relatieve waarde van GPU's op vraag en aanbod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-09 18:14
Net als vele anderen volg ik met de nodige teleurstelling de huidige GPU markt. Een tijdje terug heb ik een nieuwe PC gebouwd en helaas kon ik daar binnen mijn budget geen goede videokaart voor vinden. Gelukkig kon ik wel een tweedehands 1070ti a 350 euro vinden. Uiteraard zou ik graag upgraden, maar dat lijkt er voorlopig niet in te zitten.

Tot zover de inleiding, nu de vraag discussie: Ik heb het idee dat tweedehands prijzen de afgelopen maand weer iets gestegen zijn, in elk geval gebaseerd op de prijzen in V&A en op marktplaats. Wat me ook opvalt is dat men voor een RX 580 evenveel vraagt als voor een 1070. Volgens mij is die laatste kaart toch echt beter, of mis ik iets. Sowieso heb ik het idee dat AMD-kaarten 'te duur' zijn. Wat mis ik hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• applelov3r
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06-2022
Je hebt mining performance en game performance. Mining performance bepaald voor 95% de prijzen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-09 18:14
Daar heb je een punt, wat dat betreft schelen ze inderdaad niet zoveel (https://www.tomshardware....us-benchmarked-and-ranked).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 08:34
Als je verkoopt is het ook wel een voordeel, zo heb ik een GTX 1660 super verkocht voor 400 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
Het is een beetje zoals de huizenmarkt. Duur verkopen en duur kopen. En als je nog niks hebt…. You are f*cked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
CarJunkyXL schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:42:
Het is een beetje zoals de huizenmarkt. Duur verkopen en duur kopen. En als je nog niks hebt…. You are f*cked.
Alleen zijn er nog geen videokaart corporaties met sociale huur videokaarten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
Djarune schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:37:
[...]

Alleen zijn er nog geen videokaart corporaties met sociale huur videokaarten…
iGPU ;)
Pagina: 1