Toon posts:

PHP 4.06 op win2k prof?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn php pages en code thuis uit testen. Daarvoor heb ik geprobeerd om php 4.06 (de win32 installer) te installeren op win2k pro. Dit lukt niet, als ik kies voor ISS 3.0 or higher zegt ie dat ie bepaalde bestanden niet kan vinden. Ik heb dus bij mij weten geen webserver geinstalleerd. Kan iemand mij uitleggen hoe ik php 4.06 geinstalleerd krijg en dan aub niet in de termen van pleur ff wat dll's in je php.ini

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik PHP 4.0 geinstalleerd krijg en hoe ik kan controleren of mijn PHP code ook werkt?

Apache krijg ik niet geinstalleerd, dus graag een andere optie en duidelijke uitleg

Verwijderd

Apache lijkt me een goede keus (m'n hostingprovider draait het ook) maar hoe installeer ik dat op m'n eigen machine?

Een medetweaker The Source genaamd had dit probleem ook en heeft een gemakkelijke installatieprocedure samengesteld die je samen met de nodige uitleg kan vinden op de volgende URL:
http://www.klopt.nl/phpdev/
Uit de WHS FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik ga aan de slag

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=11] naar [forum=24] :)

Verwijderd

Topicstarter
vandaar dat ik het in de FAQ al niet kon vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees eerst heel die manual van php zelf eens door, wel een hoop info, maar het wordt al wel een stuk duidelijker nu. Ik hoop binnekort een kleine php site online te zetten, als het zover is dan horen jullie het wel. Of mag dit niet? een url naar je eigen site plaatsen?

Verwijderd

Moet je het een beetje subtiel doen, louter voor tests enzo (wel erbij vermelden, spam of sitechecks zijn niet toegestaan ;))
Misschien dat P&W-ers af en toe willen helpen met testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Prima, zal ik doen!
Pagina: 1