Flitsmeister introduceert TWO-accessoire

Pagina: 1
Acties:
  • 3.498 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 11:20
Betreffende nieuws: Flitsmeister introduceert TWO-accessoire

@Kevinkrikhaar Waarom besteed Tweakers aandacht aan een product dat als primaire doel heeft gebruikers te helpen een verkeersovertreding te begaan en daarbij een boete te ontlopen? Immers, als je je aan de geldende maximum snelheid houdt, heb je deze tool niet nodig. Hij is primair gemaakt zodat bestuurders harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden zonder hiervoor een bekeuring te krijgen. Ik begrijp dan niet waarom Tweakers dit product bespreekt.

Ik wil daarom dan ervoor pleiten dat Flitsmeister (en eventueel vergelijkbare producten) niet meer besproken worden op Tweakers. Net zo goed je ook niet mag praten op Tweakers over websites waar illegale content te downloaden is.

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 01-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Flitsmeister waarschuwt ook bij naderende ambulances, wegwerkzaamheden, files, stilstaande voertuigen, obstakels op de weg spookrijders 😱 enzovoort. Al met al maakt het het verkeer veiliger door voortijdig te waarschuwen voor onveilige situaties in plaats van onveiliger.

En ondanks dat de camera’s worden gewaarschuwd, blijft er nog steeds een redelijke pakkans als je te hard rijdt en de echte scheurders kunnen altijd gewoon staande worden gehouden. Het gaat om de verkeersveiligheid en dat wordt er met Flitsmeister eerder beter dan minder van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Behoorlijk overdreven als je het mij vraagt. Daarnaast is het nog altijd legaal om ze te melden (zie ook de radio, alhoewel die voornamelijk weer flitsmeister als bron gebruiken :+ ).
Daarnaast heeft Flitsmeister zoals hierboven genoemd veel meer toepassingen dan alleen flitsers melden....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
@aljooge @Backpacker Laten we nou niet doen alsof we romiger zijn dan de paus. Flitsmeister is natuurlijk primair bedoeld om snelheidscontroles te detecteren en daarop te anticiperen. Immers, als je je aan de snelheid houdt, hoef je ook niet te weten waar die controles zijn :+

Dat is op een later moment features aan toegevoegd hebben is leuk, maar dat verandert de zaak niet. Een website met illegale downloads kan ook wel een donatie button hebben voor een goed doel, maar dat verandert de zaak niet.

Immers, als het echt te doen is om de verkeersveiligheid en niet het ontwijken van boetes, waarom zitten die meldingen van snelheidscontroles er dan nog in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
segil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:34:
@aljooge @Backpacker Laten we nou niet doen alsof we romiger zijn dan de paus. Flitsmeister is natuurlijk primair bedoeld om snelheidscontroles te detecteren en daarop te anticiperen. Immers, als je je aan de snelheid houdt, hoef je ook niet te weten waar die controles zijn :+

Dat is op een later moment features aan toegevoegd hebben is leuk, maar dat verandert de zaak niet. Een website met illegale downloads kan ook wel een donatie button hebben voor een goed doel, maar dat verandert de zaak niet.

Immers, als het echt te doen is om de verkeersveiligheid en niet het ontwijken van boetes, waarom zitten die meldingen van snelheidscontroles er dan nog in?
Bijna iedereen rijd wel is te hard. Heb liever dat de mensen op tijd gemeld krijgen dat er een flitser is. Dan dat mensen een flitspaal zien vol in de ankers gaan.

Daarnaast is het niet illegaal of verboden ( in Nederland). Het detecteert niet de flitspaal, maar is op basis van meldingen die gedaan zijn door mensen.

Downloads daarin tegen wel als het van een illegale bron komt en is dus een slecht voorbeeld.

Moreel is het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Legale app van de site weren omdat het misbruikt zou kunnen worden.. Nou dan kunnen we wel een hele grote blacklist gaan maken van apps die we niet meer zouden mogen bespreken hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 16:02
corporalnl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:41:
[...]

Iedereen rijd wel is te hard. Heb liever dat de mensen op tijd gemeld krijgen dat er een flitser is. Dan dat mensen een flitspaal zien vol in de ankers gaan.

Daarnaast is het niet illegaal of verboden ( in Nederland). Het detecteert niet de flitspaal, maar is op basis van meldingen die gedaan zijn door mensen.

Downloads daarin tegen wel als het van een illegale bron komt en is dus een slecht voorbeeld.

Moreel is het natuurlijk een ander verhaal.
Euhm, wat?

Speak for yourself. Ik rijd nooit te hard. Ik hoef dan ook niet te weten waar een flitser is of vol in de ankers te gaan bij het zien van een flitspaal.

Houd je gewoon aan de regels. Zo simpel is het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

Gebruik Flitsmeister als navigatie, daarnaast is het bijzonder prettig dat er op tijd gewaarschuwd wordt voor files, afremmend verkeer, en zeker ook een ambulance met haast krijg ik sneller op mijn navigatie dan ik zelf voor kan kijken. Die waarschuwing voor snelheidscontrole is voor mij bijzaak, ik rij zelden te hard maar vind het prettig dat Flitsmeister echt volledig realtime de laatste verkeersinformatie geeft. Begin dit jaar een keer stil gestaan op de vluchtstrook om een andere auto te waarschuwen voor een lekke brandstoftank, toen ik terug in de auto zat na krap 2 minuten was de stilstaande auto al gemeld bij Flitsmeister. Dus Flitsmeister is voor mij geen illegale app maar een toevoeging aan verkeersveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Munki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:36:
[...]

Euhm, wat?

Speak for yourself. Ik rijd nooit te hard. Ik hoef dan ook niet te weten waar een flitser is of vol in de ankers te gaan bij het zien van een flitspaal.

Als iedereen dat zou doen met alles dan hadden we geen politie en flitspalen nodig...

Punt van deze discussie is de app legaal of illegaal. En hij is niet illegaal dus Tweakers kan hier gewoon nieuws over plaatsen.
De overheid moet dan maar een verbod opleggen, maar dan moeten ze ook de radio stations en alle andere apps en site verbieden het te doen.

Daarnaast geeft de overheid zelf aan waar er traject controle is, en waar alle vaste flitspalen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je weet dat Flitsmeister gewoon legaal is?

Je bent dus bij het verkeerde loket, misschien even een mail naar GL of PvdD om te kijken of dit soort apps illegaal gemaakt kunnen worden.

Uiteindelijk gaat het om een hele set zoals, Flitsmeister, Waze, Google Maps, Apple Maps, allemaal navigatiesystemen met flitspalen en trajectcontroles.

Dus die ook allemaal verbieden op Tweakers?

https://www.iphoned.nl/apps/apple-maps-flitsers/?amp

https://www.icreatemagazi...eid-google-maps-flitsers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
corporalnl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:48:
[...]

Als iedereen dat zou doen met alles dan hadden we geen politie en flitspalen nodig...

Punt van deze discussie is de app legaal of illegaal. En hij is niet illegaal dus Tweakers kan hier gewoon nieuws over plaatsen.
De overheid moet dan maar een verbod opleggen, maar dan moeten ze ook de radio stations en alle andere apps en site verbieden het te doen.

Daarnaast geeft de overheid zelf aan waar er traject controle is, en waar alle vaste flitspalen staan.
Uh, nee... mijn discussie is dat Tweakers een app promoot die in de basis een verkeersovertreding faciliteert. En imho is dat niet wenselijk. Ik heb het niet gehad over illegaliteit.

Ik krijg het idee dat de meeste mensen hier (en in de samenleving) een snelheidsovertreding niet echt zien als een probleem. Ja, vervelend dat je moet betalen, maar ach.... het hoort erbij. Sterker nog, op GoT is hier een topic over om gezellig je bekeuringen te tonen aan anderen. (Ik vraag me af hoe lang een topic zou blijven bestaan als er een ander soort delict wordt gedeeld, zoals oplichting)

De snelheidscontroles zijn er natuurlijk niets voor niets... nee, niet om de kas te spekken of om de automobilist te treiteren... maar voor de veiligheid, om te zorgen dat er geen halve garen zijn die 80-100 gaan rijden waar 50 toegestaan is (en daarmee het risico op een ernstig ongeluk vergroten). Ik zou een groot voorstander zijn van een dynamische snelheidsbegrenzer in auto's, maar dat is er nog niet. Of anders een automatische registratie van een overtreding. Maar die is er ook niet. Dus zullen we het moeten doen met de politie die steekproefsgewijs controles houdt om de ergste gevallen er tussenuit te halen. En dan helpt het niet als een app als FM de mogelijkheid biedt om die controles te detecteren. En dat detecteren is niet voor liefhebbers van flitspalen, maar om te zorgen dat je geen boete krijgt.

Stel dat een app ontwikkeld kan worden die criminelen exact laat zien waar de politie patrouilleert, zodat ze veel eenvoudiger een inbraak kunnen plegen. Dan is dat toch ook onwenselijk? Afgezien van of het legaal zou zijn of niet. Maar om 1 of andere reden vinden we doodnormaal als het gaat om verkeersovertredingen.

@corporalnl Ik heb in mijn 22 jarige leven als automobilist 4x een bekeuring gehad voor te hard rijden (0-10 km te hard), omdat ik mij ter plekke had vergist in de max snelheid. En niet omdat ik ervoor koos om te hard te rijden. Te hard rijden is een eigen keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Munki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:36:
[...]

Euhm, wat?

Als je nooit te hard rijdt, dan rijd je nooit. Iedereen maakt wel eens een fout, ook jij. En dat is niet erg, dat is heel normaal. Met grote stelligheid beweren dat je nimmer en nooit een fout maakt en zult maken die een snelheidsovertreding oplevert is kolderieke nonsens.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

segil schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:12:
[...]

@corporalnl Ik heb in mijn 22 jarige leven als automobilist 4x een bekeuring gehad voor te hard rijden (0-10 km te hard), omdat ik mij ter plekke had vergist in de max snelheid. En niet omdat ik ervoor koos om te hard te rijden. Te hard rijden is een eigen keuze.
Flitsmeister had je voor een vergissing behoed. Genoeg gebruikers (zoals ikzelf) die Flitsmeister op die manier gebruiken.

En daarnaast, realtime stoplichten, pijlwagens, hulpvoertuigen, stilstaande voertuigen, gevaar op de weg, ijzel, mist. Tegenwoordig is het een veel uitgebreider hulpsysteem dan een piepje geven bij een flitser. De tijd dat alleen jakkerende knipperlichtloze racefanaten dit soort apps gebruiken ligt heel, heel ver in het verleden.

[ Voor 24% gewijzigd door FirePuma142 op 02-12-2021 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:23:
[...]

Flitsmeister had je voor een vergissing behoed. Genoeg gebruikers (zoals ikzelf) die Flitsmeister op die manier gebruiken.

En daarnaast, realtime stoplichten, pijlwagens, hulpvoertuigen, stilstaande voertuigen, gevaar op de weg, ijzel, mist. Tegenwoordig is het een veel uitgebreider hulpsysteem dan een piepje geven bij een flitser. De tijd dat alleen jakkerende knipperlichtloze racefanaten dit soort apps gebruiken ligt heel, heel ver in het verleden.
Gevaarlijk dat iemand niet de maximum snelheid in de gaten heeft, stel je eens voor dat zo iemand in de bebouwde net zo slecht op let en zomaar een kind voor zijn sokken rijdt...

En inderdaad, Flitsmeister/Waze is een goed hulpmiddel, vooral fijn voor meldingen, zoals gaten in de weg, stilstaande voertuigen en rijstroken die afgesloten zijn. In de randstad ook fijn dat deze meldingen geeft als het verkeer vertraagd, zodat je kan verwachten dat je inrijdt op de staart van een file.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Vorkie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:31:
[...]

Gevaarlijk dat iemand niet de maximum snelheid in de gaten heeft, stel je eens voor dat zo iemand in de bebouwde net zo slecht op let en zomaar een kind voor zijn sokken rijdt...
Wat pas gevaarlijk is dat iemand de hele tijd zijn ogen gericht heeft op de kilometerteller in plaats van op de weg en daardoor dat kind niet ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
aljooge schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:42:
[...]

Wat pas gevaarlijk is dat iemand de hele tijd zijn ogen gericht heeft op de kilometerteller in plaats van op de weg en daardoor dat kind niet ziet.
:? Ik volg je reactie niet helemaal, ik doel op de snelheid die ter plaatse gereden mag worden, dat wordt aangegeven met borden rondom diezelfde weg waar je op moet letten, niet op je kilometerteller / dashboard.

Jij impliceert hier dat ik zeg dat iemand stoïcijns naar zijn kilometerteller aan het kijken is, dat is niet zo en mag hopen dat niemand dat doet, want dat is inderdaad ontzettend gevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
[...]

Uh, nee... mijn discussie is dat Tweakers een app promoot die in de basis een verkeersovertreding faciliteert. En imho is dat niet wenselijk. Ik heb het niet gehad over illegaliteit.
Tussen promoten en informeren zit een belangrijk verschil. Het doel van een nieuwsbericht is om onze lezers te informeren over onderwerpen die relevant voor hen zijn, niet om reclame te maken. Nu kun je beargumenteren dat we Flitsmeister helpen bekendheid te krijgen, simpelweg door er aandacht aan schenken en dat er we daarom mee moeten stoppen. Maar dat zou betekenen dat we ook geen nieuwsbericht zouden kunnen maken van, zeg, een voorstel van Tweede Kamerleden om Flitsmeister te verbieden. Want ook die aandacht kan tot een toename van gebruik leiden.

Je vraagt ons als redactie om vooraf een moreel oordeel te vellen over een onderwerp en op basis daarvan te besluiten geen berichten te publiceren. Maar je ziet hier en in de comments onder het nieuws dat er het nodige te discussiëren valt over het onderwerp. En volgens mij is dat alleen maar goed, zodat iedere lezer geinformeerder zijn eigen afwegingen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 18:31
Hoezo is het voor jou zo ontzettend nadelig dat een ander Flitsmeister gebruikt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 17:20
Olaf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:27:
[...]

Tussen promoten en informeren zit een belangrijk verschil. Het doel van een nieuwsbericht is om onze lezers te informeren over onderwerpen die relevant voor hen zijn, niet om reclame te maken. Nu kun je beargumenteren dat we Flitsmeister helpen bekendheid te krijgen, simpelweg door er aandacht aan schenken en dat er we daarom mee moeten stoppen. Maar dat zou betekenen dat we ook geen nieuwsbericht zouden kunnen maken van, zeg, een voorstel van Tweede Kamerleden om Flitsmeister te verbieden. Want ook die aandacht kan tot een toename van gebruik leiden.

Je vraagt ons als redactie om vooraf een moreel oordeel te vellen over een onderwerp en op basis daarvan te besluiten geen berichten te publiceren. Maar je ziet hier en in de comments onder het nieuws dat er het nodige te discussiëren valt over het onderwerp. En volgens mij is dat alleen maar goed, zodat iedere lezer geinformeerder zijn eigen afwegingen kan maken.
Precies.

In wezen is een nieuwsbericht over Flitsmeister niet veel anders dan berichten over:
- robots in ontwikkeling bij defensie (slachtoffers)
- exploits/spionagesoftware in Windows/Android/iOS (hacken)
- slimme deurbellen (privacy inbreuk)
- VPN providers (wie gebruikt er nu een VPN voor écht legale doeleinden..?)
- de talloze prijsfout topics (gebrekkige moraliteit)
- Amazon (bekend om slechte behandeling werknemers)

@segil Dus wat maakt Flitsmeister zo erg om niet over te berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doel van flitsers is het bevorderen van veiliger verkeer. Er is een reden dat er borden staan bij trajectcontroles. Het gaat niet om de boetes. Dat past precies bij wat Flitsmeister doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdNerd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 14:38
Moeten apps zoals Google Maps, Waze en andere soortgelijke apps dan ook maar niet meer behandeld worden op Tweakers omdat je daar ook de mogelijkheid hebt om flitser te zien en te melden?
Misschien was het ooit hun primaire doel om puur te waarschuwen voor flitser maar tegenwoordig kan het prima als alternatief voor bovengenoemde apps dienen. (hoewel het omgaan met tijdelijk afgesloten wegen beter zou kunnen tijdens navigeren :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
segil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:34:
Laten we nou niet doen alsof we romiger zijn dan de paus. Flitsmeister is natuurlijk primair bedoeld om snelheidscontroles te detecteren en daarop te anticiperen. Immers, als je je aan de snelheid houdt, hoef je ook niet te weten waar die controles zijn :+
Flitsmeister is daar niet primair voor bedoeld. Ik rijd bijna nooit bewust te hard. Toch is het wel fijn dat Flitsmeister de juiste snelheid weergeeft, vooral tegenwoordig met dynamische limieten en op onbekende locaties. Als er dan ook nog eens een flitser opduikt is het fijn om te weten dat je niet te hard rijdt, of onbedoeld heel hard afremt (omdat je bijvoorbeeld niet weet of je 120 of 100 mag).

PS, lol @ Romiger dan de paus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 11:36
Volgens mij maak je hier een veel groter probleem van als dat het is. Het grappige is dat juist door het gebruik van Flitsmeister, mensen netter gaan rijden om boetes te voorkomen. Een ander mooi voorbeeld, hier in het dorp hebben we een weg waar je 50 mag maar iedereen veel harder reed. Ze hebben de snelheid toen verlaagd naar 30, sindsdien rijd iedereen max 50 (met de bulk gewoon 30). Bewoners blij, gemeente blij en politie ook blij want het is er nu weer een stuk veiliger op geworden. Oftewel, probeer het gebruik van Flitsmeister eens om te denken. Zie het gebruik als een manier waarop mensen juist weer netter gaan rijden en het dus de verkeersveiligheid bevordert.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
FirePuma142 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:23:
[...]

Als FM inderdaad de max snelheid zou tonen, zoals vele andere navigatie apps dit doen, dan was dat prima geweest. Duiden waar een kastje/controle staat, zodat je op de rem kunt gaan, daarmee veroorzaak je zelf alleen maar onveiligheid. Zeggen dat FM daarbij helpt is ridicuul en het verschuiving van verantwoordelijkheid. De fliter/controle is niet verantwoordelijk voor een onveilige verkeerssituatie, dat doet de bestuurder in kwestie, omdat die te hard rijdt. Ik rem nooit af van flitspalen, omdat het niet nodig is.
geekeep schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:36:
[...]

Precies.

In wezen is een nieuwsbericht over Flitsmeister niet veel anders dan berichten over:
- robots in ontwikkeling bij defensie (slachtoffers)
- exploits/spionagesoftware in Windows/Android/iOS (hacken)
- slimme deurbellen (privacy inbreuk)
- VPN providers (wie gebruikt er nu een VPN voor écht legale doeleinden..?)
- de talloze prijsfout topics (gebrekkige moraliteit)
- Amazon (bekend om slechte behandeling werknemers)

@segil Dus wat maakt Flitsmeister zo erg om niet over te berichten?
- Robots met het doel mensen te doden kan je inderdaad je vraagtekens bij zetten
- Dit leidt niet tot onveilige situaties met slachtoffers zoals hardrijden
- Een slimme deurbel vergroot niet de mogelijkheid om een overtreding te begaan met letsel tot gevolg
- VPN niet relevant
- Niet relevant
- Als blijkt dat Amazon structureel mensen uitbuit, kan je inderdaad je afvragen of je moet bijdragen aan de bekendheid van dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
segil schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:56:
[...]

Als FM inderdaad de max snelheid zou tonen, zoals vele andere navigatie apps dit doen, dan was dat prima geweest. Duiden waar een kastje/controle staat, zodat je op de rem kunt gaan, daarmee veroorzaak je zelf alleen maar onveiligheid. Zeggen dat FM daarbij helpt is ridicuul en het verschuiving van verantwoordelijkheid. De fliter/controle is niet verantwoordelijk voor een onveilige verkeerssituatie, dat doet de bestuurder in kwestie, omdat die te hard rijdt. Ik rem nooit af van flitspalen, omdat het niet nodig is.
Dat is dus precies wat Flitsmeister doet, aangeven wat de maximale snelheid is. Zoals elke navigatie app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:29
Sorry dat ik het zeg, maar wat een azijngezeik.
Dat zou betekenen dat geen enkele partij die iets nieuws uit brengt (game, software-update, fysiek apparaat, wat dan ook) meer een artikel krijgt op Tweakers.
Dit artikel lijkt mij helemaal geen "promotie" maar gewoon een informatief artikel om te laten weten dat het bestaat, meer niet.
Anders dan kunnen we elk random artikel op Tweakers wel pakken wat op de FP staat waarin een nieuw product wordt aangekondigd, ongeacht of het "veilig" is, ja of nee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

segil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:11:
Betreffende nieuws: Flitsmeister introduceert TWO-accessoire

@Kevinkrikhaar Waarom besteed Tweakers aandacht aan een product dat als primaire doel heeft gebruikers te helpen een verkeersovertreding te begaan en daarbij een boete te ontlopen? Immers, als je je aan de geldende maximum snelheid houdt, heb je deze tool niet nodig. Hij is primair gemaakt zodat bestuurders harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden zonder hiervoor een bekeuring te krijgen. Ik begrijp dan niet waarom Tweakers dit product bespreekt.

Ik wil daarom dan ervoor pleiten dat Flitsmeister (en eventueel vergelijkbare producten) niet meer besproken worden op Tweakers. Net zo goed je ook niet mag praten op Tweakers over websites waar illegale content te downloaden is.
Denied.

Next!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem9503
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:21
[...]

Ik heb in mijn 22 jarige leven als automobilist 4x een bekeuring gehad voor te hard rijden (0-10 km te hard), omdat ik mij ter plekke had vergist in de max snelheid. En niet omdat ik ervoor koos om te hard te rijden. Te hard rijden is een eigen keuze.
En daar heb ik dus Flitsmeister voor (en ik zal niet de enige zijn.... en rij al ruim meer dan 22 jaar.. :) ).
App is gratis en bespaart het me euro's bij dit soort risico's.

Verder natuurlijk content met alle andere opties die de app heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
willem9503 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:32:
[...]

En daar heb ik dus Flitsmeister voor (en ik zal niet de enige zijn.... en rij al ruim meer dan 22 jaar.. :) ).
App is gratis en bespaart het me euro's bij dit soort risico's.

Verder natuurlijk content met alle andere opties die de app heeft.
Een app met de max snelheid was daarvoor nodig, niet eentje die een flitser toont.

Grappig om te zien hoe fanatiek hier deze app wordt verdedigd. Komt toch wel neer op mijn vermoeden dat te hard rijden niet echt gezien worden als iets verkeerds en hooguit vervelend als er een boete verschijnt.

Ik laat het hierbij. Wellicht dat ik wat zaadjes gepland heb en de twijfel doe ontstaan hoe verstandig het is om een app te bespreken die, nogmaals, in de basis bedoeld is om een boete te omzeilen.

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 02-12-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:55
segil schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:44:
[...]

Een app met de max snelheid was daarvoor nodig, niet eentje die een flitser toont.

Grappig om te zien hoe fanatiek hier deze app wordt verdedigd. Komt toch wel neer op mijn vermoeden dat te hard rijden niet echt gezien worden als iets verkeerds en hooguit vervelend als er een boete verschijnt.
Dit is de juiste conclusie. Door harder te rijden dan de snelheid op de verkeersborden ben je niet meteen gevaarlijk bezig. De flitsers staan er daarom ook niet om gevaarlijk rijgedrag te voorkomen, maar om gemakkelijk geld binnen te harken. Als dat het doel was om gevaarlijk rijgedrag te voorkomen, dan zouden ze niet langs de weg staan, maar actief controleren op gebruik mobieltjes, slecht afgestelde verlichting, gladde bandjes etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

segil schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:56:
[...]

Als FM inderdaad de max snelheid zou tonen, zoals vele andere navigatie apps dit doen, dan was dat prima geweest.
Dat doet het ook. Dynamisch zelfs.
Duiden waar een kastje/controle staat, zodat je op de rem kunt gaan, daarmee veroorzaak je zelf alleen maar onveiligheid. Zeggen dat FM daarbij helpt is ridicuul en het verschuiving van verantwoordelijkheid. De fliter/controle is niet verantwoordelijk voor een onveilige verkeerssituatie, dat doet de bestuurder in kwestie, omdat die te hard rijdt. Ik rem nooit af van flitspalen, omdat het niet nodig is.
Op de rem staan maak je er zelf van. Ik heb nog nooit iemand een noodstop zien maken voor een flitser. Dat betekent niet dat het niet gebeurd, maar als het gebeurd heb je werkelijk geen idee of Flitsmeister of een andere app gehanteerd werd of ze wellicht zelf de kast pas heel laat zagen staan. Je doet flinke aannames maar geeft geen blijk van enige kennis van zaken behalve je eigen invulling van de werkelijkheid. Ik denk dat het een goed idee is om je eerst te verdiepen in de materie alvorens de moraalridder uit te pogen te hangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Je wordt aangesproken op verkeerde aannames en onjuiste beweringen. Om dat dan om te draaien naar je eigen stelling dat te hard rijden niet als iets verkeerds wordt gezien is niets minder dan een gotspe.
Ik laat het hierbij. Wellicht dat ik wat zaadjes gepland heb en de twijfel doe ontstaan hoe verstandig het is om een app te bespreken die, nogmaals, in de basis bedoeld is om een boete te omzeilen.
Als het moeilijk wordt de aftocht blazen, maar niet zonder te proberen een morele trap na te geven. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Dan moet nieuws over crypto ook verboden worden, dit kan immers gebruikt worden voor dubieuze aankopen.
Laten we content geld dan ook maar verbieden trouwens.

Flitsmeister is volledig legaal dus vreemd als Tweakers dit alsnog zou verbieden.

[ Voor 21% gewijzigd door Bender op 02-12-2021 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]
Je bedoelt een totaal legale, vrij verkrijgbare, app waar jij het op ethische basis persoonlijk niet mee eens bent?

Zo kan je ook wat vinden van berichten over het Tor-netwerk, hacks en exploits, tools zoals torrents, enzovoort. Want met al die dingen zou je mogelijk, misschien, wellicht, als iemand kwaadwil, misbruik van kunnen maken. :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
En ook niet onbelangrijk imho, als iemand te hard rijdt heb ik liever dat die door een app van te voren langzaam afremt dan dat die zodra die een flitser ziet vol in de ankers gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:02
De meeste flitsers staan op de snelweg waar het makkelijk cashen is en niet op plekken waar te hard rijden gevaarlijk is zoals bij scholen.
Nu heb ik nooit een boete gehad, laat staan voor snelheid, maar op genoeg snelwegen in Nederland is het na 19:00 compleet onduidelijk hoe hard je er nu mag gaan.

Dezelfde weg, met dezelfde indeling kan zo het ene stuk 100 zijn, ander stuk 120 en weer een ander 130.
Er zit geen enkel patroon in.
Als je bijvoorbeeld de A2 pakt. Van noord naar zuid wisselt die weg constant tussen 100, 120 & 130 zonder dat de weg zichtbaar veranderd.
Als het overal 130 was behalve op de ringen (Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven) dan kon je het tenminste nog voorspellen. Nu hoef je maar een bord te missen en heb je een boete als je pech hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door hackerhater op 02-12-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 16:20

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik rijd zelf een kleine 30K per jaar met Flitsmeister aan.

En vindt de app echt zo fijn dat ik het mist als ik bij iemand anders mee rijd.
Zeker de optie om te melden als er iets of iemand langs de weg staat dan wil je toch altijd even beter opletten.
Gebeurd dan wel vaak dat er nog helemaal geen hulpdiensten zijn en dat iemand half op de vluchtstook staat. waardoor mensen in eens allemaal een baan opschuiven terwijl ik dat al 400meter eerder heb gedaan.

Zelf geef ik ook zulke dingen zoveel mogelijk door als ik ze tegen kom.

Het is echt al lang geen app meer die alleen helpt bij het melden van flitsers of controles
Daar gebruik ik target blu eye voor in mijn weekend auto dat bespaard pas geld :-P
Die werkt gewoon op P2000 dan zie ik ook undercover auto's rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel op 02-12-2021 14:52 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:24
[...]
Jij snapt het volgensmij echt niet. Je scheert nu alle FM-gebruikers over een kam, namelijk dat ze willens en wetens te hard rijden. Dit is niet het geval, zoals je in het topic ook kan lezen. Er wordt namelijk veel gebruik gemaakt van de andere tooling die FM aanbied zoals de melding dat er een ambu in je staart komt.

Jij zet de radio neem ik aan uit als de flitsberichten komen? Doe jij, voor ELKE rit, een rondje om de auto om te zien of alle lampen, en reflectoren nog functioneren? Ook in de sneeuw, regen, kou? Check jij na elke rit je bandenspanning en profieldiepte? Als je een modelbestuurder bent dan heb je dit allemaal voorelkaar en krijg je dus geen boetes voor het te hard rijden... oh, wacht...

Het merendeel van de mensen gebruiken FM om "Jammer geld" te vermijden. Een bekeuring voor 4 km te hard, tsja, jammer. Die paar kilometers zijn niet persé onveiliger maar ze moeten een lijn trekken. De meeste tellers van auto's zijn niet 1-op-1. Om te voorkomen dat je dus te hard rijdt zet je FM aan die dat prachtig laat zien. Je krijgt een melding van een flitser en dan pas je zo nodig je CC aan.

Uiteraard kun je ook met 210 over de linkerbaan jakkeren, maar dan heeft de LE je eerder te pakken dan een random flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:24
Dark Angel schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
Daar gebruik ik target blu eye voor in mijn weekend auto dat bespaard pas geld :-P
Die werkt gewoon op P2000 dan zie ik ook undercover auto's rijden.
C2000 uplink frequenties scannen op signaal. Kan ook met een oude scanner op 380Mhz, maar het is minder praktisch. Target is wel mooier uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 16:20

Dark Angel

Corvette LS Power

Supermuskusrat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:58:
[...]

C2000 uplink frequenties scannen op signaal. Kan ook met een oude scanner op 380Mhz, maar het is minder praktisch. Target is wel mooier uitgevoerd.
klopt en dit werkt gewoon erg handig kan nog een paar jaar tot van van P2000 afgaan.
en dit is ook gewoon legaal.- Terug verdien model is voor iemand die af en toe even de wet een klein beetje overtreed teveel :+

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:53
Zet je even de radio uit in de auto? Radio 1,2,3 komen allemaal met flitsinfo.

Hellend vlak. Zinloze insteek zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28
@segil Ik zou dan ook even de vraag stellen om hier geen reclames meer te maken voor autos. Immers men rijdt meestal te hard gebruikmakend van een auto en zoals jij heel goed weet is hardrijden illegaal! De autofabrikanten spelen onder 1 hoedje en faciliteren ons om massaal de wet te breken en dat moet gestopt!

Of maak je niet zo druk, dat is ook een oplossing. Als jij het geen prettige oplossing vindt, dan gewoon niet gebruiken en artikelen of draadjes hierover gewoon lekker negeren (of mag je dat niet meer zeggen tegenwoordig?)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 09:19
Man man man, heb je serieus nou niks beters te doen dan je druk maken op Tweakers over flitsmeister ?

Prima als mijn reactie wordt verwijderd maar ik heb het iedergeval even gemeld.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Laatst online: 02-10 21:28
Dank je voor het openen van dit draadje en mij te wijzen op deze nieuwe versie. Ik heb er gelijk 1 besteld.
Ik vergeet hem nu nog wel eens aan tezetten en automatisch starten werkt helaas niet altijd 100%
En nee niet om te hard te kunnen rijden, maar om te voorkomen dat je per ongeluk net te hard rijdt bij een flitser. Dit gebeurd soms als je met het verkeer mee rijdt.
Tevens vind ik de overige waarschuwingen ook heel handig zoals de reeds genoemde ambulance en file / stil staande auto meldingen. Of dat er afgevallen lading op de weg ligt.

Dus nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:19
Wat een moraalridders zeg, ik dacht even dat de openingspost satirisch was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien de redactie hun kijk al gegeven heeft en de topicstarter heeft aangegeven het er verder bij te laten, doe ik deze maar op slot.

Aan een aantal gebruikers hier nog wel even de suggestie om een volgende keer even na te denken in hoeverre het fanatiek op een dergelijke vraag/klacht duiken nu daadwerkelijk bijdraagt hier in een GR topic :>

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.