Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtraL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-04 16:06
Ik zoek een?
65 inch 4K TV voor mijn ouders in de woonkamer.

Wat is je budget?
1000 euro, het liefst onder de 900 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie, Netflix, Videoland etc. Wellicht een keer de PS4 of Nintendo Switch aansluiten, maar het gaat voornamelijk om TV, films en series.

Wat heb je zelf al gevonden?
- pricewatch: Samsung QLED QE65Q65T Zwart

- pricewatch: Philips 65PUS7906 Zwart

Voornamelijk de bovenste twee. Mijn ouders leunen richting de Samsung (goede ervaringen vrienden/collega's etc).
Mij leek de Philips een betere keus omdat ik Ambilight erg mooi vind. Verder geen idee of er andere grote verschillen zijn, zoals in beeldkwaliteit, functies en dergelijken.

Welke vragen heb je hier nog over?

Mijn kennis over TV's is vrij gelimiteerd. We hebben al een jaar of 10 dezelfde 48 inch televisie zonder smartfunctionaliteit e.d.
Ik verwacht dat deze TV ook wel een jaar of 10 mee zal gaan. Hopelijk kunnen jullie mij de goede richting in helpen!

[ Voor 9% gewijzigd door xtraL op 01-12-2021 23:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat je wilt is dat HDR fatsoenlijk weergegeven kan worden, zeker met oog op de toekomst. Ook omdat streamingsdiensten zoals Netflix het geforceerd tonen. Als de hardware dan niet toereikend is krijg je te maken met fletse kleuren of een te donker beeld e.d. Dat zal bij beide opties het geval zijn. Voor SDR zijn ze prima (net als alle andere opties) en is het verschil enkel lcd-type: Samsung is VA en Philips IPS. Tegenwoordig maakt HDR prestatie het grootse prijsverschil. Enkel het HDR label dragen is niet genoeg.

Met het budget is een redelijk capable HDR tv te doen en de meerprijs waard. Naast het contrast wordt de bewegingsscherpte, beeldverwerking en game-ervaring ook beter. Ik zou kijk naar de Q80A, bijv dit Benelux model.