W10Pro, geen admin meer. Kan mijzelf geen admin maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 16:38

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hi!

Ik heb mijn accounttype net gewijzigd van Administrator naar Apparaateigenaar, waarin stond dat ik alle machtigingen zou krijgen. #DusNiet!

Ik zit nu vast de in helle loop dat ik geen admin ben, en geen admin-taken kan uitvoeren. Programmas openen als admin kan niet. Opdrachtprompt uitvoeren is een no-go, Windows + R is een no-go.
Ik krijg de volgende melding als ik iets probeer uit te voeren:

"Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord van een beheerder op om door te gaan."
Maar deze kan ik nergens invullen...

Wat nu? Google weet er niks van als ik bovenstaande melding invoer. En tutorials werken echter al niet, want ik ben geen admin...

What a terrible day to have eyes!

Beste antwoord (via AltTabKeys op 02-12-2021 18:30)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07
AltTabKeys schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:15:
IK HEB MIJN ACCOUNT TERUG!

Wat er precies aan de hand was.

Ik was bezig met het uitvogelen hoe ik ervoor zorg dat ik voortaan niet meer hoef in te loggen op de PC.
Ergens las ik dat dat kan d.m.v je rechten op de PC te wijzigen van Administrator naar Apparaateigenaar.

Echter, na een reboot was dit niet zo. Booten naar safemode om admin-account te krijgen, werkte. Echter liep het systeem vast bij het inloggen. Na nog een reboot kreeg ik dus de melding dat mijn account 'Administrator' geblokkeerd was. Na nog een poging om in safe-mode te booten en in te loggen, lukte het wel. Echter ging ik naar 6 i.p.v 4. Dus nogmaals, wel goed gedaan.

In netplwiz via W + R is het wijzigen inmiddels gelukt.

Echter zit ik nu nog steeds met de vraag. Hoe zorg ik ervoor dat ik automatisch inlog?
Eerste hit op Google https://docs.microsoft.co...n/turn-on-automatic-logon

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Backup herstellen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Heb ik helaas niet. *Zucht*. Ik zal wel weer een USB maken met setup voor windows, grrr. Achterlijk gedoe dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 15:06
Als je boot in safemode zou er een extra admin account moeten zijn (wat zichtbaar is als er geen andere normale admin account zijn), heb je daar al naar gekeken ?

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakwortel op 02-12-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
sjaakwortel schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:43:
Als je boot in safemode zou er een extra admin account moeten zijn (wat zichtbaar is als er geen andere normale admin account zijn), heb je daar al naar gekeken ?
Inloggen tot dat account lukt niet. Ik heb 1x de mogelijkheid gehad om in te loggen, maar dat aanmelden duurde erg lang. Dus besloot ik de PC opnieuw op te starten.

Ik ga het nu nogmaals proberen. Shift > Opnieuwopstarten. En dan na het keuze menu, nummero 6.

Inmiddels ben ik nu wel ingelogd met cmdprompt! Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter

Ik was bezig met het uitvogelen hoe ik ervoor zorg dat ik voortaan niet meer hoef in te loggen op de PC.
Ergens las ik dat dat kan d.m.v je rechten op de PC te wijzigen van Administrator naar Apparaateigenaar.

Echter, na een reboot was dit niet zo. Booten naar safemode om admin-account te krijgen, werkte. Echter liep het systeem vast bij het inloggen. Na nog een reboot kreeg ik dus de melding dat mijn account 'Administrator' geblokkeerd was. Na nog een poging om in safe-mode te booten en in te loggen, lukte het wel. Echter ging ik naar 6 i.p.v 4. Dus nogmaals, wel goed gedaan.

Echter zit ik nu nog steeds met de vraag. Hoe zorg ik ervoor dat ik automatisch inlog?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
AltTabKeys schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:15:

Eerste hit op Google https://docs.microsoft.co...n/turn-on-automatic-logon

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Dit gedaan, echter maakt hij dan een nieuw account aan met de exact zelfde gebruikersnaam en geeft vervolgens de melding dat het wachtwoord verkeerd is...
Ook "AutoAdminLogon" wijzigen naar 1, logt mij niet automatisch in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
AltTabKeys schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:35:
[...]

Dit gedaan, echter maakt hij dan een nieuw account aan met de exact zelfde gebruikersnaam en geeft vervolgens de melding dat het wachtwoord verkeerd is...
Ook "AutoAdminLogon" wijzigen naar 1, logt mij niet automatisch in.
vroeger konden we netplwiz gebruiken maar dat werkt niet meer volgens mij met de laatste windows 10 builds je kan het echter nog wel eens proberen.

Cloud ☁️

Pagina: 1