Teufel 5.1 vervangen voor Sound bar of 2.0 actieve speakers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-08 08:59
Hallo mensen,
Ben al een tijdje aan het rondneuzen wat er nu geschikt is voor mij.
Ik wil het volgende beter geluid bij tv uitzendingen geluid van tv bevalt ons niet heb nu een oud teufel set 5.1 maar die klinkt goed bij een film dus Surround maar voor tv is dat geen gehoor dus ik me eigen beetje verdiepen en rond kijken kwam ik een soundbar tegen van Sennheiser AMBEO , mooi apparaat maar wel erg groot ineens viel mij oog op deze speakers Kef LS50 Wireless ik ging informeren bij hifi klubben om de soundbar en kef speakers te beluisteren maar hun verkopen dus geen Kef speakers maar toen zei de verkoper dat DALI CALLISTO 2 C misschien nog wel beter klinken als de Kef speakers nu weet ik het even niet meer….
Wil er dus mee kunnen tv kijken en film kunnen kijken en muziek beluisteren wat raden jullie mij aan?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Alles staat en valt met wat je eraan wilt besteden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

bonki schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:25:
...maar die klinkt goed bij een film dus Surround maar voor tv is dat geen gehoor...
Ik ben vooral benieuwd naar hoe dit in elkaar steekt. Vanwaar zou een set bij films goed klinken maar bij gewone TV uitzendingen niet? TV zender met Dolby Digital 5.1 zou zich hetzelfde moeten gedragen als een film of serie. Als je een zender hebt met 2.0 geluid en je speelt deze af via een optie als Dolby Pro Logic dan kan ik inkomen dat het mogelijk niet lekker klinkt maar dat is een instelling op de receiver.

Verder voelt het alsof je alle kanten op gaat. Er staat nu een 5.1 set, je keek naar een sound bar maar uiteindelijk wordt er gesproken over actieve stereo speakers. Heb je voor jezelf al eens onder elkaar gezet wat de verschillen dan wel voor- en nadelen van elke oplossing is?

Tevens verzoek om iets meer interpunctie toe te passen in je posts, het zijn nu extreem lange zinnen en dat leest niet bepaald lekker.

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 01-12-2021 17:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
Die teufel set is niet in te stellen van 5.1 naar gewoon tv geluid zonder ik allemaal instellingen moet veranderen
Dus geen kwestie knopje indrukken nu tv kijken en luisteren en muziek wil ik dus ook graag kunnen streamen naar de speakers of soundbar en qua budget liggen deze 3 types beetje gelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Nieuwsgierigheid: over welke Teufel set hebben we het hier? Budget gelijk durf ik niet te zeggen maar heb je al bekeken wat het voordeel/nadeel van een sound bar versus een stereo setup is? Die keuze zou ik eerst maken voor je naar specifieke modellen kijkt. Nu is het appels met peren vergelijken.

Nogmaals: doe alsjeblieft wat aan de interpunctie. Je laatste post heeft welgeteld één hoofdletter en that's it, dat leest echt niet lekker.

Tevens verhuis ik dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit aankoopadvies betreft. Ook een wijziging van de titel aangezien de originele de lading niet dekt: AUD > CEA.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 25-12-2021 21:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
Sorry dat het te slecht lezen is…. Maar het is een Teufel set maar welk type het is zou het niet weten
Heb hem al 10 jaar en deze soundbar klonk goed als ik de reviews mag geloven een alleskunner.
Wat me alleen tegen viel is de grote van bar. Daarom viel me oog dus op die speakers volgens die verkoper van hifi klubben klinkt de Dali speakers misschien wel beter dan de soundbar zeker voor muziek maar ook voor
Gewone tv uitzendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Die LS50 Wireless 2 kost 2800 euro. Is dat wat je wil uitgeven dus?

Overigens is het hoogstwaarschijnlijk zo dat met een bepaalde instelling je ervoor kan zorgen dat die Teufel ook prima klinkt met televisie, maar daarvoor moeten we dus wel de exacte type nummers weten van de apparaten die je hebt staan.

Of wil je gewoon je kerstbonus kwijt en iets nieuws kopen? Niets mis mee natuurlijk :) Dan is de LS50 Wireless 2 wel een aanrader, maar voor de helft van het geld kan je ook al prima geluid krijgen... dus dan is het belangrijk voor ons om te weten hoeveel je te besteden hebt.

Verder als je wil dat we je berichten begrijpen wil ik je aanraden om leestekens te gebruiken en duidelijke zinnen te maken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
Krijg inderdaad mijn kerstbonus hahaha dus rond dat bedrag te besteden.
Wil niet door het hele huis kabels en speakers en voordeel is muziek streamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat er al gezegd wordt: even typenummer opzoeken, al je wensen vwb aansluiten, afspelen, kabels en speakers opschrijven. Dan weten wij wat daarbij past.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Ramon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:48:
Die LS50 Wireless 2 kost 2800 euro. Is dat wat je wil uitgeven dus?
Met alle respect, maar holy crap € 2.800 voor een paartje KEF LS50..... 7(8)7
Ik zou € 2.800 toch echt anders besteden.

Moet het perse draadloze, dus actieve speakers zijn? Waarom geen verseterker/receiver met 2 passieve speakers? Moet het stereo zijn of wil je surround, of in ieder geval nog de mogelijkheid hebben om naar surround te gaan. Moet het klein of zijn vloerstaande speakers ook prima?

Ik begrijp dat je zo weinig mogelijk kabels wilt, maar voor 2 front speakers heb je niet veel last van kabels. Actieve 'draadloze' speakers hebben ook stroom nodig, dus een kabel.

[ Voor 58% gewijzigd door Hulleman op 03-12-2021 10:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
Waar ik al mee begon uit geluid uit mijn tv is niet goed daar bedoel ik mee blikkerig geluid.
Nu heb ik een oude teufel set 5.1 dus best veel kabels door het huis en wat er ook nog bij komt
Kijken is dat de teufel set best mooi geluid heeft bij een film die 5.1 uitzend maar daar blijft het ook bij
Dus als ik het 8uur journaal kijk klinkt dat niet goed over die teufel set of ik ben 10 minuten bezig om
De instelingen te veranderen dan klinkt het aardig er zit geen knop op nu tv geluid 2.1.
Toen kwam ik dus verschillende opties tegen die soundbar bar en Keff speakers
Voordeel in mijn ogen was minder draden door het huis en muziek streamen naar de speakers vanaf de bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik luister werkelijk alles over mijn 5.1: muziek, journaal, YouTube, films, etc. Ik stel nooit wat anders in. Hij schakelt automatisch tussen 5.1 en 2.1 en stemmen gaan netjes over de centerspeaker. Wat anderen reeds zeggen, ik denk dat je echt een instelling verkeerd hebt

Een receiver hoort namelijk gewoon vanzelf te switchen (up-/downmixen) tussen de ingaande audiokanalen.

Kijk eens of je de receiver een fabrieksreset kunt geven. Normaal kan je dan aangeven welke speakers je hebt aangesloten en of bijv de subwoofer ook met stereomuziek meespeelt.

Nadeel van soundbars en actieve speakers, is ook dat ze heel beperkt zijn qua aansluitingen (dus je komt snel wat te kort) en geen 5.1 kunnen weergeven. Als je dat voor films leuk vindt, ga je dus echt inleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 04-12-2021 19:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoraka
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09 22:25
Zelf kom ik van de ls50 wireless en geniet ik al 2 jaar van de Dali callisto 6c.

Ze zijn echt een aanrader. En persoonlijk vind ik ze ook fijner voor tv geluid gezien ze ook zo natuurlijk klinken.

Zou de Dali 2C zeker een keer gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
Nou mensen ben bij hifiklubben geweest om het een en ander te beluisteren ben begonnen met een set Dali speakers eerst 5.1 daarna alleen 2.1 moet zeggen met de zuilen en sub en front speakers klonk het erg mooi,
Alleen prijskaartje ver boven mijn budget.
Daarna een aantal soundbars beluisterd maar de SENNHEISER AMBEO SOUNDBAR klonk toch het mooist
Qua films en muziek zeker in de toekomst als ik er een subwoofer aanhang dus heb ik de Sennheiser besteld.
Bedankt voor jullie uitzoek hulp en advies
Pagina: 1