VIP Internet Alternatief gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-07 00:35

Ch3vr0n

Oprichter 3dprintforum.eu

Topicstarter
Momenteel heb ik bij VIP de volgende setup lopen als Belgische kleine hoster
  • 1 unmanaged DA @ €15p/m (ten tijde van DeziWeb > Reviced) en reviced werd niet zo heel lang geleden VIP, en nu gaan die weer op in Yourhosting
  • 1 Managed Plesk VPS type: "Cloud Server Business" @ 70€ p/m
  • 45 domeinnamen waarvan: 33.be, 3 .com, 6 .eu, 1 .net, 1 .info, 1 .org
Een paar dagen terug viel hun nieuwe prijslijst in de bus (ff geupload naar meen GDrive) :( :(

https://drive.google.com/...zD-2qJxc/view?usp=sharing

Ze prijs van een .be (exBTW) gaat van 12.99 naar 18.99!!!! das 50% omhoog

Dat is voor een kleine hoster voor familie, vrienden een een paar lokale bedrijfjes niet meer op te brengen. Die schieten ons af als we daar nog eens winst & BTW moeten op doorrekenen. Lig je aan € 20+ makkelijk voor een domeinnaam.

Via een eerder topic heb ik volgende mogelijke kandidaten gevonden (voor de domeinnamen althans)

Antagonist.nl
mijn.host

weet iemand er nog

Idealiter eentje het ganse pakket kan aanbieden1:1 met goedkopere inkoopprijzen uiteraard. Iemand advies? Ik lees het graag

https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ch3vr0n schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:34:

Via een eerder topic heb ik volgende mogelijke kandidaten gevonden (voor de domeinnamen althans)

Antagonist.nl
mijn.host

weet iemand er nog
Antagonist heeft ook net een flinke prijsverhoging doorgevoerd. En met wel meer dan 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Die vallen dus al af. Goed om te weten.

https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 06:54
Jeetje wat een marges in die lijst. Er zijn er genoeg die dat flink goedkoper kunnen, zeker als je ziet dat .be 4 euro inkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Heb je ook namen.

momenteel prijsvraag lopen bij
  • mijn.host
  • oxxa
  • vimexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

downtime schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:37:
[...]

Antagonist heeft ook net een flinke prijsverhoging doorgevoerd. En met wel meer dan 50%.
Net?

Pakketten zijn al even 5, 10 en 20 euro...

En naar mijn weten is domein is al even 85 cent pm voor .nl en 1,25 om voor .com

Mijn.host is in elk geval scherp met prijzen voor mijn gevoel omdat die het jaar erop ook gewoon die prijs vragen ipv eerste jaar goedkoop en jaar erop flink aan de prijs.

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 01-12-2021 21:26 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobbyTown schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:21:
[...]

Net?

Pakketten zijn al even 5, 10 en 20 euro...
Zou kunnen. Kreeg daar net afgelopen week een mail over. Heb die even opnieuw bekeken en ze geven inderdaad aan dat mijn oude pakket al enkele jaren niet meer besteld kon worden. Maar voor bestaande klanten was het blijven bestaan.
Nu niet meer. Dat pakket verdwijnt en ik ben "geupgrade" naar een pakket wat ruim 3 keer zo duur is als het oude. Voor dat geld krijg ik weliswaar ook meer maar ik had ruim voldoende aan het oude pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

downtime schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:33:
[...]

Zou kunnen. Kreeg daar net afgelopen week een mail over. Heb die even opnieuw bekeken en ze geven inderdaad aan dat mijn oude pakket al enkele jaren niet meer besteld kon worden. Maar voor bestaande klanten was het blijven bestaan.
Nu niet meer. Dat pakket verdwijnt en ik ben "geupgrade" naar een pakket wat ruim 3 keer zo duur is als het oude. Voor dat geld krijg ik weliswaar ook meer maar ik had ruim voldoende aan het oude pakket.
Klopt in dat schuitje zat ik ook :p tot begin van het jaar. 30 euro all in 3GB opslag en 60 GB traffic :) helaas echt een einde aan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Niks tegen jullie robby & downtime maar kunnen jullie die discussie elders voeren :) Het helpt mijn zoektocht nl niet echt vooruit naar alternatieve partijen :)

mijn.host heeft iig al de 1e communicatie gestuurd, dus op dat vlak scoren ze zeker al punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ch3vr0n schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:54:
Niks tegen jullie robby & downtime maar kunnen jullie die discussie elders voeren :) Het helpt mijn zoektocht nl niet echt vooruit naar alternatieve partijen :)

mijn.host heeft iig al de 1e communicatie gestuurd, dus op dat vlak scoren ze zeker al punten.
Discussie? Eerder goed bedoeld hoor :$. Naar mijn idee handige info dat antagonist ook vroeger goedkoper was (van 30 euro per jaar naar 5 euro pm), aangezien je antagonist vermelde in je ts. Ook een flinke prijsverhoging dus ;).

Hoe mijn.host is weet ik helaas niet. Prijzen zijn netjes en helder (goedkoper dan antagonist) en screenshots van de achterkant zien er ook goed uit. Daarnaast scoort mijn.host in elk geval 100% op internet.nl (mocht je dat ook belangrijk vinden)

Reviews die ik vind ook niets negatiefs over te vinden.

Klein verzoekje O-)
Mocht mijn.host het worden zou je kunnen laten over laten we zeggen een maand of 6 hoe het bevalt? Mag via pm :).

Geen idee als dit alternatieve zijn (voor alles in 1)?
Cloud86.nl
Weboke.nl
123-webhost.nl

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 01-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 06:54
Ch3vr0n schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:54:

Mocht je er niet uit komen stuur je maar een berichtje, ik mag/zal niet spammen hier ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
@RobbyTown@t.martinali Ik weet dat jullie het goed bedoelen, normaal ben ik de laatste om offtopic gedoe te stoppen (doe het zelf regelmatig op andere plaatsen), maar in dit geval is het puur om overzicht te kunnen behouden op mogelijke alternatieven.

werden aangeschreven op dit moment
  • mijn.host: waren zeer snel. Reageerden dezelfde avond nog rond 22u meermaals. Vriendelijk, snel en qua prijs zitten ze al goed. Op snelheid scoren ze ook punten dus momenteel zeker een kanshebber. Reviews en screenshots zitten ook goed. Enige minpunt momenteel geen whitelisting nameservers mogelijk op VPS enkel reseller hosting en dan zit je met gedeelde shit waaronder ip en dat kan qua mail reputatie negatieve impact hebben
  • vimexx: nog geen reactie
  • oxxa: 1e reactie ontvangen op schrijven, sturen initiële vragen intern door
  • hetzner (valt af, te duur als we het gebruikersaantal op de server in acht nemen. Moeten we bij trap 3 beginnen en das 107€ BTWin 89 exBTW. Dus das 19€ DUURDER dan VIP. Geen optie dus)
Wat je nieuwe suggesties betreft.
  • Cloud86.nl: was ik ook al tegengekomen. Te duur. Hun basis VPS BEGINT aan 115€ p/m exBTW, en is maar de helft aan opslag dat we nu hebben, 1 core minder. 1,5x huidige prijs voor lagere specs. Domeinregistratie begint aan 11,95 exBTW dus zitten op dat vlak gelijk wat we nog tot eind de maand hebben). VEEL te duur dus. Valt af
  • Weboke: zit qua domeinregistratieprijzen redelijk goed. Zie echter geen VPS opties. Wordt aangeschreven.
  • 123-webhost: domeinprijzen ok, VPS minder. VPS 3: 20GB minder schijf, 2gig ram minder en 1 core minder. voor 10€ goedkoper. VPS 4 zit gelijk qua ram en cores, maar 20€ p/m duurder. Valt dus af
@RobbyTown Wat je vraagje omtrent feedback na 6 maand betreft. Komt in orde, als ze het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie dat TransIP nog niet genoemd is?
Hun VPS'en zijn ook niet extreem duur, en ik hoor er goede positieve berichten over.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
TransIP valt te onderzoeken. Alleen hebben die zowel een .be als .nl. De vraag is dus als er als Belg wordt afgenomen bij de .NL afdeling, factureren die dan onder .be waardoor der BTW mag betaald worden.

Bij afname in .nl zit je met intracommunautaire levering = 0% BTW (btw verlegd

*edit * Transip werd aangeschreven

[ Voor 6% gewijzigd door Ch3vr0n op 02-12-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:48

jurroen

Security en privacy geek

Qua VPS zou je ook kunnen kijken naar Tilaa. En bij onze oosterburen: Hetzner.

Qua domeinnamen ben ik zelf happy met OpenProvider. Zonder abonnement zijn ze niet de goedkoopste, maar dat maakt mij ietwat minder uit.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Hetzner werd helaas afgeschreven (zie bericht of 2 terug. Pakken te duur). Tilaa zal ik ff in detail bekijken maar is geen 1:1 optie. Biedt geen domeinregistratie aan. Openprovider veel te duur zonder membership, en memberships fee gaan we ook niet direct terugverdienen.

Status op dit moment

Kanshebbers
  • mijn.host: grote kanshebber. Zeker na laatste e-mail. hebben dieper onderzocht, kunnen whitelabel whois & nameservers aanbieden op vps niveau
  • vimexx: 1e reactie ontvangen, meer details bezorgd
Afgeschreven wegens (veel) te duur prijs en/of config en/of geen managed VPS
  • Hetzner
  • Cloud86
  • 123-webhost
  • OpenProvider
  • WebOké
  • oxxa
  • TransIP
  • Tilaa

[ Voor 33% gewijzigd door Ch3vr0n op 04-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:56
Ik ben benieuwd of je al een partij hebt gekozen en hoe je ervaring zo ver is. Wellicht kun je een update posten, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-04 20:03
Ik zit met mijn kleinschalig hosting bedrijfje bij hetzner (wel dedicated). Gebruik ze ook voor grotere projecten bij klanten (vps). Erg tevreden over de support, performance en paneel features.

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Nog even geduld, nog een paar dingen regelen en dan kan ik een eerste update geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ikzelf ben naar TransIP overgegaan, en ook de servers zijn daar unmanaged. Maar met de aflevering van de server met Direct Admin en diverse beveiligingen zit je zeer safe. Ook zit er een firewall vóór de server die je uitgebreid in kan stellen, en hebben ze een hoop handige tutorials.

Medio dit voorjaar ben ik met mijn server weg bij VIP wat voorheen Reviced was, en daarvoor Deziweb. TransIP biedt echt meer! _O_

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Nog FF geduld, en ik kan binnenkort een update geven. Maar voor alle duidelijkheid er is een keuze gemaakt en reeds actief. Suggesties zijn niet langer nodig.

En ik ga ook terug tot deziweb (en eigenlijk nog een partij verder maar da's geen rechtstreekse overname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:56
Ch3vr0n schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:56:
Nog FF geduld, en ik kan binnenkort een update geven. Maar voor alle duidelijkheid er is een keuze gemaakt en reeds actief. Suggesties zijn niet langer nodig.

En ik ga ook terug tot deziweb (en eigenlijk nog een partij verder maar da's geen rechtstreekse overname)
Ik ben ook aan het oriënteren voor een partij waar ik Plesk of DirectAdmin server kan afnemen, maar ik zoek wel een partij waar ik terecht kan voor support. Voor welke partij heb jij uiteindelijk gekozen, en hoe is je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Ben dit niet vergeten, gewoon tamelijk druk momenteel. Partij is gekozen. Ik ga probeer dit weekend een ervaringsberichtje te plaatsen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ch3vr0n

Ch3vr0n

Topicstarter
Eindelijk wat tijd om een update hierrond te geven. De keuze is uiteindelijk na heel veel prijzen bekijken (mede dankzij jullie suggesties) en vergelijken (zowel qua vps, domeinen, als uberhaupt managed support mogelijk), gevallen op mijn.host die ik tegenkwam in dit tweakers bericht toen ik voorlopig onderzoek deed naar "Team Blue" etc . Ze waren vanaf dag 1 een topfavoriet. Dit daar ze op de beginnende prijsvraag vanaf de start met een degelijke vergelijking kwamen tussen onze toen bestaande Plesk "Business" server bij VIP en onze unmanaged DA, en de domein prijzen.

Bij VIP betaalden we 70€/m voor 3 cores, 4gb ram en 64gb schijfruimte
Bij MH werd geopteerd voor VPS.L met optie managed voor 10€/m surplus. De voordelen waren talrijk en vip kon daar gewoon niet tegen op (Dus rekening houdend met de normale vps prijs van 55 voor de server, 15 voor OS + 10 voor managed is dat 80p/m) iets duurder maar veel betere specs

1 extra core (van 3 naar 4), bijna 4 dubbel aan ram geheugen (van 4 naar 15) en bijna dubbel aan opslag (exclusief gebruik van OS natuurlijk, van 64 naar 100gb) en dit voor DEZELFDE PRIJS aan 70€/m, een ipv6 adres (wat er niet is bij vip, en ga der nu ook niet meer naar vragen)

Zie onderstaande tabelAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfB619yQ0g-fEn3r3b4qTYCQJKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YcwnLYWYIl9UkdAu4x8FxZaP.png?f=fotoalbum_large

De uitleg:

Kolom 1: onze toenmalige artikel count (is qua domeinen licht gestegen ondertussen)
Kolom 2: Prijs van de managed VPS bij mijn.host per maand met plesk licentie 2j vooruitbetaald. Kon er nl een licentie korting verkregen worden. Verrekend met totaalprijs op jaarbasis
Kolom 3: Prijs van de managed VPS bij mijn.host per maand met licentie per maand betaald) Verrekend met totaalprijs op jaarbasis
Kolom 4: Prijs op jaarbasis met de nieuwe VIP tarieven indien we daar zouden blijven.

De vergelijking

item 1: voor 33 be domeinen ligt de aankoopprijs (exBTW natuurlijk, zakelijk) rond de 400€ op jaarbasis. Bij VIP met de nieuwe tarieven voor .be van 11.99 naar 18.99 (exBTW) werd dat bijna 1300€ (dus iets meer dan x3 !!!)
item 2: 3x .com wederom MH goedkoper, dit keer bijna 1,5x
Item 3: 1x .net, scheelt wederom bijna de helft
item 4: 1x .org, scheelt wederom bijna de helft
item 5 is de VPS licentie (zonder maandelijkse OS) bij MH in kolom 1 (maar met 2j vooruit) en met maandelijkse prijs in kolom 2. Kolom 2 valt er eigenlijk van tussenuit gezien bij VIP ook per maand was)

Subtotaal, daar zie je dus dat de inkoop op jaarbasis bij MH een 1200€ gaat zijn exBTW, waar die bij VIP ruim 400€ hoger ging uitvallen.

MB VPS is een interne term maar houdt de DA server in van post 1. bij MH is dit met optie managed (10€/m) en VIP unmanaged

Totaal: Dan zie je dat met de managed optie (die de DA server uiteraard duurder maakt dan VIP) dat der op jaarbasis een winst gemaakt wordt van een 200€ enkel en alleen door de besparing aan inkoopprijs op domeinen zelfs met de iets duurdere plesk VPS en bijna dubbele server kost voor de DA VPS. De managed optie voor DA is uberhaupt nog niet zeker, want die doe ik nu unmanaged (met hulp van DA forum waar nodig en das zeer zeldzaam). Dus gaat die bij mijn.host ook eventueel unmanaged zijn dan komt daar op jaarbasis nog eens 120€ winst bij, die misschien gespendeerd zal worden voor een iets krachterige DA config.

Ohja en dan is zijn in bovenstaande tabel de 6 .eu domeinen nog vergeten mee te rekenen. bij MH zijn die 3.99 aan inkoop, bij VIP 12.99 ofzo dus daar komt dan nog eens een 70€ op jaarbasis aan winst bij door te verhuizen.

En das dan nog maar puur prijzen vergeleken na de initiële prijsvraag. Dan was er nog de het DNS beheer. Bij VIP deed ik dat via dnsworks.nl (ondertussen offline) en dit was een onbeveiligde (non-ssl) omgeving ondanks jarenlang aangeven dat dat gewoon geen goed beheer was, maar het was de enige optie voor dns whitelisting. Bij MH wordt dit nu afgehandeld door de plesk server zelf, en dan nog was de whitelisting bij VIP maar in beperkte mate. Wie wist waar te kijken in de whois of even een simpele google opdracht deed kon alsnog bij VIP uitkomen.

Onder mijn.host is dat gewoon compleet van de baan. Na hun initiële offerte werden er een paar bijkomende vragen gesteld oa rond whitelisting. Het werd onderzocht en het bleek mogelijk om EIGEN NAMESERVERS te hebben zoals ns1.mijnbedrijf.be, en dan nog 3 stuks. Een extra pluspunt dus tov VIP

Dan het ipv6 aspect. Dat het uberhaupt beschikbaar was is al een pluspunt tov VIP wat dit niet aanbood. Alhoewel een ipv6 zeer toekomstgericht is ben je der nog niet helemaal als enkel je server ipv6 is. Sommigen bezoekers van een website kunnen een "ipv6-only" beleid voeren, en al heb je dan een ipv6 capabele server, zonder een ipv6 dns server ben je nog steeds via ipv6 onbereikbaar. En ook dit was mogelijk. Dus alle domeinen op onze servers zijn 100% bereikbaar, zelfs over ipv6 only.

Dan was er de support zelf. Zowel op de initiële prijsvraag als enkele keren bijkomende vragen na hun reactie, was de support gigantisch snel. Zelfs zeer laat op de avond (23:00u) en ook tijdens het weekend! Zo goed als telkens was er binnen de paar uur een reactie op mijn reactie. Kortom, niks dan voordelen dus en halfweg december was de VPS opgezet en werden allereerst de eigen domeinen overgezet om alles netjes te kunnen testen etc (de 1e klantdomeinen waren maar voor begin januari dit jaar) en alles verliep zeer vlotjes

Zelf ben ik nogal technisch aangelegd dus dan ben ik de in de details gaan duiken en hoewel dit niet in op de website staat is ook e-mail whitelisting mogelijk! Zelfs als men via de server zelf e-mail dan zijn er in de e-mail headers nog verscheidene gedeeltes waarmen de serverprovider kan uithalen. Ook dit werd gereduceerd tot klein gedeelte en dan moet je al weten waarnaar je moet letten. Nog moeilijker dus voor (potentiële) klanten dus om rechtstreeks bij onze VPS provider aan te kloppen.

Nog pluspunten die MH aanbied wat VIP niet aanbied is DNSSec, DNSLock. De server de mail laten afhandelen gaf uiteindelijk ook de mogelijkheid om volledige anti-spam maatregelen te treffen rond DKIM,DMARC en SPF records. Onder dnsworks.nl was er om de een of andere vage reden een input limiet op hun invoervelden waardoor de dnsrecord base64 waarde van DKIM niet volledig kon worden ingegeven, en das dus geen optie. Alles moet correct zijn want DKIM is belangrijk voor gebruik DMARC en SPF.

Het totaalplaatje klopte gewoon bij Mijn.host en ik kan ze alleen maar ZEER STERK aanraden op basis van de ervaring de afgelopen 4.5 maand! Ondertussen is ongeveerd de helft van de domeinen overgezet naar MH panel voor registratie. Alle domein dns records momenteel nog actief onder VIP verwijzen al door naar de MH VPS. De hostings zelf van alle domeinen wordt reeds afgehandeld door de nieuwe VPS. Alle domeinen worden zo dicht mogelijk (voor onze interne administratie) overgezet bij de originele vervaldatum.

Wordt verder opgevolgd uiteraard.

[ Voor 0% gewijzigd door Ch3vr0n op 18-04-2022 13:56 . Reden: typo's lol, termen mixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiZu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-07 18:09
* knip* spam

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 18-04-2022 18:43 ]

Pagina: 1