intern IP range veranderen van een fritzbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:55
Hallo

Vraagje.

Ik staop over van de Experiabox naar de Fritzbox.

Draait fijn, echter 1 vraag;
Mijn Experia zat in range 192.168.2.xxx
Mijn Fritz zit in 192.168.178.xxx

Nu is veel van mijn hardware thuis aangesloten vioa een fixed IP. Dus allemaal in de 192.168.2.xxx range

Kan ik mijn fritzbox veranderen naar die range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja dat kan. Je moet wel even 'geavanceerde weergave' aanzetten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dank. geavvanceerd Gevonden.

Nu op zoek naar de wijziging zelf. Word beetje overvallen door alle mogelijkheden, dus is wat lastig zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42

lier

MikroTik nerd

Is er een noodzaak voor vast IP adressen? Of zou het ook met DHCP reservations kunnen? Want dan heb je alles op een centrale plek in de hand.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
lier schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:51:
Is er een noodzaak voor vast IP adressen? Of zou het ook met DHCP reservations kunnen? Want dan heb je alles op een centrale plek in de hand.
Ik heb idd de frtitz aangeschaft omdat ik nog een V10 modem had van experia. Echter moet ik door mijn smart home een zooi fixed ip adressen hebben. Dus die staan zo ingesteld. Is meer werk om die allemaal om te gooien, dan in mijn modem iets naar een andere range te zetten.

Maar kan het niet zo snel vinden

edit ; en hebbez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan je gelijk blijvende IP adressen dus op 2 manieren instellen op het device wat jij hebt maar ook in de DHCP server. Het laatste heeft als voordeel dat het meteen geadministreerd wordt geen dubbele IP adressen en ze bekend zijn in het locale domein eventueel met hun DNS naam.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Frogmen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:57:
Je kan je gelijk blijvende IP adressen dus op 2 manieren instellen op het device wat jij hebt maar ook in de DHCP server. Het laatste heeft als voordeel dat het meteen geadministreerd wordt geen dubbele IP adressen en ze bekend zijn in het locale domein eventueel met hun DNS naam.
Veel IP adressen zijn niet instelbaar op mijn devices. Lampen bijv. Dus daarom dat ik het via de DHCP server doe. En dan doe ik daar maar alles. Elk apparaat in mijn netwerk maakt nu ik een Fritz heb het maar eenmalig aan en dan leg ik het vast in mijn Fritz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

maartend schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:52:
[...]Echter moet ik door mijn smart home een zooi fixed ip adressen hebben. Dus die staan zo ingesteld. Is meer werk om die allemaal om te gooien, dan in mijn modem iets naar een andere range te zetten...
Op zich heb je gelijk, het is meer werk om al je devices een ander ip-adres te geven. Het voordeel is dan weer dat je het nu goed kunt doen: al je devices als dhcp client configureren en op je fritz regelen dat ze een voorspelbaar ip-adres krijgen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mocht je de weg in willen slaan welke hierboven gesuggereerd wordt, vergeet dan niet om een back-up te maken van de Fritz!Box configuratie.
Anders moet je de reserveringen opnieuw maken bij een factory reset.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Pagina: 1