Radio luisteren zonder telefoon of tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn dat als je radio wil luisteren, en je wil dat niet doen via je telefoon, dat je dat dan doet via de tv. Dus tv en mediabox aan en dan op radio zetten. Ik wil dat niet.Ik wil radio luisteren zonder dat het scherm van de tv aan staat.
Vroeguhhhh ........ had iedereen een stereotoren met boxen eraan, maar dat zoek in niet en ik wil ook geen DAB radio met antenne of een google nest..

Wat wil ik wel??
Gewoon een (liefst niet al te groot) apparaat met een ingang voor ethernetkabel EN aansluiting voor COAX (ivm met binnenkort overstappen van glasvezel naar COAX) met een aparte afstandsbediening en die ik kan aansluiten op mijn soundbar. Dus gewoon net als vroeger gewoon een radio aan kunnen zetten die gewenste muziekzender afspeelt.

De huidige mediabox (Caiway) is verbonden met een ethernetkabel en heeft geen optische uitgang en maar 1 HDMI (voor de tv).
Ik ben er al achter dat ik een ethernet-switch tussen ethernetkabel en mediabox kan gebruiken en dat ik dan met een aparte ethernetkabel vanaf de switch de radio-ontvanger kan aansluiten.

Ik ben nu op zoek naar een goede (digitale) radio-ontvanger die in ieder geval op een display aangeeft welke zender er op staat, met een COAX (?) of een ethernetaansluiting en waarvoor ik niet de hoofdprijs hoef te betalen. Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01

Just_I

What did you just say?

Geen idee welke soundbar he hebt maar ik kan bij mijn Bose sounbar met mijn telefoon verbinden en dan via de Bose app Tune-in draaien.
Misschien is zoiets ook wel mogelijk bij jou soundbar.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:43
Als je gaat overstappen naar Ziggo :
https://www.ziggo.nl/klan.../ontvangers/quantis-qe317

Anders een Internet radio.

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 01-12-2021 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-05 20:03
Mijn Oled TV kan je het scherm gewoon uitschakelen terwijl je radio luistert.

Je hebt ook gewoon DAB radio,s die kosten geen drol ondanks je dat niet wil is het wel een zeer geschikte oplossing, 35 euro is toch geen hoofdprijs en je kan het apparaat overal neer zetten en er zit WiFi/Ethernet op(en veelal ook wel aan te sluiten op een soundbar).

Mijn homecinema set heeft ook gewoon een radio functie erin, ik zet hem aan en druk op knop Net en de stream staat erop.

[ Voor 93% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2021 18:42 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31

Videopac

Rommelt wat aan.

Just_I schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:27:
Geen idee welke soundbar he hebt maar ik kan bij mijn Bose sounbar met mijn telefoon verbinden en dan via de Bose app Tune-in draaien.
Bij de betere radio’s kun je ook de directe urls van internetradiostations gebruiken: dan hoef je de reclametoevoegende en dataverzamelende TuneIn ed niet te gebruiken.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17

FeaR

In GoT we trust

JohanWa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:17:
Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn dat als je radio wil luisteren, en je wil dat niet doen via je telefoon, dat je dat dan doet via de tv. Dus tv en mediabox aan en dan op radio zetten.
Dat moet mijns inziens alleen als je de Mediabox rechtstreeks op de TV aan hebt gesloten en via de TV met HDMI (e)ARC of S/PDIF terug naar de geluidsoplossing gaat. De TV als hub gebruiken heeft als nadeel dat de TV dan inderdaad aan moet staan. Maar wat houdt je tegen om de Mediabox rechtstreeks op de geluidsoplossing aan te sluiten? Met de huidige Caiway kan dat eventueel door een HDMI Audio Extractor maar als je naar Ziggo gaat en met een Next Mediabox werkt dan zit daar een losse S/PDIF Out op.

Ik zou sowieso nog niets kopen tot je over bent gestapt en weet welke hardware je dan hebt. Over hardware gesproken: welke hardware staat er nu? Mogelijk zijn er andere opties met het aanwezige geluidssysteem.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 01-12-2021 18:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Mijn advies: koop een internetradio, eventueel met DAB+ er bij in.
Een coaxaansluiting is vrij zinloos want Ziggo doet geen analoge radio meer. Analoge radio via de ether heeft ook zijn langste tijd gehad.

De betere Internetradio's kan je via een app op je telefoon of webbrower instellen zodat je daar een hele partij voorkeurzenders kan instellen. Ik heb zelf een apparaat gekocht die goed past bij mijn andere audiocomponenten.

[ Voor 30% gewijzigd door Allard op 01-12-2021 18:47 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

FeaR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:42:
[...]

Ik zou sowieso nog niets kopen tot je over bent gestapt en weet welke hardware je dan hebt. Over hardware gesproken: welke hardware staat er nu? Mogelijk zijn er andere opties met het aanwezige geluidssysteem.
Das niet heel handig want om die te bedienen moet je dan je tv weer aan zetten.
JohanWa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:17:

Ik ben nu op zoek naar een goede (digitale) radio-ontvanger die in ieder geval op een display aangeeft welke zender er op staat, met een COAX (?) of een ethernetaansluiting en waarvoor ik niet de hoofdprijs hoef te betalen. Iemand tips??
Ik raad je aan niet te hard te focussen op die coax. Elke provider is af aan het stappen van Coax.
Ik had hier ook glasvezel met coax. en toen werd de provider overgenomen door kpn.
En nu heb ik geen coax meer, kon ook geen andere provider vinden die het nog aanbied.

Als je soundbar ook een analoge ingang heeft kun je een simpele internet radio met koptelefoon/audio uit kopen. Als het perse spdif/hdmi moet zijn dan kom je op zoiets uit.

https://www.hifiklubben.n...mlcONMFnaa3waAiR7EALw_wcB

Muziek luisteren over je telefoonspeakers of waardeloze tv speakers normaal :N
Gebruik zelf de spotify en internet radio op mijn versterker :)

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 01-12-2021 18:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou je aanraden om inderdaad wat breder te kijken.

DAB+ ( mits er goede signalen zijn in de buurt )

Internetradio, je kan standaloneapparaten vinden vanaf 50€

En anders, wat wij doen, Google of Alexa.
Hier een tweetal Google Hubs en wat mini's - en gewoon roepen wat je wilt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

heuveltje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:53:
[...]
Das niet heel handig want om die te bedienen moet je dan je tv weer aan zetten.
Heeft dat Ziggo kastje geen display? Ik gebruik al jaren CI+ dus geen idee. Vriendin van me heeft UPC/Ziggo en daar zie je wel het zendernummer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
Just_I schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:27:
Kan met mijn soundbar ook, maar het moet ook mogelijk zijn de radio aan te latenals ik niet thuis ben.Anders is het zo stil voor onze hond....
Dus vandaar de opmerking dat we de radio moeten kunnen gebruiken zonder tussenkomst van de tv of de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

FeaR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:09:
[...]

Heeft dat Ziggo kastje geen display? Ik gebruik al jaren CI+ dus geen idee. Vriendin van me heeft UPC/Ziggo en daar zie je wel het zendernummer op.
Geen idee, mijn ouders hebben een t-mobile(geloof ik) kastje waar het in ieder geval niet mee kan.
Dus die hebben een wifi radiotje van de aldi gekocht daarvoor..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:09:
[...]

Ziggo doosje heeft een display ja, toont vziw ook de zender die afspeelt. En bij opnieuw aanzetten komt ie op de laatst ingestelde zender heb ik me laten vertellen.

Having said that: al zit analoge radio niet meer op de kabel, je kunt ook gewoon een goede tweedehands tuner kopen en er een draadantenne aan hangen. FM blijft echt nog wel een aantal jaren in de ether.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
Deze had ik al gezien op internet maar was toen niet meer leverbaar. Maar zoiets zoek ik inderdaad. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
Misschien moet ik even wat duidelijker zijn:

Ik zit niet te wachten op de COAX-aansluiting. Maar als ik afstap van mijn huidige provider, Caiway, ben ik ook meteen mijn glasvezel kwijt. En het enige alternatief is dan Ziggo en dus de COAX-kabel. Iets anders ligt er niet en Caiway geeft de glasvezelkabel niet vrij voor andere providers.

Dus als COAX gaat verdwijnen, hoe krijg ik dan mijn signaal van Ziggo?? Verwacht niet dat die nog eens een extra aansluiting in huis plaatsen...
Of mis ik iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31

Videopac

Rommelt wat aan.

JohanWa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:25:
[...]

Deze had ik al gezien op internet maar was toen niet meer leverbaar. Maar zoiets zoek ik inderdaad. :) :)
Er staan er een stuk of 8 op Marktplaats.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JohanWa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:32:
Dus als COAX gaat verdwijnen, hoe krijg ik dan mijn signaal van Ziggo?? Verwacht niet dat die nog eens een extra aansluiting in huis plaatsen...
Of mis ik iets??
Coax verdwijnt niet, alleen het analoge signaal van de coax. Maar welk pakket van Ziggo krijg je? Met welke mediabox? Mogelijk is met die hardware je probleem wel op te lossen en hoeft er nu niets te worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
FeaR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:44:
[...]

Coax verdwijnt niet, alleen het analoge signaal van de coax. Maar welk pakket van Ziggo krijg je? Met welke mediabox? Mogelijk is met die hardware je probleem wel op te lossen en hoeft er nu niets te worden gekocht.
Ja dat weet ik nog niet. Ben nog niet zo ver dat ik mijn huidige abonnement al heb opgezegd en me heb aangemeld bij Ziggo. Geen idee dus wat ik ga krijgen.
Pagina: 1