Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn erg oude, steeds ge-upgrade systeem thuis vervangen. Wil met het nieuwe graag redelijk lang goed kunnen werken en vind het prima en leuk om af en toe iets te kunnen upgraden.
Desktop is voor thuiskantoor en privé:
- Betrouwbaar & stabiel
- Veel internet gebruik, veel office toepassingen
- Meerdere toepassingen tegelijk
- Film, TV, Video streaming en afspelen
- Stil is fijn
- Bij voorkeur aansluitingen voor 3 monitoren (2 monitoren en 1 TV)
- Gaming niet nodig
Hoeft niet mooi te zijn, mag wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 650, max 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitoren zijn er.
Ik heb een oude videokaart Nvidia Geforce GTX650 (met 3 uitgangen) waarvan ik enorm twijfel ik of hem niet gewoon kan blijven gebruiken, maar misschien is dat vloeken in de kerk, met zo'n oud ding.
Ik wil graag een interne sata dvd-rewriter blijven gebruiken.
Ik hou als tweede SSD mijn sata samsung 860 EVO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderbouwing van de componenten
CPU: I11500
Leek me lekker snel en alvast ruim voldoende. Getwijfeld tussen 11400, maar gezien de commentaren in dit topic toch net graadje hoger gekozen.
Moederbord: ASUS TUF Gaming B560M-PLUS WIFI
Leek me breed inzetbaar en mogelijkheid tot uitbreiden en upgraden later. Ook ingebouwde wifi en BT staat me aan. Komt goed uit test en wederom geregeld aangeraden.
Geen videokaart:
Twijfel dus over meenemen oude videokaart (vooralsnog), of toch maar meteen iets aanschaffen wat 2 monitoren en tv kan hebben.
Soort kostenspreiding ook.
RAM:16 GB
Leek me ruim voldoende.
SSD:
Dan toch liever Samsung, goede ervaringen mee en lees te veel over opgevende corsairs, maar sta open voor goed alternatief
Kast: be quiet! Pure Base 500 Zwart
Gekozen op basis van de Desktop BBG's van afgelopen jaar. Maakt me niet echt wat uit, als er maar ruimte genoeg is en stil is fijn.
Voeding: Fractal Design ION+ 560W Platinum
Iets meer vermogen dan strict noodzakelijk denk ik. Overdrijf ik? Of wel handig voor uitbreiding?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet enorm, maar betrouwbaarheid wel belangrijk punt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat ik alles wel genoemd heb.
Ga je overklokken?
Nee, vooralsnog
Wat verwacht je van ons?
- Voldoet de samenstelling & werkt dit samen?
- Overdrijf ik met de kracht van de componenten tov wat ik er mee wil? Hou wel van stevige en uitbreid en upgrade mogelijkheden, maar moet altijd uitkijken voor overkill.
- Kan het met de boxed cooler van de Core I5
- Zie ik zaken over het hoofd?
- Enig inzicht in videokaartland zou me helpen. Ik vind de prijzen voor gaming kaarten redelijk absurd, maar kom niet goed uit alternatieven. Vandaar nog niet ingevuld.
Bedankt
Ik wil mijn erg oude, steeds ge-upgrade systeem thuis vervangen. Wil met het nieuwe graag redelijk lang goed kunnen werken en vind het prima en leuk om af en toe iets te kunnen upgraden.
Desktop is voor thuiskantoor en privé:
- Betrouwbaar & stabiel
- Veel internet gebruik, veel office toepassingen
- Meerdere toepassingen tegelijk
- Film, TV, Video streaming en afspelen
- Stil is fijn
- Bij voorkeur aansluitingen voor 3 monitoren (2 monitoren en 1 TV)
- Gaming niet nodig
Hoeft niet mooi te zijn, mag wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 650, max 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitoren zijn er.
Ik heb een oude videokaart Nvidia Geforce GTX650 (met 3 uitgangen) waarvan ik enorm twijfel ik of hem niet gewoon kan blijven gebruiken, maar misschien is dat vloeken in de kerk, met zo'n oud ding.
Ik wil graag een interne sata dvd-rewriter blijven gebruiken.
Ik hou als tweede SSD mijn sata samsung 860 EVO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11500 Boxed | € 215,- | € 215,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560M-PLUS WIFI | € 141,- | € 141,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 114,- | € 114,- |
| Totaal | € 688,70 | |||
Onderbouwing van de componenten
CPU: I11500
Leek me lekker snel en alvast ruim voldoende. Getwijfeld tussen 11400, maar gezien de commentaren in dit topic toch net graadje hoger gekozen.
Moederbord: ASUS TUF Gaming B560M-PLUS WIFI
Leek me breed inzetbaar en mogelijkheid tot uitbreiden en upgraden later. Ook ingebouwde wifi en BT staat me aan. Komt goed uit test en wederom geregeld aangeraden.
Geen videokaart:
Twijfel dus over meenemen oude videokaart (vooralsnog), of toch maar meteen iets aanschaffen wat 2 monitoren en tv kan hebben.
Soort kostenspreiding ook.
RAM:16 GB
Leek me ruim voldoende.
SSD:
Dan toch liever Samsung, goede ervaringen mee en lees te veel over opgevende corsairs, maar sta open voor goed alternatief
Kast: be quiet! Pure Base 500 Zwart
Gekozen op basis van de Desktop BBG's van afgelopen jaar. Maakt me niet echt wat uit, als er maar ruimte genoeg is en stil is fijn.
Voeding: Fractal Design ION+ 560W Platinum
Iets meer vermogen dan strict noodzakelijk denk ik. Overdrijf ik? Of wel handig voor uitbreiding?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet enorm, maar betrouwbaarheid wel belangrijk punt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat ik alles wel genoemd heb.
Ga je overklokken?
Nee, vooralsnog
Wat verwacht je van ons?
- Voldoet de samenstelling & werkt dit samen?
- Overdrijf ik met de kracht van de componenten tov wat ik er mee wil? Hou wel van stevige en uitbreid en upgrade mogelijkheden, maar moet altijd uitkijken voor overkill.
- Kan het met de boxed cooler van de Core I5
- Zie ik zaken over het hoofd?
- Enig inzicht in videokaartland zou me helpen. Ik vind de prijzen voor gaming kaarten redelijk absurd, maar kom niet goed uit alternatieven. Vandaar nog niet ingevuld.
Bedankt