Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 13:38
Onze Siemens SN69M036NL vaatwasser geeft regelmatig de foutcode E22, wat betekent: Zeef verstopt.

Het wasprogramma wordt dan ook afgebroken, als ik het goed begrijp, ook al merk ik daar weinig verschil in. De zeef / filter uitnemen gaat eenvoudig en ik borstel hem dan af met een 'vuile-nagels-borstel' of zo maar ik heb de indruk dat hij er niet echt veel schoner van wordt. Vaak heb ik dan een paar dagen later alweer dezelfde foutmelding…

Ik vraag me af of hier iets structureels aan te doen is? Helpt een nieuwe zeef? Ik spoel al zoveel mogelijk meuk van de borden etc af maar uiteindelijk is zo'n apparaat toch juist voor het afwassen van prut van je vaat? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:40
Onder de zeef, onderin de ronding, zit nog een klein zeefje met een wit handvat. Deze zit direct voor een pompje. Misschien die even verwijderen en kijken of er niets de pomp belemmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz241q2RdcmVa9C9FUknarZY3oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLgxx7BrJOhpQmEkxGtz8kqe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan geen tweede / klein zeefje of een wit handvat vinden. Hebben we het over dezelfde zeef?

Ook in het gat (vol water) waar dit in zit kan ik geen ander zeefje of zo vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door laptopleon op 01-12-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
Zit vaak ech goed vast en is niet veel groter dan een luciferdoosje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
Basekid schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:57:
Zit vaak ech goed vast en is niet veel groter dan een luciferdoosje
Voor alle duidelijkheid: dat zit dus ergens in de 'kuil' met water in de bodem van de machine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:40
laptopleon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:14:
[...]

Voor alle duidelijkheid: dat zit dus ergens in de 'kuil' met water in de bodem van de machine?
Correct! In dit filmpje vanaf ongeveer 1:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Bedankt voor de tips. Ik kon niets geks ontdekken behalve een minimale hoeveelheid smurrie en een halve appelpit.

Misschien toch maar eens een nieuw filtertje bestellen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Geen idee hoe goed het idee is hoor, maar wat zou er gebeuren als je enkele eetlepels soda door het zeefje gooit?

Soda lost allerlei meuk op. Het is bijvoorbeeld heel geschikt als gootsteenontstopper.
Pagina: 1