Toon posts:

Welke HUB voor @home netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik zit met een probleem.
We krijgen hier in ons studentenhuis @home.
Nu willen we een netwerk voor 3 pcs aanleggen,
zodat die alledrie via @home op internet kunnen.
Probleem is dat geen van de 3 pcs dag en nacht aan kan staan. We dachten dat het wel zou werken met een HUB waar we rechtstreeks de kabel-aansluiting inpluggen.
We hebben gehoord dat dit zou kunnen.
Gaat dit met elke willekeurige HUB? en zo nee,
wat voor een HUB moeten we dan hebben?
Misschien dat iemand de goedkoopste optie
uit de pricewatch van tweakers.net zou kunnen aanbevelen?
En wat voor software zullen we nodig hebben?
Ik heb de search al geprobeerd, maar geen oplossing kunnen vinden.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kunt als je meerdere ip's neemt bij @home gewoon via de hub (kan gewoon de goedkoopste zijn) internet delen.

van je modem gaat dan een kabel naar je hub en vanuit je hub naar de pc's. Je geeft dan voor elke pc de computernaam op die j van @home krijgt en dan krijg je automatisch een ip van @home. Zo kun je het beste de boel regelen denk ik

Verwijderd

Je kunt tegenwoordig van die handige pakketjes kopen. Hier zit een hub en wat netwerk accessoires in. Dit zijn volgens mij gewoon goede hubs. Bij @Home moet je dan wel alledrie de computers aanmelden. Je krijgt dan per computer een aparte naam en hiermee kun je dan internetten.

Het is dus als volgt:

kabelmodem --> hub --> computer 1
--> computer 2
--> computer 3

Let wel op!!! Je moet opletten wat voor hub je hebt. Als er een uplink poort inzit kun je gewoon een normale UTP-kabel tussen je hub en modem zetten. Is dit niet het geval moet je een crossedover kabel ertussen zetten.

Verwijderd

gaat niet werken met een gewone hub, mischien een router, iig kun je een oud pc'tje nemen en deze als Iserver laten dienen (type p75 of minder)

gebruik anders de search ff, dit onderwerp is veel besproken

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Hebben ze bij @home dan geen com21 modempies ?
bij com21 is het gewone kabel geen cross en als je in je upling een cross doet dan kan je daar weer gewoon een aparaat (byv pc) aanhangen die een gewone kabelnodig heeft
dus

uplink -> cross ->> zo in com21
ling -> str8 ->> zon in com21

volgens mij is dit bij alle kabel modems zo

correct me if i'm wrong :9

Verwijderd

Inderdaad Neverseen.

Dit werkt als je hub een uplink port heeft. Echter als je hub dit niet heeft moet je crossed over kabel in een van je poortjes stoppen. Het karakteristieke van een uplink port is namelijk dat de koppeling met de poorten waar je je computers inplugt crossed over is.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
heb het bij ons thuis zo aangesloten:
code:
1
2
3
4
5
 COM21
   |
  HUB
  /|\
 1 2 3

com21 gewoon met de kabel die de monteur naar de computer heeft gelegd (=straight kabel, de utp poort van de com21 is al crosslinked) aan de uplink van de hub koppelen, en de computers dan gewoon aan de hub leggen

het werkt met elke willekeurige hub en nic, zolang ze maar 10mbit zijn (of 10/100, maar die zal vanzelf op 10 gaan)
extra software heb je niet nodig, gewoon op elke computer je hostname (CP*****-*) invullen en dan DHCP aanzetten (=automatisch ip-nummer verkrijgen, dns uitschakelen, dhcp voor wins-omzetting gebruiken)

suc6

Maak je eigen poll

Pagina: 1