Envoy-S Metered IQ7's en fouten configuratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Omdat ik zag dat 'Meters' niet werkte in het Envoy portal (lokaal) wilde ik contact opnemen met de installateur. Die blijkt dus failliet. Ik had al heeel veel problemen met ze, dus het verbaast me niet.

In het installateursscherm van de Envoy heb ik op meters geklikt en deze proberen te activeren.
Maar nu blijft de Productie 0 W. Kan ik meters resetten o.i.d.? Voorheen werkte het wel.

Ik heb op Enlighten een installateurs account aangemaakt om in ieder geval te kijken wat er mis is. (De oude failliete installateur heb ik er uit gegooid.)

De volgende fout zie ik daar staan:
Actueel
[Fout]
Envoy 1220300xxxxx Wisselstroom afsluiten actief do 02 december 2021 11:50 CET
Actueel
[Ter informatie]
Envoy 1220300xxxxx Fasedetectie apparaat is mislukt do 02 december 2021 11:10 CET
Actueel
[Fout]
Envoy 1220300xxxxx Wisselstroom afsluiten actief do 02 december 2021 10:50 CET

Omdat er ook geen netwerkprofiel was geselecteerd heb ik die meteen ook toegevoegd. namelijk deze: "EN50549-1:2019RFG E02 Netherland"
Elders op dit forum las ik dat die het beste werkt. Echter ergens anders stond dat ik beter: "EN50438:2013Netherlands" had kunnen nemen. Ik zie niet hoe ik die laatste kan toevoegen. Er zitten nu 2 profielen in het menu: die 1e en AU..... Hoe kan ik een profiel toevoegen?

Kan iemand helpen om me deze problemen op te laten lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 19:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Was je installateur aangesloten bij het SGZE? dan kan je hun contacten en dan zoeken ze een vervangende installateur voor je die je komt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Waarschijnlijk niet. Kan ik ook niet meer terugvinden. Ze zijn offline.
Hoe kan ik het grid profiel veranderen?

Edit: Net gebeld met Enphase. Super service daar!
Zij hebben het profiel vervangen door de EN50438:2013Netherlands.
Nu lijken de panelen weer naar productie te springen. Even afwachten hoe het verder gaat.

Ze heeft Meters uitgeschakeld, omdat die een probleem leken te geven. Misschien toch niet goed aangesloten door de installateur?

edit: Ik heb 3 spoelen direct na de hoofdschakelaar (of net er voor??). Die meten dus het totaal van verbruik en productie samen, maar ik heb geen productie spoel. Kan dat zo in de Envoy?

[ Voor 77% gewijzigd door ahbart op 02-12-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

ahbart schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:33:
Zij hebben het profiel vervangen door de EN50438:2013Netherlands.
Hebben ze erbij verteld waarom ze dat profiel prefereren? Heeft dat met jouw panelen te maken, of met de wijze waarop ze in je meterkast aangesloten zitten, of met welk Envoy model/versie je hebt?

Wij hebben sinds kort 57 enphase omvormers liggen, maar nog geen login voor enlighten van de installateur (vreemd genoeg).
Ik zie velen van jullie dakplaatjes posten van de arrays die jullie hebben liggen. Ik neem even aan dat ik die kan aanmaken zodra ik van de installateur een enlighten app login te pakken heb? Maar mag ik vragen hoe jullie dan weten welke micro-converter tot welk paneel toebehoort, als je ze zelf niet geplaatst hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9A-Bb7A3piAbQS6lRPUhRlFdkG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/21sVqDCgHJUlEdjGh4rN7NFp.png?f=fotoalbum_large

Wat me overigens meteen opvalt en ietwat verbaast is het verschil met de panelen die ik eerder heb zien werken (in Tenerife, of all places), die zelfs met maanlicht nog wel eens wat produceerden. Deze Sunpower Maxeon 5 dingen lijken een hoge threshold te hebben, waarbij ze pas aan gaan en vinden dat ze iets mogen gaan leveren als er al flink wat lux aanwezig is. Ik zou zeggen: Jammer. Zonde. Maar wellicht heeft dat dus met dat netwerkprofiel of de firmware te maken. Wel een beetje een black box, die Envoy/Enlighten toestand. Mag wel wat transparanter allemaal, voor de mensen waar ze in de meterkast staan!

[ Voor 19% gewijzigd door jubeth op 14-12-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Volgens mij meldt de installateur de complete installatie aan bij Enlighten en maakt hij ook meteen de plattegrond van de panelen.
Tijdens het plaatsen plakken ze meestal een stikker met het serienummer op een stuk karton waar de panelen (micro-omvormers) op getekend zijn. Dit zetten ze dan in het systeem.
Zo weten ze waar de panelen liggen. Mocht er 1 defekt zijn hoeven ze niet eerst 56 keer de verkeerde te demonteren.