Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voor een maat van mij een nieuwe pc aan het bouwen. We spelen veel CSGO en LoL, maar genieten nu ook van een potje Battlefield 2042. Ook spellen als Elden Ring of far cry 6 wil hij graag kunnen spelen op 1440p. Hij heeft ook een youtube kanaal en doet vaak wat video editing voor de hobby. Gezien hij nu op een laptop speelt bouw ik een systeem inclusief monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis, toetsenbord en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder is het lijstje wat ik tot nu toe heb exclusief de videokaart. De GPU zal een AMD kaart worden (6900 XT of een 6800XT)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder geen speciale eisen.
Ga je overklokken?
Nee. Wellicht in de toekomst maar de komende tijd sowieso niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
In mijn lijst heb ik een AMD CPU en ik weet dat deze gevoelig zijn voor bijvoorbeeld welk moederbord of geheugen je erbij gebruikt. Ik hoor graag of de componenten die ik gekozen heb goed met elkaar samenwerken.
Het budget is ruim maar ik wil natuurlijk graag zoveel mogelijk bang-for-buck dus mochten jullie tips of andere componenten weten die ik beter kan kiezen hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Ik ben voor een maat van mij een nieuwe pc aan het bouwen. We spelen veel CSGO en LoL, maar genieten nu ook van een potje Battlefield 2042. Ook spellen als Elden Ring of far cry 6 wil hij graag kunnen spelen op 1440p. Hij heeft ook een youtube kanaal en doet vaak wat video editing voor de hobby. Gezien hij nu op een laptop speelt bouw ik een systeem inclusief monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis, toetsenbord en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder is het lijstje wat ik tot nu toe heb exclusief de videokaart. De GPU zal een AMD kaart worden (6900 XT of een 6800XT)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-12900K Boxed | € 619,- | € 619,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart/Wit | € 103,50 | € 103,50 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 153,77 | € 153,77 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 215,90 | € 215,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.579,17 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder geen speciale eisen.
Ga je overklokken?
Nee. Wellicht in de toekomst maar de komende tijd sowieso niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
In mijn lijst heb ik een AMD CPU en ik weet dat deze gevoelig zijn voor bijvoorbeeld welk moederbord of geheugen je erbij gebruikt. Ik hoor graag of de componenten die ik gekozen heb goed met elkaar samenwerken.
Het budget is ruim maar ik wil natuurlijk graag zoveel mogelijk bang-for-buck dus mochten jullie tips of andere componenten weten die ik beter kan kiezen hoor ik dat natuurlijk ook graag!
[ Voor 7% gewijzigd door sandervos87 op 25-01-2022 13:05 ]