Software update macOS Montery voor iMac nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhjan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-05 10:14
Er staat een software update voor mijn iMac klaar: Montery. Het gaat hier over 12,13GB, wat ik vel vind (mijn schijf is 250GB) Is het echt nodig dat ik dat installeer?
...

Mijn iMac is macOSBigSur 11.6.1
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via verhjan op 06-12-2021 08:53)

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Monterey is een 'heel nieuw' MacOS. Je hóeft het niet te doen, maar ik zou updaten.

Zoals Catch22 al zegt, het vervangt je huidige installatie van MacOS, makkelijk gezegd. Qua ruimte valt het dus mee.

Je krijgt er een veel veiligere en meer up-to-date omgeving voor terug. Niet iedereen is het daarmee eens, ook in Monterey zitten een paar bugs, maar die worden er wel uitgestreken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Is het nodig? Nee.

Als je hem installeert dan maakt hij wel weer ruimte vrij van je oude OS. Ik zou lekker updaten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Monterey is een 'heel nieuw' MacOS. Je hóeft het niet te doen, maar ik zou updaten.

Zoals Catch22 al zegt, het vervangt je huidige installatie van MacOS, makkelijk gezegd. Qua ruimte valt het dus mee.

Je krijgt er een veel veiligere en meer up-to-date omgeving voor terug. Niet iedereen is het daarmee eens, ook in Monterey zitten een paar bugs, maar die worden er wel uitgestreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:09
Het voorkomt ook dat je op den duur met software zit die niet wil installeren omdat je macOS versie te oud is. Dat zal op de korte termijn overigens wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

verhjan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:15:
Er staat een software update voor mijn iMac klaar: Montery. Het gaat hier over 12,13GB, wat ik vel vind (mijn schijf is 250GB) Is het echt nodig dat ik dat installeer?
...

Mijn iMac is macOSBigSur 11.6.1
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wat meer moeite doen mag wel en zo moet je het helemaal niet bekijken.

Het is een nieuwe versie van het besturingssysteem met nieuwe functies.

Maak een backup van je bestanden zou ik zeggen en als opslag echt schaars is ga dan voor een schone installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 02-12-2021 10:44 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:45
FF wachten tot Monterey 12.1 uit is. Zitten nog wat serieuze bugs in huidige versie zoals bv memory leaks en een erg trage spotlight om er maar 2 te noemen.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhjan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-05 10:14
Bedankt voor de reacties iedereen!
Pagina: 1