Veiligheid Tikkie bij betaling aan de deur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 16:36

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Hallo,

Af en toe verkoop ik wat op MP, maar ik wil eigenlijk van het contante geld af.
Vorige week bijvoorbeeld mijn oude PS4 verkocht, sta ik ineens met een paar briefjes in de hand die ik moeilijk kan checken of ze vals zijn.

Daarom zou ik het liever via Tikkie doen, als iemand aan de deur staat.

Maar hoe is de veiligheid hier geborgd? Staat Tikkie garant voor de koper? Of heb je als verkoper ook hier een risico?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
Welke veiligheid? Waar ben je bang voor?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-07 22:55
Tikke is direct op je rekening en klaar is kees.

Vrij weinig om fout te gaan.
Gewoon pas meegeven als het op je rekening staat.
Duurt meestal 10 seconden max.

Dat je iets verkoopt oid maakt niks uit, bij standaard tikkies is het persoonlijk dus geen zakelijke transacties.

[ Voor 26% gewijzigd door AcidBanger op 01-12-2021 13:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als verkoper heb je direct je geld.

Een tikkie is eigenlijk een gefaciliteerde iDeal betaling tussen consumenten onderling.
iDeal is onder de motorkap een directe bankgarantie van bank van koper naar bank van verkoper dat de overschrijving komt.

Dus de feitelijke overschrijving zou iets later kunnen zijn, maar jouw bank heeft de garantie al en daarmee is de transactie gegarandeerd: De transactie kan niet meer worden omgekeerd.

Tikkie is dus veiliger dan cash

Let wel op: Laat de koper nooit stoeien met transacties en screenshots van overschrijvingen. Altijd gewoon zelf een betaalverzoek/tikkie sturen en je bankrekening checken. Dan zit je goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 01-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 11:31
Mocht je tikkie niet veilig achten kan je ook een betaalverzoek aanmaken bij je eigen bank en vervolgens de link delen via marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:34:
Hallo,

Vorige week bijvoorbeeld mijn oude PS4 verkocht, sta ik ineens met een paar briefjes in de hand die ik moeilijk kan checken of ze vals zijn.

Maar hoe is de veiligheid hier geborgd? Staat Tikkie garant voor de koper? Of heb je als verkoper ook hier een risico?
Gewoon een betaalverzoek van je eigen bank gebruiken, staat het geld direct op je eigen rekening en daar kan het ook niet meer vanaf gehaald worden. Kunnen klanten met iedere Nederlandse rekening betalen via hun eigen bankieren app.

Zo doe ik het al jaren, nooit gezeik mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hallo,

Je kan natuurlijk ook gewoon gebruik maken van de Betaalverzoek functie van Marktplaats.

Als het betaald is krijg je ook netjes een notificatie en dan ziet het er zo uit.

Voordeel: Snel, betrouwbaar en je kan dan beide sowieso een review bij elkaar achterlaten.
Nadeel: De koper betaald 0,40 cent transactiekosten en de overmaking naar jou rekening kan soms een dag duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E4yWZsHxYmwgFH0UzX-X2tK9ng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQ9WfnRFwLqzndNTwktORY9K.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
@greatgonzo klopt. Betaal verzoek is prima. De gelijk oversteken moet je mee uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
top, dat betaalverzoek via de bank app kende ik niet.. Zal een koper vragen wat hij wil. Kan me voorstellen dat het niet zo ingeburgerd is als tikkie.

@Hahn Waar ik bang voor ben? Dat iemand een tikkie accepteert met een niet gedekte bankrekening, en mijn bijschrijving dus terug wordt gevorderd door Tikkie

En betaalverzoek MP ken ik, maar nadeel voor de verkoper is dat je 4,5% commissie betaald

[ Voor 12% gewijzigd door greatgonzo op 01-12-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Dat laatste is bij Tikkie niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:50:
top, dat betaalverzoek via de bank app kende ik niet.. Zal een koper vragen wat hij wil. Kan me voorstellen dat het niet zo ingeburgerd is als tikkie.
:? Betaalverzoek is betaalverzoek, de betaler gaat uiteindelijk alsnog via zijn eigen bank betalen. Je hoeft niemand wat te vragen.
@Hahn Waar ik bang voor ben? Dat iemand een tikkie accepteert met een niet gedekte bankrekening, en mijn bijschrijving dus terug wordt gevorderd door Tikkie
Dat gebeurt niet. Als betaling op jouw rekening staat, is het geld van jou, en van de ander z'n rekening af. Gegarandeerd. Terugvorderen kan niet, ook niet door Tikkie zelf.

(Tikkie is overigens de betaalverzoek-app van ABN AMRO.)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Greatsword schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:43:
[...]

De koper betaald 0,40 cent transactiekosten en de overmaking naar jou rekening kan soms een dag duren.
Iedere bankapp heeft volgens mij de mogelijkheid tot een betaalverzoek die je dan kan sturen op diverse manieren.
Ook via Marktplaats berichten zodat je niet aan die Marktplaats betaalverzoek gebonden bent waar je veel te veel voor betaald (kwam ik laatst achter, aan die manier van verdienen aan Marktplaats zelf doe ik niet mee.)
IK was dus veel meer kwijt dan dat, ik meen zelfs €1,- of zo.

Edit: vanmorgen nog iets opgehaald en bij de verkoper zelf via een betaalverzoek betaald.
Ze maken dat aan in de bank app, stuurde het door via Whatsapp en het was binnen een aantal seconden geregeld.
Kan niet gemakkelijker en veiliger.

[ Voor 35% gewijzigd door Ad de Jong op 01-12-2021 14:00 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
heb ABN, zie in de app de mogelijkheid niet. Mogelijk omdat Tikkie van ABN zelf is.
Vind het geen probleem om een tikkie uit te sturen, vaak wissel ik toch al telefoonnummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:57:
heb ABN, zie in de app de mogelijkheid niet. Mogelijk omdat Tikkie van ABN zelf is.
Vind het geen probleem om een tikkie uit te sturen, vaak wissel ik toch al telefoonnummers
Idd bij ABN noemen ze het "Tikkie
Voordeel is iedereen kan die app downloaden en gebruiken.
Werkt gewoon erg goed en snel.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:57:
Dat is dus wat ik net zei: betaalverzoek van ABN Amro = Tikkie ;)

En Tikkie-link kan je ook prima via Marktplaats-chat versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:07
Marktplaats heeft zelf een betalingsfunctionaliteit, jij als verkoper kan direct zien (ad-hoc) of de verkoper geld heeft overgemaakt, dit kan gewoon in de chat.

Het geld staat er vaak wel een dag later op je rekening, maar de bevestiging dat er betaald is zie je wel direct.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2021 14:02 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
mr_evil08 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:01:
Marktplaats heeft zelf een betalingsfunctionaliteit, jij als verkoper kan direct zien (ad-hoc) of de verkoper geld heeft overgemaakt, dit kan gewoon in de chat.

Het geld staat er vaak wel een dag later op je rekening, maar de bevestiging dat er betaald is zie je wel direct.
ja, maar daar betaald de koper dus 4,5% commissie over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:37
greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:50:

En betaalverzoek MP ken ik, maar nadeel voor de verkoper is dat je 4,5% commissie betaald
Als de bankrekening niet gedekt is (te weinig saldo), dan zal de Tikkie nooit kunnen slagen, omdat daar een autorisatie vanuit je bank nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik doe eigenlijk alle verkopen contant of vooraf overschrijven via bank, geen zin in gehannes met apps aan de deur.
De echtheid van geld is eenvoudig te controleren met een stift.
https://www.bol.com/nl/nl...ctiepen/9200000054752214/

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 01-12-2021 14:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_evil08
greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
[...]

ja, maar daar betaald de koper dus 4,5% commissie over
Nee per transactie een vast bedrag € 0,40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52
Zoals hierboven al gezegd, je betaalt niet 4,5% maar een vast bedrag van €0,40. De commissie betaal je alleen bij “gelijk oversteken”, die laatste optie zou ik sowieso overslaan. Dat levert je als koper bar weinig extra garanties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Is Tikkie veilig? Ja
Kan Tikkie misbruikt worden? Ja

Let vooral op voor een mogelijke driehoeksoplichting (duidelijke uitleg hier). Dit kun je m.i. voorkomen door je Tikkie pas te sturen als je andere partij naast je staat. Als die het dan voor elkaar krijgt binnen enkele secondes iemand anders jouw Tikkie te laten betalen is dit erg knap.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

True schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:26:
Is Tikkie veilig? Ja
Kan Tikkie misbruikt worden? Ja

Let vooral op voor een mogelijke driehoeksoplichting (duidelijke uitleg hier). Dit kun je m.i. voorkomen door je Tikkie pas te sturen als je andere partij naast je staat. Als die het dan voor elkaar krijgt binnen enkele secondes iemand anders jouw Tikkie te laten betalen is dit erg knap.
Of direct de QR code vanaf jouw telefoon laten scannen. Dan is die minimale kans nog kleiner.

In ieder geval een manier die ik zelf nog wel eens heb gebruikt, dan hoe je niet eens een telefoonnummer van iemand te hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:19:
[...]

Ik doe eigenlijk alle verkopen contant of vooraf overschrijven via bank, geen zin in gehannes met apps aan de deur.
Dat is voor mij onmiddellijk een reden om af te haken. We gaan elkaar face to face zien, ik kan het product bekijken, maar jij wil alvast geld vooraf hebben? Klinkt niet zuiver.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
marcieking schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:50:
[...]

Dat is voor mij onmiddellijk een reden om af te haken. We gaan elkaar face to face zien, ik kan het product bekijken, maar jij wil alvast geld vooraf hebben? Klinkt niet zuiver.
Contant betalen mag altijd natuurlijk, maar soms willen mensen niet met veel geld over straat, dan mogen ze het van mij ook vooraf overmaken, hun keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
1000 mensen 1000 meningen ;)
Ik gebruik het liefst een betaalverzoek van m'n eigen bank. Staat gewoon direct op rekening, klaar.
Geen gehannes met extra partijen zoals Marktplaats of Tikkie.

Nadeel is dat men je exacte naam en rekeningnummer kan zien, zelfs van m'n partner vanwege en/of-rekening. Bij Tikkie is dat (volgens mij) afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 14:40

Croga

The Unreasonable Man

Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:51:
Contant betalen mag altijd natuurlijk, maar soms willen mensen niet met veel geld over straat, dan mogen ze het van mij ook vooraf overmaken, hun keuze.
We hebben prachtige manieren om gewoon gelijk over te steken en dan ga jij alsnog vertrouwen eisen van iemand die je niet kent? Niet handig....

Bij bunq heb ik gewoon een link met QR code. Regelmatig gebruikt. Komt iemand langs, die kan het product bekijken, ik stuur de link of hij scant de QR code en 2 minuten later hebben we allebei alle mogelijke garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Croga schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:56:
[...]

We hebben prachtige manieren om gewoon gelijk over te steken en dan ga jij alsnog vertrouwen eisen van iemand die je niet kent? Niet handig....

Bij bunq heb ik gewoon een link met QR code. Regelmatig gebruikt. Komt iemand langs, die kan het product bekijken, ik stuur de link of hij scant de QR code en 2 minuten later hebben we allebei alle mogelijke garanties.
Ik eis niks, hun keuze, contant betalen mag altijd.

Bankapps gebruik ik niet dus die optie valt af als je bij mij iets wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37

dragonhaertt

@_'.'

Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:59:
[...]

Bankapps gebruik ik niet dus die optie valt af als je bij mij iets wilt kopen.
Aangezien overschrijvingen tegenwoordig instantaan gebeuren, wat is er mis met een bankoverschijving aan de deur? (een bank-app zoals tikkie / ander betaalverzoek maar dit natuurlijk alleen maar nóg sneller)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dragonhaertt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:34:
[...]

Aangezien overschrijvingen tegenwoordig instantaan gebeuren, wat is er mis met een bankoverschijving aan de deur? (een bank-app zoals tikkie / ander betaalverzoek maar dit natuurlijk alleen maar nóg sneller)
Dat mag dan natuurlijk ook, ik dacht dat direct overschrijven alleen werkte als je beiden dezelfde bank zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:36:
[...]

Dat mag dan natuurlijk ook, ik dacht dat direct overschrijven alleen werkte als je beiden dezelfde bank zou hebben.
Sinds 2 jaar is het altijd binnen 5 seconden overgeschreven, ook van Bank A naar Bank Z: https://www.rtlnieuws.nl/...seconden-betaalvereniging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:36:
[...]

Dat mag van mij ook, ik dacht dat direct overschrijven alleen werkte als je beiden dezelfde bank zou hebben.
Vroeger duurder het tussen banken inderdaad even. Tegenwoordig gaat een overschrijving onmiddellijk bij de aangesloten banken:

Rabobank
ING
ABN AMRO
Volksbank (SNS, Regio Bank en ASN)
Knab
Triodos
Nederlandse Waterschapsbank
LeasePlan Bank
BNG Bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 14:40

Croga

The Unreasonable Man

dragonhaertt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:38:
Vroeger duurder het tussen banken inderdaad even. Tegenwoordig gaat een overschrijving onmiddellijk bij de aangesloten banken:
Let wel dat het niet gaat over "aangesloten banken". Het gaat over banken die samen een overeenkomst hebben. Zo kan het bijvoorbeeld dat ING->BUNQ en BUNQ->ING instant is terwijl ABN weigert met BUNQ een overeenkomst te sluiten en er daar dus alsnog een dag tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
dragonhaertt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:38:
[...]

Rabobank
ING
ABN AMRO
Volksbank (SNS, Regio Bank en ASN)
Knab
Triodos
Nederlandse Waterschapsbank
LeasePlan Bank
BNG Bank
Ja en dan is er een bankstoring of whatever en heb je geen bevestiging dat het geld daadwerkelijk overgeboekt is want het staat er niet op, meest veilige manier is via marktplaats ook de betaling laten lopen dan heb je gegarandeerd direct bevestiging en maakt het weinig uit dat het geld pas later erop staat.

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen moeilijk doen over 40 cent over een groot aankoopbedrag en dan gaan hannessen met allerlei Apps.

Bij Marktplaats hoef je ook geen enkele gegevens weg te geven dan wat ze al hebben van jouw via Marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

mr_evil08 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:58:
[...]

Ja en dan is er een bankstoring of whatever en heb je geen bevestiging dat het geld daadwerkelijk overgeboekt is want het staat er niet op, meest veilige manier is via marktplaats ook de betaling laten lopen dan heb je gegarandeerd direct bevestiging en maakt het weinig uit dat het geld pas later erop staat.

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen moeilijk doen over 40 cent over een groot aankoopbedrag en dan gaan hannessen met allerlei Apps.
[...]
Bij Marktplaats hoef je ook geen enkele gegevens weg te geven dan wat ze al hebben van jouw via Marktplaats.
Ik begreep dat dat 'tegelijk oversteken' van marktplaats zo brak als een mandje was, en de service van marktplaats is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Dan doe ik het liever via een vertrouwd kanaal zoals direct via de bank.

'Gelijk oversteken' is extreem handig voor oplichters overigens, vooral bij verzenden van producten.
Nee bedankt
(marktplaats gebruik ik sowieso liever niet)

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 01-12-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
dragonhaertt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:00:
[...]

Ik begreep dat dat 'tegelijk oversteken' van marktplaats zo brak als een mandje was, en de service van marktplaats is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Dan doe ik het liever via een vertrouwd kanaal zoals direct via de bank.

'Gelijk oversteken' is extreem handig voor oplichters overigens, vooral bij verzenden van producten.
Nee bedankt
(marktplaats gebruik ik sowieso liever niet)
Op Marktplaats staat Gelijk oversteken los van een betalingsverzoek, een betalingsverzoek gaat via Ideal alsof je bij een webwinkel iets koopt(kun je ad-hoc zien).

En nee betalingsverzoek is niet lek want op jouw eigen marktplaats account kan je zien dat er betaald is.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20
Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:59:
[...]

En dan geld betalen om contant geld te storten bij de bank(automaat) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:58:
[...]

"Hanessen met allerlei apps"? Je bedoelt gewoon je bank app gebruiken? Die veruit de meeste mensen standaard op hun telefoon hebben staan. (Dit in tegenstelling tot de Marktsplaats app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@greatgonzo Wanneer je argwanend bent op vals geld, en Tikkie dat niet veilig is, kun je beter niets op MP verkopen. Er heeft bij mij nog nooit iemand met vals geld betaald, of via nep digitaal betaalmiddel. Je kunt gewoon in de chat van MP zelf, je eigen naam en iBan opgeven. Indien je geen geld hebt ontvangen verstuur je niets, of geef je niets af.

Ik zou eerder wantrouwend zijn, als Jan en Alleman bij mij privé op de stoep zou staan.
Je weet namelijk nooit wie er komt, en als er klachten zijn over het goed wat je aanbiedt, staan ze ook zo weer op de stoep.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Tis niet zozeer vals geld maar gewoon veel contant geld waar ik nix mee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gebruik zelf gewoon de betaalverzoek optie in de rabobank app (als er geen storing is) en werkt perfect.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:59
Ernemmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:19:
[...]

Beetje haarlak en de valsgeld pen doet zn werk al niet meer, geld controleer je het beste door te kijken, voelen en te kantelen, daarmee controleer je al gelijk 3-5 waarmerken ipv maar eentje. Vals geld heeft zo goed als nooit de relief in de inkt, nagel er overheen en kantelen+kijken is net zo snel gedaan!

https://www.ecb.europa.eu...curity/html/index.nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:00
Let op, als koper ben je de verzender van de link. Als koper (ontvanger van de link) loop je wel degelijk risico! Controleer daarom altijd de URL, omdat het ook een nep tikkie "panel" kan zijn.

Voordat mensen die dit topic lezen denken dat het gebruik van "tikkie" in alle gevallen veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 17:04
Ik gebruik een betaalverzoek via de app van ING. Die toont een QR code die de koper kan scannen met zijn/haar bankapp, of met een QR code scanner (die zit blijkbaar ook gewoon in de camera van je telefoon). Dat werkt meestal wel. Het voordeel is dat je dan geen telefoonnummers hoeft uit te wisselen, daar ben ik geen fan van (geen gezeik via appjes oid)

Cash geld kun je (nog) een aantal keer gratis storten per jaar, maar ik merk dat er weinig weerstand is tegen digitale transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AcidBanger schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:36:
Tikke is direct op je rekening en klaar is kees.
Als het een echte Tikkie is wel.
Als het geen echte Tikkie was, kost het je misschien je halve bankrekening ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
YakuzA schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:35:
[...]

Als het een echte Tikkie is wel.
Als het geen echte Tikkie was, kost het je misschien je halve bankrekening ;)
Dat is hier geen risico, want het scenario is dat TS de verkoper is, en zelf de Tikkie maakt en stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

greatgonzo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:24:
Tis niet zozeer vals geld maar gewoon veel contant geld waar ik nix mee doe
Hallo,

Hier heb je het toch echt over de echtheid van papiergeld. Zo gek is contant geld niet, het is altijd handig om bij je te hebben. zeker als er weer eens een storing is bij de bank, of ander digitaal betaalmiddel.
Dan sta je raar te kijken als je je boodschapjes bij Appie moet laten staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21

FreakNL

Well do ya punk?

Tikkie is er langer dan de “betaalverzoeken” van de banken. Sinds die laatste er zijn, is Tikkie eigenlijk overbodig geworden. Ik heb de app dan ook niet meer.

Dat gezegd hebbende; ik stuurde laatst een KNAB betaalverzoek en de betaler kwam er niet uit. Het lukte hem niet. Daarna stuurde ik een RABO betaalverzoek en lukte het wel… Vreemd, want ik stuur wel vaker KNAB betaalverzoeken en dat gaat altijd prima. Ik denk dat het eerder aan onkunde van de betaler lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

*knip* Offtopic. Dit is al meermaals langsgekomen hier.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 09-12-2021 13:48 ]

Pagina: 1