Toon posts:

3 Netwerk kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klein (hoop ik) probleempje hierzo.

Ik heb (eigenlijk had, maar dat komt nog lol) thuis een netwerkje staan met mijn Win98 SE compu als server (ik weet het, vragen om problemen maar het heeft gewerkt) verbonden met een hubje met de kabelmodem, duh(8 plekkies en 10/100 Mbeestjes) en 2 compu's , Win ME en Win98, eraan hangen.

Laatst vond ik het weer eens tijd voor een heftige schoonmaak (wie kent het niet) en vond het ook nog eens nodig :+ om het netwerkkaartje dat met internet verbonden is te vervangen door een nieuwe, de altijd belangrijke psychische factor ;)
Dus format c: kaartje eruit, nieuw kaartje erin.... gogogo Win98 SE draaiend (poepoe knap hoor).

Prima zou je zeggen....ja dat dacht ik ook. Totdat ik erachter kwam dat het netwerk heel hard down was. Ik gebruik Winroute Pro BTW. Zelfs een simpele ping tijmde uit. Na heel wat faqs gelezen te hebben en wat plaatselijk zoekwerk kreeg ik 'haar' nog steeds niet draaiende maar zag wel ineens dat in de boot er 3 netwerkkaarten gevonden werden (irq 11 2x, vaag, en irq13) :?
Dus ik naar sytem en idd in systeembeheer 3 kaarten. OK de goede/slechte/niet bestaande kaart delete en opnieuw starten. Maar op een één of andere manier worden er toch nog 3 netwerkkaarten gevonden en wil 'ze' maar niet geloven dat er 2 netwerkkaarten zijn en er toch echt 2 andere computers ook het net op willen.

[heel veel hoop mode]
Heeft iemand een oplossing :9~ , of wordt het gewoon weer een dagje installeren ;(

Sorry voor het lange verhaal maar wilde gewoon niets weglaten ;)

[/heel veel hoop mode]

Verwijderd

Zit er misschien netwerkkaart op je moederbord :? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Wow vet snelle respons :)

Nee ik weet zeker dat er geen kaart op mijn moederbord zit, ter info tis een Chaintech CT-6BTA3.

Verwijderd

Dan zou ik gewoon weer opnieuw beginnen. Maar misschien een idee om dan win2k te gebruiken?? :9~

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
je zei dat je de netwerkkaart naar je modem vervangen had door een ander? Plaats deze weer eens terug.... Never chanche a winning team....... :)

Verwijderd

Topicstarter
In principe wel ja, maar aangezien ik aan het sparen ben voor een nieuwe compu wil ik daar nog ff mee wachten.

Misschien heeft nog iemand een oplossing maar daarna moet ik er denk ik aan geloven :(

Heb trouwens ook nog iets anders vaags...idg met winroute. Mijn scherm bevriest nu vaak of een blauw scherm, nou is dat misschien niet zo vreemd ;) maaar als scandisk runned dan is er telkens iets fout aan één van de logfiles van winroute, vaak de security.txt ..... ergens denk ik dan Hmmmmm of wordt ik nu "paranoia"

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Uhhh, mischien vergeten IP adress van de netwerkkaart die aan de modem zit vrij te geven ???? :?

Hoeft natuurlijk niet altijd, maar wil toch een hoop problemen besparen.

DOC.

DOC.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je daarmee het Network adress in properties van de kaaart? Want bij de kaart die via de hub met het internet is verbonden kan ik dat niet eens selecteren/veranderen. En bij de kaart die voor intern is kan ik het wel selecteren met de opties niet aanwezig of een waarde geven. Als je hem selecteerd geeft het een hoop nullen. Wil dat zeggen dat daar geen ip mag.
... never change a winning team
Heb BTW de oude kaart weer terug gezet, dus in principe is alles weer wat het was. E hoi hoi nu hebben we wel weer gewoon twee kaarten. Veel dank verschuldigd :D alleen :? nu zegt winroute dat ik 3 kaarten heb. En nog steeds kan ik niemand intern van mijn compu pingen en (duh) andersom. :?

Ook heb ik, maar dat was net ook zo alleen vergeten te zeggen, een probleempje met de verbinding. Om de zoveel tijd ..onregelmatig, soms snel achter elkaar soms om de paar uur kapt ie er gewoon mee. Boem pats offline :r

Grrr ik vrees het ergste...

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:50 schreef breukie het volgende:
[..]

Ook heb ik, maar dat was net ook zo alleen vergeten te zeggen, een probleempje met de verbinding. Om de zoveel tijd ..onregelmatig, soms snel achter elkaar soms om de paar uur kapt ie er gewoon mee. Boem pats offline :r

Grrr ik vrees het ergste...
als je @home hebt moet je DHCP aanzetten voor de nic die op internet zit, voorkomt heel veel problemen

Maak je eigen poll

Verwijderd

Ik heb al eerder hier een Q over gesteld, zoiets vwergelijkbaars, maar dan onder Linux. Er waren geen antwoorden; dus heb ik toen ik het had uigevonden zelf maar een antoowrd getypt. als je dat wilt, UTFS op: (3 nics, @home en een hoop lol)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:26 schreef BOOTZ het volgende:

[..]

als je @home hebt moet je DHCP aanzetten voor de nic die op internet zit, voorkomt heel veel problemen
Heb quicknet |:( , heb vast ip :)

Ik ga ff kijken naar die solution van je...... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft voor mij weinig zin denk ik.......

zuur.... ga maar weer formateren :( ....ok morgen dan ;)

• marsian
  • Laatst online: 10:27
hoe knalt je verbinding eruit? je modem of je compu? eerste geval kan jij nml. niks aan doen!!!

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

effe alle netwerk deleten (TCP/IP en zo) dan de netwerkaart softwarematig eruithalen en reboot.
wil wel eens werken.

I believe what I want to Believe

Verwijderd

yep heb zoiets ook wel eens gehad... alle tcp protocol verwijderen rebooten en op nieuw tcp installeren... lukt dat niet moet je voordat je tcp/ip weer installeerd ipx /netbui enz installeren rebooten verwijderen enz...
dit is niet te begrijpen ofzo gewoon een 98 bug...

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Sloop 2 van de drie eruit (tenzij geen van drieën de juiste is), forceer z'n IRQ naar 9 (standaard voor een NIC) en check vervolgends de TCP/IP-settings behorende bij de NIC.

Zou dan toch écht moeten werken!
Check ook even of je de juiste driver hebt geïnstalleerd!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Je zegt dat je winroute gebruikt, kijk eens in de interface table of er op je juiste NIC (die aan de modem) NAT aan staat gevinkt ?

Wat je ook nog in winroute kan doen is via SETTING>ADVANCED>INTERFACE MAINTANANCE alle NIC's verwijderen, pc opnieuw opstarten en NAT weer opnieuw instellen samen met je DHCP (indien nodig).

SUC6

DOC>

DOC.

Pagina: 1