KPN + TV + tp-linknetwerk: wel wifi, geen tv of andersom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:38

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Gisteren KPN-monteur over de vloer gehad om mijn overstap van ziggo naar KPN glasvezel te regelen.

Ik heb nu televisie en een 1 Gbps glasvezel internetverbinding van KPN. Althans, als ik alles bedraad heb aangesloten.

Mijn wifi via verschillende accesspoints van tp-link werkt dan echter niet als ik het kastje voor mijn tv op het netwerk aansluit. Haal ik het kastje van het netwerk af, dan werkt de wifi wel.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat alles wel netjes en in vrede naast elkaar kan blijven werken?

Mijn netwerktopografie ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZl255c8XCCBuenOdqIj26o9RVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w3USZxDTxw33q2Thp1jIMTYS.png?f=fotoalbum_large

Ik lees op het KPN-forum dat het wellicht te maken kan hebben met IGMP Snooping. Die zou ik aan moeten zetten voor dat tv-kastje van KPN. Dat heb ik gedaan voor die poort op de switch (met fast release aan), maar ook dat geeft geen goed resultaat. Dan blijft de wifi wel werken, maar ik krijg geen tv-signaal.

Natuurlijk kan ik een apart subnetwerk aanmaken voor het KPN-kastje. Misschien dat het dan wel werkt, maar het probleem is dan dat ik voor de televisie, de playstation en de mediaplayer in de problemen kom. Die kunnen niet meer bij de andere apparaten op het netwerk. Ook kan ik dan niet meer casten naar de TV via wifi en zou ik dáár weer een chromecast of zo voor moeten aanschaffen.

Wat voor andere opties heb ik?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:41
IGMP snooping moet ook voor de andere componenten naar de KPN tv box geactiveerd zijn, dus de Netgear-switch, de TP-link T1500 switch.

je kunt ook eea testen door om de beurt componenten direct aan te sluiten, bij de kabel van de UTP-walloutlet meteen naar de router, of de tv/kpntv box meteen naar de walloutlet