Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-06 13:03
Ik heb een probleem, elke keer als ik een mail verstuur buiten mijn bedrijf dan verandert de font van mn handtekening naar Times New Roman wat er zeer onproffesioneel uit ziet en, echt gewoon lelijk is ik had daarom de vraag of iemand een fix voor dit probleem heeft?
(btw het gebeurt in outlook app outlook web en in windows mail.)

Alvast bedankt.

:)
(BTW interpuncitie is niet mn sterkste punt.)
...
edit: de persoon om wie het gaat gebruikt tegenwoordig windows mail en het liefst he ik een fix voor windows mail nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door erikbrlk op 02-12-2021 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Welk font heb je nu ingesteld?
Kun je een paar screenshots delen van je handtekening, of evt. het probleem nabootsen zonder persoonsgegevens en daar een screenshot van maken in zowel de instellingen als het aanmaken van een mailtje als het ontvangen mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
Oon schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
Welk font heb je nu ingesteld?
Kun je een paar screenshots delen van je handtekening, of evt. het probleem nabootsen zonder persoonsgegevens en daar een screenshot van maken in zowel de instellingen als het aanmaken van een mailtje als het ontvangen mailtje?
ik gebruik calibri en ik zal zo screenshots sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
Ik heb alle gegevens doorstreept voor de privacy maar je kunt wel nog zien wat het probleem is

[ Voor 70% gewijzigd door erikbrlk op 07-12-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:37
Is het niet zo dat handtekeningen niet in de cloud worden opgeslagen en dat je dit per device moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
nielsn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:38:
Is het niet zo dat handtekeningen niet in de cloud worden opgeslagen en dat je dit per device moet instellen?
klopt maar dit is ook door mij gedaan en dat is gewoon goed zonder probleem gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:38

g0tanks

Moderator CSA
Als ik Google op "outlook signature changes to times new roman" vind ik de volgende oplossing als eerste zoekresultaat: https://support.exclaimer...been-recieved-in-Outlook-
To resolve this issue: Add "double quotation marks" around the first font in the stack to override the marks added by Outlook, and force the font to remain as a Sans-Serif.
Afbeeldingslocatie: https://support.exclaimer.com/hc/article_attachments/360032128912/image_001.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
g0tanks schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:50:
Als ik Google op "outlook signature changes to times new roman" vind ik de volgende oplossing als eerste zoekresultaat: https://support.exclaimer...been-recieved-in-Outlook-

[...]

[Afbeelding]
heeft u ook iets kunnen vinden over windows mail? want dat gebruikt die persoon voortaan standaart en daar zou ik de oplossing voor willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:38

g0tanks

Moderator CSA
erikbrlk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:55:
[...]

heeft u ook iets kunnen vinden over windows mail? want dat gebruikt die persoon voortaan standaart en daar zou ik de oplossing voor willen
Heb je al geprobeerd te zoeken met dezelfde termen maar dan voor Windows Mail? Of gekeken of je binnen dat programma iets soortgelijks kan instellen? Een beetje eigen inzet wordt wel gewaardeerd.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
g0tanks schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:57:
[...]

Heb je al geprobeerd te zoeken met dezelfde termen maar dan voor Windows Mail? Of gekeken of je binnen dat programma iets soortgelijks kan instellen? Een beetje eigen inzet wordt wel gewaardeerd.
heb beetje gekeken maar niet echt iets soort gelijks gevonden zal wel ff langer kijken en reagee nog een keer als ik het vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbrlk
g0tanks schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:57:
[...]

heb er niks op kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

erikbrlk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:32:
[...]

heb er niks op kunnen vinden
Het zou heel goed kunnen dat het probleem zich niet bij de afzender bevindt, maar bij de ontvanger.
Basically staat het iedere mail client vrij om z'n eigen font-interpretaties te hanteren. Of de ene mail client dat beter doet dan de andere, is voornamelijk een kwestie van persoonlijke smaak.

Verder zou het ook kunnen dat er op jouw mail server een scriptje draait, wat de handtekeningen in overeenstemming brengt met de bedrijfspolicy en daarvoor o.m. het font aanpast.

Kortom: we hebben meer informatie nodig. Waar doet het probleem zich voor? Bij interne ontvangers, bij sommige externe ontvangers of bij alle externe ontvangers. En wat is het backend van de mail. Is dat een mail server die bij jullie staat? Of is het de mail server van jullie internet provider? Of is het een cloud oplossing?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nielsn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:38:
Is niet meer zo: https://insider.office.co...r-signatures-in-the-cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Heeft het niet te maken met de opmaak? Html / Tekst met opmaak / Tekst zonder opmaak.

Spec's PC

Pagina: 1