Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alternatief voor Homekit video deurbel, niet per se video

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien een ietwat cryptische titel, maar waar het op neerkomt is het volgende: wij hebben inmiddels ruim een jaar een Netatmo Presense camera met bewegingsdetectie en HKSV (HomeKit Secure Video), wat geweldig werkt.

We zien mensen aan komen lopen voordat er aangebeld wordt, bewegingsdetectie doet het goed, HKSV werkt ook als een tierelier en dus dachten we: er mist nog één ding: een videodeurbel.

Eigenlijk was het idee dat de videodeurbel deze camera vervangt zodat de camera de achtertuin/zijkant van de woning kan bewaken. Maar ik heb inmiddels een aantal videodeurbellen uitgeprobeerd, waarbij ze het eigenlijk allemaal net niet zijn.

Eufy:
Geen enkele Homekit integratie (wat ik van tevoren wist) en de werking is enigszins vergelijkbaar met Netatmo, maar mist een aantal essentiële zaken zoals uitbreidbare storage en/of (zelf te koppelen) cloud/netwerk storage en ook lijken bij ons de activity zones gewoon niet of niet goed te werken i.t.t. de Netatmo Presence camera waar het wel perfect werkt. Daar komt bij dat we erachter zijn gekomen dat het hebben van 2 apps: Netatmo en Eufy, of Apple Home en Eufy, zorgt voor veel dubbele meldingen.

Netatmo:
Wel Homekit integratie, maar niet volwaardige HKSV i.t.t. de Presence. Daarnaast heeft deze bel geen eigen gong, maar sluit hij aan op de mechanische gong, die we juist wilden vervangen. Voordeel is wel dat hij integreert met de Netatmo app samen met de Presence camera en je dus dubbele meldingen kan voorkomen. Het gebrek aan een digitale gong en het ontbreken van HKSV zorgt echter voor een rare halfbakken oplossing, zeker gezien de prijzen die ze ervoor vragen. Ook bleek hij niet goed waterdicht en bij het minste of geringste regen regelmatig minutenlang offline te zijn.

Ring:
Kort overwogen, maar de combinatie van abonnementsvorm voor alle opties én de op z'n minst twijfelachtige privacy maakt dit een absolute no-go.

Kortom: ik denk niet dat er nog andere serieuze alternatieven zijn die én HKSV én een digitale gong leveren zonder abonnementsvorm. Prijs is minder van belang, ik betaal liever € 300 in één keer dan € 200 met nog eens jaarlijks terugkerende kosten, ook uit principe.

Dus ik zit er aan te denken om de Netatmo Presence maar te laten hangen, maar ik dacht wel: is er eigenlijk nog een ander alternatief dat misschien wat minder 'smart' is, dus zonder video wellicht, maar wel een mooie oplossing kan zijn om sowieso de vreselijk harde irritante mechanische gong te vevangen. Ja, ik zie bij de bouwmarkt al veel deurbel+gong combi's vanaf € 15, maar zoek het liefst ook iets wat ik via een app aan of uit kan zetten. Zo zag ik van KlikAanKlikUit een deurbel+gong, is dat wat? Of mis ik nog HKSV opties buiten bovengenoemde modellen?