Wasmachine retourdeal zonder transportbouten geleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:59
Vandaag heb ik een nieuwe Beko wasmachine geleverd gekregen, betrof een retourdeal met een zeer goede korting op de wasmachine bij een grote webshop in Nederland. Het enige mankement was dat een stelvoetje ontbrak, maar die kan ik voor € 6 bij de plaatselijke witgoedboer bestellen. Wasmachine ziet er na inspectie verder helemaal gloednieuw uit; geen deuken en krassen.

Echter is de wasmachine getransporteerd met Dynalogic en zijn de transportbouten door de vorige koper niet teruggezet. Dit is ook niet meer door de webwinkel gecontroleerd die de wasmachine retour had genomen (waarschijnlijk checken ze dat niet eens). De transportbouten zaten overigens netjes in een zakje in de trommel.

Mijn vraag is: kan transporteren van de wasmachine zonder transportbouten de levensduur van de wasmachine beïnvloeden?

Ik ben namelijk wel tevreden over de staat van de wasmachine en ik vind het veel gedoe om hem weer op te laten halen (kan wel gratis) en een nieuwe te moeten bestellen.
Verder lijkt de wasmachine vooralsnog goed te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 22:07
Er kan flinke schade zijn ontstaan, doordat de trommel los heeft kunnen bewegen. De mogelijke deuken en beschadigingen zitten aan de buitenkant van de trommel, dus dat ga je nooit zien.
Of die schade meteen duidelijk is als je hem aanzet, of dat het pas na langere tijd zichtbaar wordt, durf ik niet te zeggen. Maar het klinkt alsof de wasmachine minimaal 2x een ritje heeft gehad waar het mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Cheezborger schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:25:
Vandaag heb ik een nieuwe Beko wasmachine geleverd gekregen, betrof een retourdeal met een zeer goede korting op de wasmachine bij een grote webshop in Nederland. Het enige mankement was dat een stelvoetje ontbrak, maar die kan ik voor € 2,20 bij de plaatselijke witgoedboer bestellen. Wasmachine ziet er na inspectie verder helemaal gloednieuw uit; geen deuken en krassen.

Echter is de wasmachine getransporteerd met Dynalogic en zijn de transportbouten door de vorige koper niet teruggezet. Dit is ook niet meer door de webwinkel gecontroleerd die de wasmachine retour had genomen (waarschijnlijk checken ze dat niet eens). De transportbouten zaten overigens netjes in een zakje in de trommel.

Mijn vraag is: kan transporteren van de wasmachine zonder transportbouten de levensduur van de wasmachine beïnvloeden?

Ik ben namelijk wel tevreden over de staat van de wasmachine en ik vind het veel gedoe om hem weer op te laten halen (kan wel gratis) en een nieuwe te moeten bestellen.
Verder lijkt de wasmachine vooralsnog goed te werken.
Meld het in ieder geval direct. Zodat het nu alvast bekend is en jij het risico op de potentieel kortere levensduur neer kan leggen bij de verkopende partij. Kunnen altijd een deal sluiten dat je akkoord gaat met de wasmachine, maar wel een verlengde garantie wilt oid?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:59
celshof schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:32:
Er kan flinke schade zijn ontstaan, doordat de trommel los heeft kunnen bewegen. De mogelijke deuken en beschadigingen zitten aan de buitenkant van de trommel, dus dat ga je nooit zien.
Of die schade meteen duidelijk is als je hem aanzet, of dat het pas na langere tijd zichtbaar wordt, durf ik niet te zeggen. Maar het klinkt alsof de wasmachine minimaal 2x een ritje heeft gehad waar het mis kan gaan.
Paitor schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:36:
[...]

Meld het in ieder geval direct. Zodat het nu alvast bekend is en jij het risico op de potentieel kortere levensduur neer kan leggen bij de verkopende partij. Kunnen altijd een deal sluiten dat je akkoord gaat met de wasmachine, maar wel een verlengde garantie wilt oid?
Bedankt voor de reacties.
Net telefonisch contact gehad met de verkopende partij. De medeweker gaf inderdaad aan dat de transportbouten wel bevestigd hadden moeten zijn, ook bij een geretourneerde wasmachine (retourdeal).
Hij kan mijn garantie verlengen van 6 naar 7 maanden. Daar werd ik niet echt heel warm van. Eventuele financiële compensatie was ook matig, slechts 5% van de aanschafprijs.
Ik heb Beko zojuist ook een mail gestuurd met advies.

Ik heb een afkoelingsperiode van 30 dagen, dus ik kan de wasmachine in ieder geval even goed uittesten, verkoper was het daar ook mee eens en heeft notities gemaakt.

Ik kijk het dus nog even aan en wacht het advies van Beko af. Als Beko zegt je moet het product niet accepteren of ik merk tijdens het wassen ook maar een heel klein geluidje of tikje, dan gaat ie direct retour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dragonator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:35
Sprekend uit ervaring na een verhuizing van een wasmachine, zonder transportbouten (die vonden wij natuurlijk met het uitpakken in het nieuwe huis), maar 1,5 maand na de verhuizing was één van de veren waar de trommel mee in de wasmachine hangt, afgebroken. Moest een monteur voor komen om dat te fixen en dat zijn geen leuke prijzen, met voorrijkosten en al. Dan is het voordeel van een retourmodel wel weg. Je geeft aan dat je 7 maanden garantie hebt gekregen, maar ik zou hem terugsturen, je weet nooit wanneer het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:31

dragonhaertt

@_'.'

Ik denk overigens dat Beko je hier verder niet mee kan/wil helpen. Ze zullen geen advies willen geven op een situatie waar ze verder geen controle op hebben.
Dit is echt een zaak tussen de verkopende partij en jou.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 22:07
Cheezborger schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:08:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties.
Net telefonisch contact gehad met de verkopende partij. De medeweker gaf inderdaad aan dat de transportbouten wel bevestigd hadden moeten zijn, ook bij een geretourneerde wasmachine (retourdeal).
Hij kan mijn garantie verlengen van 6 naar 7 maanden. Daar werd ik niet echt heel warm van. Eventuele financiële compensatie was ook matig, slechts 5% van de aanschafprijs.
Ik heb Beko zojuist ook een mail gestuurd met advies.

Ik heb een afkoelingsperiode van 30 dagen, dus ik kan de wasmachine in ieder geval even goed uittesten, verkoper was het daar ook mee eens en heeft notities gemaakt.

Ik kijk het dus nog even aan en wacht het advies van Beko af. Als Beko zegt je moet het product niet accepteren of ik merk tijdens het wassen ook maar een heel klein geluidje of tikje, dan gaat ie direct retour.
Beko heb je niet zoveel mee te maken. Jij hebt te maken met de leverancier. Het aanbod om 1 extra maandje garantie te krijgen vind ik bijzonder karig. Je mag verwachten dat de wasmachine makkelijk 5 jaar mee moet gaan en als het aanbod dan zo miniem is, wil ik niet weten hoeveel gedoe je krijgt als er wat mee is.
Pagina: 1