Radio op JBL extreme: Fm receiver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmill
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09 14:25
Sinds enige tijd hebben wij een JBL extreme om zo nu en dan muziek op af te spelen in huis. Nu gebruik ik hier vaak mijn telefoon voor en dit werkt prima.

Nu wilde ik kijken of er mogelijk een "fm receiver" met aux uitgang bestaat om zo radio direct op de jbl af te spelen, maar die krijg ik op een of andere manier niet gevonden.

Voldoende fm radios met aux ingangen maar geen met uitgangen.

Is het dan "gewoon" een kwestie van een radio kopen en een losse aux-aux kabel? Of nog andere goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik zou niet meer zoeken naar een FM receiver, maar naar DAB+. FM gaat er in de nabije toekomst mee stoppen namelijk. Hier op de werkvloer hebben we een DAB-receiver aangeschaft, speciaal bedoelt om de FM-radio in een auto te vervangen.
zoiets dus: https://www.kabel-mania.n...ing.html?fee=1&fep=837239

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:56
bartmill schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:42:
Sinds enige tijd hebben wij een JBL extreme om zo nu en dan muziek op af te spelen in huis. Nu gebruik ik hier vaak mijn telefoon voor en dit werkt prima.

Nu wilde ik kijken of er mogelijk een "fm receiver" met aux uitgang bestaat om zo radio direct op de jbl af te spelen, maar die krijg ik op een of andere manier niet gevonden.

Voldoende fm radios met aux ingangen maar geen met uitgangen.

Is het dan "gewoon" een kwestie van een radio kopen en een losse aux-aux kabel? Of nog andere goede ideeën?
FM radio verdwijnt, dus zou eerder focussen op DAB+ ( of gewoon met je telefoon )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Je kunt een app installeren om je radiostations te streamen naar de JBL. Bijv. Nederland.fm o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmill
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09 14:25
Dank voor alle berichten, maar intussen doe ik het via bluetooth
Kryziek schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:46:
Je kunt een app installeren om je radiostations te streamen naar de JBL. Bijv. Nederland.fm o.i.d.
N.a.v. dit bericht ging ik dit eens zoeken en het is idd mogelijk om via bluetooth geluid van één app te sturen en overige geluiden op je telefoon te houden. Dit heet "afzonderlijk app-geluid" op android. Erg handig, dank!