv.
Dus blijft vreemd.