Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoron
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 10:44
Ik heb zelf sinds kort de behoefte om ook in mijn schuur wireless internet te hebben. Daartoe heb ik voor een paar tientjes een extra router gekocht. Deze heb ik vervolgens als 2e AP aan mijn modem aangesloten.

Mijn huidige setup ziet er als volgt uit:

KPN experia
- wireless uitgeschakeld.
Aangesloten:
- LAN-kabel naar desktop zolder
- LAN-kabel naarNetgear R7000 ingesteld als AP in gangkast tbv wireless binnen
- LAN-kabel naar Netgear R6400 ingesteld als AP in uitbouw tbv wireless tuin en schuur.
- LAN-kabel naar KPN Itv

De R7000 zend 2x wireless SSID uit (2.4 en 5Ghz) met aparte namen
-LAN-kabel naar Honeywell CV-unit
- wireless Airport Express aangesloten puur tbv Airplay

De R6400 zend 2x wireless SSID uit (2.4 en 5Ghz) met weer aparte namen
- LAN kabel naar Playstation 3
- LAN kabel naar Playstation 4

Heb wat topics doorgelezen (o.m. [Howto draadloze router als access point gebruiken] maar zie mijn vragen daarin niet, voldoende, beantwoord)
Wat ik me afvraag

1) Wat is de toegevoegde waarde om toch voor 1 SSID op beide routers te gaan?
Ik heb het idee dat het me niks opleverd behalve potentieel gedoe met apparaten die niet altijd automatisch wisselen naar het beste kanaal

2) Wat is de toegevoegde waarde om mijn R7000 in de gangkast niet als AP maar als router in te stellen ipv de experia (en de R6400 dan hieraan te connecten als AP)?
Ik lees dat ik dan extra functionaliteiten zou hebben maar vraag me af wat ik ermee moet

3) Ik lees dat ik mijn 2e AP (R6400) eigenlijk aan mijn 1e (R7000) zou moeten koppelen en niet aan de Experia - Is dat zo en wat heb ik daaraan?

4) Ik lees een en ander over bridge mode, zie alleen door de bomen het bos niet - heb ik daar iets aan?

Bij voorbaat dank,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

1) Bij goede configuratie zal dit altijd tot sneller roamen leiden
2) Als je deze vraag niet zelf kan beantwoorden is het antwoord eenvoudig: niets
3) Als alles met kabel aangesloten is heeft dat geen toegevoegde waarde
4) Nee (zie vraag 2)

Eerst het probleem, dan de oplossing