USB-C laptop aansluiten op LG scherm met DP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:00
Hoi medetweakers,

Ik heb een tijdje terug een laptop aangeschaft (Lenovo Legion 7) deze heeft een aantal USB-C poorten waarvan er ook een paar ALT-DP ondersteunen. Nu heb ik van de week ook een nieuw schermpje aangeschaft (38" LG Ultragear).

Hoe kan ik deze het beste aansluiten? Kan dit met een USB-C naar DP kabel. Want dat is mij momenteel niet heel duidelijk en ben door de bomen het bos een beetje kwijt. En werkt gsync dan nog eventueel?

Heb deze kabel eventueel gevonden.

[ Voor 14% gewijzigd door E-razor1984 op 02-12-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 09:32
Volgens mij werkt dat t beste als je laptop thunderbolt heeft. Mijn laptop zit met USB c gekoppeld aan het beeldscherm. Het beeldscherm functioneert als hub voor toetsenbord en muis en als power source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:20

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

StecaGrid schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:44:
Volgens mij werkt dat t beste als je laptop thunderbolt heeft. Mijn laptop zit met USB c gekoppeld aan het beeldscherm. Het beeldscherm functioneert als hub voor toetsenbord en muis en als power source
Dat had ook mijn suggestie geweest (zo heb ik mijn werklaptop op mijn LG 27" aangesloten) maar de monitor van TS support dat blijkbaar niet.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:00
FooLsKi schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:47:
[...]

Dat had ook mijn suggestie geweest (zo heb ik mijn werklaptop op mijn LG 27" aangesloten) maar de monitor van TS support dat blijkbaar niet.
Momenteel zit mijn laptop aangesloten via een Dell USB-C docking en dan met DP naar mijn scherm. Dit werkt wel, en Windows herkent ook dat het scherm naar 144 hz kan, Als ik dit doe blijft mijn scherm echter donker, die Dell docking slikt maximaal 60 hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43
StecaGrid schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:44:
Leuk verhaal maar er zijn maar enkele schermen die dat ondersteunen, er staan er 24 in de Pricewatch.

Bovendien kun je hetzelfde prima doen (als het scherm dat ondersteunt natuurlijk) via USB-C met Alternate mode. Daar heb je geen duur Thunderbolt-scherm voor nodig. Het aantal schermen dat Powerdelivery heeft is een 10-voud van de schermen met Thunderbolt.

@E-razor1984 de gevonden kabel is prima.

Dat je huidige dock maximaal 60Hz trekt komt waarschijnlijk óf door een oude versie van de Displayport op de dock óf door het niet gebruik maken van Alternate mode, maar van Displaylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
White Feather schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:38:
[...]

Leuk verhaal maar er zijn maar enkele schermen die dat ondersteunen, er staan er 24 in de Pricewatch.

Bovendien kun je hetzelfde prima doen (als het scherm dat ondersteunt natuurlijk) via USB-C met Alternate mode. Daar heb je geen duur Thunderbolt-scherm voor nodig. Het aantal schermen dat Powerdelivery heeft is een 10-voud van de schermen met Thunderbolt.

@E-razor1984 de gevonden kabel is prima.

Dat je huidige dock maximaal 60Hz trekt komt waarschijnlijk óf door een oude versie van de Displayport op de dock óf door het niet gebruik maken van Alternate mode, maar van Displaylink.
Tja, ik zeg dat je laptop Thunderbolt hebben en je scherm niet per se.
ik maak gebruik van dit scherm: pricewatch: Lenovo ThinkVision P24h-20 (61F4GAT1EU) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
StecaGrid schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:30:
[...]

Tja, ik zeg dat je laptop Thunderbolt hebben en je scherm niet per se.
ik maak gebruik van dit scherm: pricewatch: Lenovo ThinkVision P24h-20 (61F4GAT1EU) Zwart
Ok, dat is waar, dat had ik niet gezien.

Maar iedere laptop met Thunderbolt óf USB-C met Alternate mode en Powerdelivery werkt in dit geval en op precies hetzelfde wijze.

Thunderbolt is alleen een garantie dat de poort ook Displaypoort kan doorsturen en Powerdelivery heeft.
Maar dat kan iedere USB-c-poort met Alternate mode en Powerdelivery ook.

In dit geval ondersteunt de laptop dus USB-C met Alternate mode (en de monitor geen powerdelivery), dus heeft Thunderbolt 0,0 meerwaarde.

[ Voor 33% gewijzigd door White Feather op 02-12-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Ah, weer wat geleerd. Heb ik voor niks gezocht naar een specifieke laptop met thunderbolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
StecaGrid schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:13:
Ah, weer wat geleerd. Heb ik voor niks gezocht naar een specifieke laptop met thunderbolt
Dan heb je nu weer het voordeel dat je veel meer Thunderbolt-docks hebt met meerdere hoge-resolutie-aansluitingen dan via Alternate mode. 😀

Ze zijn echter wel prijzig.
Pagina: 1